کرونا در جهان/ ابتلای بیش از ۳.۷ میلیون نفر در ۲۴ ساعت گذشته + جدول تغییرات

طبق آخرین آمار جهانی در شبانه‌روز گذشته ۳ میلیون و ۷۰۲ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و ۹ هزار و ۲۲۶ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۳۵۲ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۱۶۵ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۵ میلیون و ۶۱۴ هزار و ۹۰۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۲۷۹ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۴۸۷ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۹۷ هزار و ۳۷۴ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۷۱ میلیون و ۹۲۵ هزار و ۹۳۱ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۸۸۹ هزار و ۱۹۷ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۳۰۶ هزار و ۶۴ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۹ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۳۲۸ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۴۸۹ هزار و ۸۹۶ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۸۴ هزار و ۲۳۰ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۴ میلیون  و ۴۴ هزار و ۴۳۷ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۶۲۳ هزار و ۱۴۵ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای انگلیس، فرانسه، روسیه، ترکیه و ایتالیا نیز به‌ترتیب با ۱۶ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۴۳۲، ۱۵ میلیون و ۸۵۹ هزار و ۲۸۸، ۱۱ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۱۹۱، ۱۰ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۱۲۹ و ۹ میلیون و ۹۲۳ هزار و ۶۷۸ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای اسپانیا با ۸ میلیون و ۹۷۵ هزار و ۴۵۸ مبتلا و آلمان نیز با ۸ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۱۴۵ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۴۴ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۶۶۹، ۳۶ میلیون و ۸۰۴ هزار و ۱۴۵ و ۲۱ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۹۲۲ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به یک ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس