کربکندی: در 2 مسابقه عراقِ گربه سیاه را به خوبی شکست دادیم/ با طارمی برخورد شد اما به کنعانی زادگان پاداش دادیم

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: عراق همیشه گربه سیاه ما بوده اما در دو مسابقه آخر توانستیم این تیم را راحت شکست بدهیم و آن ذهنیت گذشته را نسبت به این تیم تغییر بدهیم.

به گزارش مشرق، رسول کربکندی در مورد دیدار روز پنجشنبه تیم ملی با عراق در مقدماتی جام جهانی اظهار داشت: تیم عراق همیشه گربه سیاه ما بوده اما در دو مسابقه آخری که با این تیم داشتیم توانستیم این تیم را راحت شکست بدهیم و آن ذهنیت گذشته را نسبت به این تیم تغییر بدهیم. روز پنجشنبه هم به  در ورزشگاه آزادی تماشاگر خواهیم داشت البته اگر این برنامه بهم نخورد. حضور تماشاگران هم می‌تواند برای تیم حریف مشکل ایجاد کند. البته سبک فوتبال عراق به گونه‌ای است که با فوتبال ما همخوانی ندارد.

وی افزود: عراق به طور طبیعی در این مسابقه دفاعی بازی خواهد کرد و مبنای کارش را بر روی ضد حمله قرار می‌دهد. دو تیم نسبت به گذشته شناخت بیشتری از هم دارند و اگر مراقب نباشیم ممکن است عراق برای‌مان دردسرساز شود. با این حال اگر بتوانیم خیلی زود به گل برسیم عراقی‌ها مطابق میل ما بازی خواهند کرد و برای جبران گل خورده باز بازی خواهند کرد و همین مساله فضای لازم را در اختیار خط حمله ما قرار می‌دهد. خط حمله‌ای که بازیکنان خوب و درجه اولی هم در اختیار دارد. با این حال هیچ مسابقه‌ای آسان نیست. سابقه داشته عراق در کشورمان هم برای ما مشکل ساز شده است.

بیشتر بخوانید:

مشکل غیر منتظره در سفر ۵ بازیکن تیم ملی فوتبال عراق به ایران

سرمربی اسبق تیم ذوب آهن اصفهان در مورد اینکه حضور تماشاگران چقدر می‌تواند در این بازی به سودمان باشد، گفت: حضور تماشاگر هم عیب دارد هم حسن، تماشاگران می‌توانند برای برای بازیکنان استرس ایجاد کنند البته تعداد تماشاگران زیاد نیست از سویی دیگر هم می‌تواند روحیه بازیکنان را بهتر کند و در کل امیدوارم حضور تماشاگران در این مسابقه برای تیم ملی مبارک و میمون باشد و بتوانیم با شکست دادن عراق صعودمان را به جام جهانی قطعی کنیم. با قطعی شدن صعود به جام جهانی در مسابقات دیگر می‌توانیم  به بازیکنان دیگر میدان بدهیم. بازیکنان خوبی داریم که فرصت بازی پیاده نکرده اند و بعد از قطعی شدن صعود می‌توانیم به آنها بازی بدهیم.

کربکندی در مورد کرونایی شدن احمد نوراللهی و غیبتش در مسابقه با عراق گفت: نوراللهی برای تیم ملی بازی‌های خوبی انجام داده اما هنوز نتوانست به سطح آمادگی قبل از رفتن از لیگ ایران برسد. بازیکنان ما که به لیگ‌های عربی می‌روند دچار افت می شوند. از سویی دیگر تیم ملی در خط حمله و هافبک اصلا کمبودی احساس نمی کند و بازیکنان خوب زیادی داریم که می‌توانند جای بازیکنان غایب را به خوبی پرکنند. هیچ مربی این همه بازیکن خوب در اختیار نداشته است.

وی در مورد دعوت از حسین کنعانی‌زادگان بعد از حواشی که از سوی او ایجاد شد، عنوان کرد: سرلوحه همه کارهای ما اخلاق و برنامه‌های اخلاقی است. وقتی بازیکنی مرتکب اشتباه می‌شود حداقل نباید به او پاداش بدهیم. در این ماجرا اصول را فدای نتیجه کردیم و وقتی با مهدی طارمی در تیم ملی آنگونه برخورد شد نباید با کنعانی‌زادگان چنین رفتاری می شد. حداقل این بازیکن نباید در یک اردوی تیم ملی دعوت می‌شد. در این ماجرا اصول را فدا کردیم بخصوص اینکه گفته می‌شد کنعانی‌زادگان به این اردوی تیم ملی دعوت نمی شود. به هر حال امیدوارم تیم ملی صعودش را به جام جهانی قطعی کند و این مساله باعث روند موفقیت آمیز فوتبال مان شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    21 13
    آخه طارمی حرف خیلی خیلی بدی زده بود و باید تنبیه می شد تا درس عبرتی برای سایرین شود ولی کنعانی طفلک کاری نکرده بود و بی جهت مورد ظلم واقع شد. الان همه بازیکنان تیم ملی می دونند که در تیم ملی چی بده چی خوبه.
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    3 10
    جناب کربکندی؛ چرا وقتی چیزی به اثبات نرسیده به این راحتی اتهام وارد می کنید و حکم صادر می کنید؟! شما مگه علم غیب دارید؟ اگر اینطور باشه خیلی راحت میشه به همه انگ زد...
  • امیر IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    1 5
    دست از تفرقه افکنی و ضربه زدن به تیم ملی وردارید
  • الیاس IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    5 2
    با همین دست فرمان بریم جلو.سال دیگه باید منت بازیکنارو بکشیم که بیان تیم ملی.همه جا اخلاق و تعهد مهم تر بوده .ولی الان همه دارن پشت نتایج نه چندان درخشان تیم ملی قایم میشن.جریمه احتمالی بابت پرونده ویلموتس.حذف استقلال و پرسپولیس و گل گهر.تخلف فدراسیون در پرونده بازیکن گل گهر.عدم شفافیت تبلیغات محیطی فوتبال در این چن سال.اساس نامه دروغین فدارسیون فوتبال.دروغهای تایید صلاحیت حضور استقلال و پرسپولیس در این چند سال برای شرکت در اسیا.....فدراسیون پنج ستاره.....
  • ... IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    12 2
    متاسفیم به این وزیر ک به ورزشکاربی اخلاق پاداش میدن وسکوت کرده.کنعانی رفتارش باشئون خلاقی فرسنگها فاصله دارد.
  • ... IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    6 2
    متاسفیم ک ورزشکاربی اخلاق رو دوباره عضو تیم ملی کردیم
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    5 0
    با سلام فدراسیون بین دوغ ودوشاب فرقی قائل نیست اینها می‌گویند از ما انتقاد نکنید. ما را زیر سوال نبرید و تحت هر شرایطی از ما حمایت کنید در عوض هر عمل غیر اخلاقی انجام دهید قابل تجدید نظر ودر نهایت قابل بخشش است
  • طاهر IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    5 1
    تیم ملی را با هلی کوپتر جابجا کنید تا کنعانی دیگر نتواند شیطونی کند- ننگ بر این استراتژی
  • حامد مرادی IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    1 0
    اقای کربکندی ممنونم حرف راس زدی اخه این بازیکن پیروزی یهو افشین جون یحیی جون ناراحت میشن تو مکتب پیروزی هست شیث رضایی حامد جون لک پسر رو برد پسر محروم شد به خدا دارم سکته میکنم اما چوپ خدا صدا ندارد من اینو بهت قول میدم یه روز پیروزی کلا محو میشود بهتون این قولو میدم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس