اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها و شفافیت قیمت/ نظارت بر این طرح باید اتفاق بیافتد

عضو انجمن حمایت ازحقوق مصرف‌کنندگان گفت: در ارائه قیمت هرچقدر شفافیت بیشتر باشد مصرف‌کننده را بسمت انتخاب مطمئن‌تر هدایت می‌کند و تمامی تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالا موظف به درج قیمت کارخانه هستند.

به گزارش مشرق، حسین ابراهیمی، عضو انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، در خصوص روند اجرای درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها، گفت: در ارائه قیمت هرچقدر شفافیت بیشتر باشد مصرف‌کننده را به سمت انتخاب مطمئن‌تر هدایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات نحوه اجرای طرح درج قیمت تولید کننده

وی افزود: این طرح منطبق بر ماده ۵ حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان است یعنی تمامی تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالا موظف‌اند قیمت کارخانه را بر روی کالا درج کنند که کمک بسیاری به مصرف‌کننده می‌کند.

عضو انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان بیان کرد: نکته درخور توجه این است که قیمت‌های درج‌شده بر روی کالا چقدر می‌تواند واقعی باش باشد بنابراین نظارتی که باید بر این طرح اتفاق بیافتد اهمیت دارد و سیستم نظارتی باید سازوکاری داشته باشد که قیمت واقعی و گران‌فروشی را کنترل کند.

ابراهیمی اظهار کرد: با توجه به اینکه هم‌اکنون سیستم‌ها دیجیتالی شده است و این امکان وجود دارد که تمامی کالاها بارکد داشته باشند تا کالاها به‌راحتی رصد شود بنابراین این طرح خوبی است که دولت آغاز کرده و امیدوارم به نتیجه برسد.

رئیس سابق انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان عنوان کرد: در حال حاضر بیشتر از قیمت کالاها خدمات قابل نظارت نیست، زیرا برخی از خدمات نصب قیمت ندارند و باید بررسی و نظارت در این خصوص صورت بگیرد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس