افراد دوتابعیتی از کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری منع شدند

عضو هیئت تحقیق و تفحص از بانک‌ها با اشاره به سفرهای متعدد مدیرعامل یک بانک خصوصی به انگلیس، گفت: ضرورت دارد نهادهای نظارتی، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش مشرق، احسان ارکانی عضو هیئت تحقیق و تفحص از بانک‌ها در مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: درحالی که تبعات فرار محمود خاوری به کانادا کماکان گریبانگیر افکار عمومی است، متاسفانه اخبار و اسناد منتشرشده حاکی از سکونت خانواده مدیرعامل یک بانک خصوصی در انگلیس و سفرهای متعدد این مدیر بانکی به لندن است.

بیشتر بخوانید:

وقتی امثال خاوری را در پنجاه سوراخ قایم می‌کنن

وی افزود: جای سوال جدی وجود دارد که چگونه چنین فردی صلاحیت در اختیار داشتن اطلاعات و مدیرعامل بانکی با میلیون‌ها سپرده گذار را دارد و ضرورت دارد که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی توضیح دهند چگونه وی صلاحیت این مدیر بانکی را تایید کرده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه سفرهای متعدد این فرد به انگلیس طی ۲ سال گذشته مشکوک است، گفت: زیان انباشته بالای بانک تحت مدیریت این فرد در دو سال اخیر و تعلیق نماد بورسی این بانک به علت عدم شفاف‌سازی طی ماه‌های گذشته تنها بخشی از عملکرد مدیرعامل لندن‌نشین در طول دوران مدیریتش است. 

بیشتر بخوانید:

نهادهای امنیتی جلوی خروج و ادامه فعالیت مدیربانکی ساکن لندن را بگیرند

ارکانی در پایان تأکید کرد: ضرورت دارد نهادهای نظارتی، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد این موضوع را مورد توجه قرار دهند و در بررسی صلاحیت این فرد برای تصدی مسئولیت‌های مهم بانکی تجدیدنظر صورت پذیرد و اجازه تکرار تجربه تلخ فرار محمود خاوری داده نشود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    ببینیم و تعریف کنیم
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    1 0
    خب اسم شو ميگفتى
  • IR ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 0
    آخی، اسمشو نمیگی آبروش نره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس