کرونا در جهان/ ابتلای بیش از ۱.۳ میلیون نفر در ۲۴ ساعت گذشته + جدول تغییرات

طبق آخرین آمار جهانی در شبانه روز گذشته بیش از یک میلیون و ۳۸۶ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶ هزار و ۹۳۸ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش مشرق؛ بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۴۳۷ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۶۲۲ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۵ میلیون و ۹۷۵ هزار و ۵۴۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۳۶۸ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۱۰۵ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۳۲ هزار و ۹۱۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۸۰ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۳۴۳ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۹۷۵ هزار و ۱۵۰ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۶ هزار و ۹۱۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۴۵ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۵۱۴ هزار و ۵۴ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۱۹ هزار و ۵۱۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۸ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۶۲۰ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۶۴۹ هزار و ۴۴۳ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای فرانسه، انگلیس، روسیه، ترکیه و آلمان نیز به‌ترتیب با ۲۲ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۵۱۸، ۱۸ میلیون و ۸۸۶ هزار و ۷۰۱، ۱۶ میلیون و ۳۹۸ هزار و ۳۶، ۱۴ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۱۴۸ و ۱۴ میلیون و ۸۹ هزار و ۴۵۶ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای ایتالیا با ۱۲ میلیون و ۷۸۲ هزار و ۸۳۶ مبتلا و اسپانیا نیز با ۱۰ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۵۲۴ هزار نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۵۳ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۲۶۲، ۴۲ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۵۵۰ و ۲۶ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۳۷۳ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان، ‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به یک ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا،

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس