کد خبر 1330922
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
حملات ویرانگرتر در راه است

شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه ای ضمن درخواست از نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن برای تشدید حملات علیه متجاوزان، عملیات طوفان یمن ۲ را سرآغازی برای حملات کوبنده تر دانست.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه ای عملیات موفقیت آمیز طوفان یمن ۲ را تبریک گفت و اعلام کرد: ما موفقیت عملیات طوفان یمن ۲ که اهدافش را در عمق عربستان و امارات در راستای تنبیه آنها و در پاسخ به جنایات و کشتارهای این دو، محقق کرد، تبریک می گوییم.

در این بیانیه آمده است: از ارتش و کمیته های مردمی و یگان موشکی و پهپادی می خواهیم که بر دامنه عملیات های کوبنده و بازدارنده علیه متجاوزان به یمن بیافزایند و این حملات را بیشتر کنند.

شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد: با ثبات قدم در راستای آزادسازی کل یمن حرکت خواهیم کرد. هر که از تاریخ یمن چیزی نمی داند بهتر است که در محاسبات خود تجدید نظر کند.

در بیانیه این شورا از حملات ویرانگرتر علیه توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی خبر داده شده است.

از سوی دیگر محمد عبدالسلام رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن گفت: موضع امارات به طور کامل اشتباه است و بدون توجیه در همه امور یمن مداخله می کند. تشدید تحرکات امارات با تحریک آمریکا و اسرائیل انجام شد و تلاشی برای تکمیل سیطره بر جنوب یمن است.

وی افزود: شورای امنیت تامین کننده منافع آمریکاست و بیانیه اخیر آن موضوع جدیدی نداشت. اتحادیه عرب هم مانند دفتر وابسته به سفارت عربستان در مصر است. ملتهای عربی حامی یمن هستند.

وی افزود:موشکهای بالستیک یمن قابل رهگیری از سوی پاتریوت نیستند وگرنه چرا باید منتظر می ماندند که بر سرشان در ابوظبی فرود آید؟ موشکهای بالستیک یمن قابل رهگیری از سوی پاتریوت نیستند وگرنه چرا باید منتظر می ماندند که بر سرشان در ابوظبی فرود آید؟

عبدالسلام تاکید کرد: قرار دادن انصارالله در فهرست تروریسم به منافع آمریکا مربوط است. این تصمیم بر ما و روند جنگ تاثیری ندارد. تا زمانی که حمله به ما ادامه دارد ما به واکنش ادامه خواهیم داد و این موضع دفاعی و مشروع است.

وی گفت: ما امارات را تا هنگامی که اقداماتش در یمن را تشدید نکرده بود، هدف قرار نمی دادیم و هنگامی که بر دامنه تحرکاتش افزود، ما هم آنرا هدف حملات قرار دادیم. اگر امارات می خواهد که هدف قرار نگیرد، باید دیگران را هدف قرار ندهد. هنگامی دشمن دست از حملاتش به یمن بردارد تنها در آن صورت واکنش ما متوقف خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    3 0
    انصارالله همچنان بايد قاطعانه پاسخ متجاوزان بدهد تامجبور به خروج آز يمن بشوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس