کد خبر 1334171
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
بورس نمایه

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد و آهسته با افزایش ۶ هزار و ۶۸۰ واحد همراه شد.

به گزارش مشرق، بورس اوراق بهادار تهران که این روزها روند رو به رشد به خود گرفته، امروز هم در ادامه این روند با افزایش ۶۶۸۰ واحد وارد کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی شده و به رقم یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۲۹۹ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۲۵۵۵ واحد به رقم ۳۳۳ هزار و ۲۸۴ واحد رسید. امروز معامله گران در بورس تهران بیش از ۷.۵ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۰۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۴۲۸۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

بیشتر بخوانید:

وقتی متهم ریزش بورس دوباره حاشیه‌سازی می‌کند

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۵۲ صدم درصد رشد کردند، همچنین شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن ۷۷ صدم درصد افزایش یافتند. شاخص آزاد شناور ۵۶ صدم درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس ۷۱ صدم درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۲۷ صدم درصد افزایش یافت.

رشد ۶۶۸۰ واحدی شاخص بورس تهران

امروز نمادهای بانک ملت، ایران‌خودرو، بانک تجارت، توسعه معادن و فلزات، گل گهر، سایپا و بانک پاسارگاد بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص رو به رشد بود به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۶۶ واحد به رقم ۱۷ هزار و ۶۸۲ واحد رسد. ارزش بازار پایه اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۹۷۹ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس هم به ۳۱۴ هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله گران در فرابورس بیش از ۳.۴ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۱۹۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۲۱۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به حدودی ۶.۵ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، فولاد هرمزگان، بیمه اتکایی ایرانیان، تجلی توسعه معادن و فلزات و بیمه سامان بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای اعتباری ملل و آریاساسول بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را از خود به جا گذاشتند.

سرمایه‌گذاری در بورس حتما همراه با ریسک و نوسان است، بنابراین قبل از سرمایه‌گذاری حتما باید با افراد خبره و امین مشورت شود و صورت‌های مالی شرکت‌ها را بررسی کنیم. کسانی که دانش کافی برای سرمایه‌گذاری ندارند و یا وقت لازم را ندارند باید از طریق صندوق‌های با درآمد ثابت وارد بازار سرمایه شوند تا از نوسان‌های شدید قدری در امان بمانند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس