حذف ارز ترجیحی دارو به صلاح نیست/تک نرخی شدن ارز سلامت منوط به اختصاص یارانه باشد

رییس فراکسیون مقابله با آسیب های اجتماعی مجلس یازدهم گفت:در نتیجه تغییر قیمت داروها، مسلماً فشار اصلی روی مردم خواهد بود، بر همین اساس دولت باید یارانه‌ای را مشخص و برای این موضوع در نظر بگیرد.

به گزارش مشرق، احمد نادری نماینده مردم تهران در مجلس و نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات  با اعلام هشدار درباره عواقب حذف همه جانبه ارز ترجیحی، اظهار کرد: بارها درباره حذف ارز ترجیحی گفته ام به این معنایی که امروز در دولت و بخشی از مجلس حمایت می‌شود از نظر بنده خطا است، باید حذف با جایگزین‌های جدی صورت بگیرد و اگر ما نتوانیم جایگزین جدی برای معیشت مردم در بحث حذف ارز ترجیحی در کالاهای اساسی ایجاد کنیم جامعه ما در ۱۴۰۱ به سمتی خواهد رفت که شورش اجتماعی مجدد و بزرگتر از ۹۸ و ۹۶ خواهیم داشت. این هشدار  را به سیاستمداران و سیاستگذاران می‌دهم، این هشدار قبل از وقوع است.

رییس فراکسیون مقابله با آسیب های اجتماعی مجلس یازدهم اظهار کرد: دولت نباید حذف ارز ترجیحی را بدون مطالعه، پشتوانه و با جایگزین بسیار محدود اجرا کند. متأسفانه این راه حلی است که برخی از افراد معلوم الحال در دولت گذشته که خود مدافع ارز ترجیحی بودند، می دهند و این پوست موزی است که پیش پای دولت سیزدهم انداخته اند.

وی ادامه داد: این افرادمعلوم الحال تا دیروز مدافع ارز ترجیحی بودند و اکنون مدافع حذف آن. نئولیبرال‌هایی هستند که هیچ نسبتی با زندگی مردم و کف جامعه نداشته و تفکرات مشخصی دارند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: ما باید امروز از حذف ارز ترجیحی در حوزه های مشخص نه همه حوزه‌ها مثل دارو جلوگیری کنیم چرا که حذف ارز بدون جایگزینی باعث می‌شود طبقات پایین دست درگیر بازی بقا شوند و سرانجام هیچ چیز برای از دست دادن نخواهند داشت و این‌ موضوع به ناآرامی اجتماعی می انجامد.

نادری با اشاره به اتاق فکر پیشنهاد دهندگان حذف ارز ترجیحی، تأکید کرد: آنها اثرات اجتماعی تصمیمات خودشان را نادیده می‌گیرند و از طرفی اثرات تبعات اجتماعی تصمیمات این‌ها در دولت گذشته محسوس است.

حذف ارز ترجیحی دارو به صلاح نیست

این نماینده مجلس با اشاره به راهکارهای لازم برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان دارو، ادامه داد: درباره ارز ترجیحی داروها ما می‌گوییم به آن شرط حذف و تک نرخی شود که برای دارو و تجهیزات پزشکی بودجه خاصی را در نظر بگیرند و مابه التفاوت آن را از طریق سازمان های بیمه گر به بیماران بدهند. به طوری که حق و حقوق بیماران به درستی پرداخت شود و گرانی دارو هیچ اثری در سلامت آنها نداشته باشد.

نادری، نقش دولت در حمایت از بیماران را مهم توصیف کرد و گفت: در نتیجه تغییر قیمت داروها، مسلماً فشار اصلی روی مردم خواهد بود، بر همین اساس دولت باید یارانه‌ای را مشخص و برای این موضوع در نظر بگیرد چرا که تولیدکنندگان و واردکنندگان توان حمایت از مصرف کنندگان و بیماران را ندارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    0 0
    عضو کمیسیون تلفیق: مجلس چاره‌ای جز حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ندارد/ یارانه گندم شیرینی‌پزها حذف می‌شود/قیمت گوشت و مرغ و روغن حداکثر دوبرابر می‌شود فهم درستی از فشار بر مردم وجود نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس