افراد دوتابعیتی از کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری منع شدند

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از بانک مرکزی خواست قانون عدم به کارگیری مدیران دو تابعیت را اجرا کند.

به گزارش مشرق، علی بابایی کارنامی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تخلفات مدیرعامل یک بانک خصوصی و دو تابعیتی بودن وی اظهار داشت: اصرار مجلس آن است که مدیران بانک‌های دولتی و خصوصی و سطوح بالای اقتصادی کشور نبایستی دو تابعیتی بوده و خانواده‌ آنها در خارج از کشور سکونت داشته باشند.

وی افزود: متأسفانه در طول چند سال اخیر عملکرد بانک تحت مدیریت این فرد موجب انتقادات زیادی است و نمی‌توانیم بپذیریم که یک فرد دو تابعیتی و لندن‌نشین در رأس این بانک مدیریت کند چرا که می‌تواند تبعات اقتصادی و امنیتی زیادی برای کشورمان داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

کوچکی نژاد: بانک مرکزی به تبعات حضور مدیران دوتابعیتی در بانک‌ها توجه کند

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:‌ هیچکدام از دو تابعیتی‌ها نباید در بخش‌های مختلف کشور مدیریت کنند و به همین دلیل بانک مرکزی باید سریعاً با برکناری مدیرعامل این بانک جبران مافات اقدامات دولت قبل را کند.

بابایی کارنامی افزود: شورای عالی امنیت ملی مصوبه‌ای درباره عدم انتصاب مدیران دو تابعیتی و همچنین مدیرانی که خانواده‌های آنها در خارج از کشور سکونت دارند داشته و عملاً این مصوبه حکم قانون را دارد.

وی عنوان کرد: اینکه یک بانک خصوصی است و مدیرعامل آن می‌تواند دو تابعیتی باشد به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و مجلس اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:‌ حضور یک مدیر دو تابعیتی در رأس یک بانک می‌تواند تبعات امنیتی و اقتصادی برای کشورمان داشته باشد و بانک مرکزی بایستی حتماً این موضوع را بررسی کرده و قانون عدم انتصاب مدیران دو تابعیتی در بخش‌های مختلف نظام اقتصادی و پولی بانکی کشور را اجرا کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس