کد خبر 1331556
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۲
قاتل سردرد و میگرن

سردرد و به طور خاص سردردهای مزمن از نشانه های کمبود یک ویتامین است.

به گزارش مشرق، پژوهشگران در مطالعات خود به بررسی تاثیر کمبود ویتامین دی در افراد پرداخته و دریافتند نزدیک به ۷۰ درصد از افرادی که دارای سطوح پائینی از این ویتامین در بدن خود هستند، با مشکلاتی همچون سردرد مواجه می شوند.

به این ترتیب می توان سردرد و به طور خاص سردردهای مزمن را یکی از نشانه های کمبود این ویتامین دانست. به گفته محققان، احتمال بروز این سردرد ها در ماه‌ های زمستان و زمانی که سطح ویتامین دی در بدن به پایین‌ ترین حد خود می ‌رسد، دو برابر بیشتر از سایر روزهای سال است.

گفتنی است که در طول زمستان، آفتاب کمتری به پوست می ‌تابد و بدن قادر به تولید ویتامین دی کافی نیست. این نتایج از یک مطالعه که توسط پژوهشگران  فنلاندی بر روی ۲۶۰۱ مرد انجام شد، به دست آمده است.

 در این میان نکته بسیار مهمی که توسط محققان به دست آمد، این بود که سردردهای ناشی از کمبود ویتامین دی نباید با سردردهای عادی و میگرنی اشتباه گرفته شود زیرا دارو های فعلی موجود برای میگرن از جمله قرص های مسکن  می توانند در برخی موارد بیشتر از اینکه مفید باشند مضر بوده و باعث بروز مشکلاتی در فرد شوند.

پژوهشگران این مطالعه معتقدند: مردم اغلب داروهای اشتباه یا بیش از حدی را مصرف می کنند. این موضوع در حالی است که سردردهای اولیه از جمله میگرن، یکی از مشکلات بهداشتی و علل اصلی ناتوانی در جمعیت شاغل مدرن محسوب می شود.

 در حال حاضر، یک روند جهانی در مزمن شدن میگرن و تعداد فزاینده ای از موارد سردرد ناشی از مصرف بیش از حد دارو به دلیل استفاده نادرست ویا استفاده بیش از حد از مسکن ها وجود دارد. در خاتمه گفتنی است اشتباه گرفتن سردردهای ناشی از کمبود ویتامین دی با سردردهای میگرنی موجب استفاده نادرست از مسکن ها شده و در نهایت بدن فرد نسبت به این داروها مقاوم می شود. در نتیجه هنگام نیاز به مصرف مسکن برای سردردهای عادی و میگرنی، این داروها تاثیر لازم را ندارند.

شرح کامل این  مطالعه در مجله Scientific Reports منتشر شده و در اختیار محققان قرار دارد.

منبع: سیناپرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    0 0
    (فارغ از متن این خبر) لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس