کد خبر 133099
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۳

اسپانيا با پيروزي 4-0 مقابل ايتاليا، قهرمان يورو 2012 شد و در اين شب، چند بازيکن اين تيم نيز به رکوردهاي شخصي مهمي دست پيدا کردند.

به گزارش مشرق، پيروزي چهار گله قرمزها، بهترين پيروزي در تاريخ فينال هاي يورو و جام جهاني بود و همچنين آنها به اولين تيمي تبديل شدند که سه تورنمنت مهم متوالي را فتح کردند.

همچنين اين پيروزي موجب شد تا آنها در تعداد قهرماني هاي شان در يورو با آلمان در عدد 3 برابر شوند. قهرماني هاي قبلي اسپانيا در سال هاي 1964 و 2008 رقم خورد.

  همچنين با اين پيروزي اسپانيايي ها رکورد شکست ناپذيري شان در رقابت هاي يورو را به عدد 12 رساندند و 13 بازيکن اين تيم اولين بازيکناني هستند که قهرماني در دو يورو را تجربه مي کنند.

 ايکر کاسياس نيز با اين پيروزي به رکورد 100 پيروزي در ديدارهاي ملي رسيد و با بسته نگه داشتن دروازه اش براي 509 دقيقه در اين رقابت ها، اين رکورد را نيز که با 494 دقيقه در اختيار دينو زوف ايتاليايي بود از آن خود کردند.

  فرناندو تورس نيز با زدن سه گل، کفش طلاي رقابت ها را از آن خود کرد و به اولين بازيکن تاريخ تبديل شد که در دو فينال يورو گلزني کرده است. هر دو گل اول با پاس گل ژاوي به دست آمد و اين باعث شد تا هافبک خلاق بارسا به اولين بازيکني تبديل شود که در دو فينال پياپي يورو پاس گل مي دهد.

داويد سيلوا نيز با دو گل و سه پاس گل، در زدن 5 گل تيمش در اين رقابت ها نقش داشت که از اين لحاظ، بالاتر از ساير بازيکنان رقابتها قرار گرفت.

نبايد فراموش کرد که ويسنته دل بوسکه نيز با دو قهرماني در چمپيونزليگ و يورو و جام جهاني، تنها مربي اي است که به چنين رکورد بي نظيري دست پيدا کرده است.

منبع : گل

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس