کوچکی نژاد: بانک مرکزی به تبعات حضور مدیران دوتابعیتی در بانک‌ها توجه کند

عضو کمیسیون برنامه مجلس گفت: مدیران دو تابعیتی نگاه به خارج از کشور داشته و حضور آنها در رأس یک بانک می‌تواند تبعات امنیتی و اقتصادی برای کشور داشته باشد.

به گزارش مشرق، جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه مجلس و در جمع خبرنگاران با اشاره به تخلفات مدیرعامل یک بانک خصوصی و دو تابعیتی بودن وی اظهار داشت: دولت‌های سابق و فعلی بارها مشکلات و درد مردم را گفته‌اند  اما هیچگاه بانک‌ها قدمی برای رفع این مشکلات برنداشته اند.

وی افزود:‌ دولت رئیسی مستمراً در مورد اینکه بانک‌ها باید در خدمت مردم باشند اظهاراتی داشته و بارها گفته‌اند که نبایستی سود مرکب گرفته شود و حتی رئیس کل بانک مرکزی هم در این باره اظهاراتی داشته است.

بیشتر بخوانید:

نهادهای امنیتی درباره فعالیت مدیرعامل یک بانک خصوصی ورود کنند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: متأسفانه پالایش جدی در مدیران بانکی صورت نگرفته است و بایستی مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی و هیأت مدیره آنها را به صورت دقیق رصد کرده و اجازه ندهیم مدیران ضعیف و دوتابعیتی در آنجا رسوخ کنند.

کوچکی‌نژاد گفت: وقتی یک مدیر دو تابعیتی لندن‌نشین سیاست‌های پولی و بانکی کشور را قبول ندارد چرا باید در آنجا حضور داشته باشد. این در حالی است که این مدیران دو تابعیتی نگاه به خارج از کشور داشته و حضور آنها در رأس یک بانک می‌تواند تبعات امنیتی و اقتصادی برای کشور داشته باشد.

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد مدیران دوتابعیتی بانک‌ها حساسیت بالایی دارند و از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد می‌خواهم با مدیران عامل دوتابعیتی بانک‌ها برخورد کند؛ دستگاه‌های نظارتی و امنیتی بایستی سفرهای متعدد این مدیر دوتابعیتی لندن‌نشین را رصد کرده و مانع از استمرار مدیریت چنین افرادی شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: وقتی خانواده یک مدیر دوتابعیتی در لندن سکونت دارند و فرزندانش هم در آن کشور متخاصم زندگی می‌کنند قطعاً پدرشان هم در بخش‌ مدیریتی پولی و بانکی کشور جایگاهی نبایستی داشته باشد و اگر هم مدیریت این مدیر دوتابعیتی بانکی ادامه پیدا کند بایستی مجلس به سمت تحقیق و تفحص از این افراد گام بردارد.

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: مدیر دوتابعیتی لندن‌نشین قطعاً درکی از وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم در شرایط فعلی ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    0 0
    مملکت رو دادین دست دو تابعیتی ها تازه دارین تذکر میدین؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس