کد خبر 1330137
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
استراتفور: جنگ یمن وارد خانه امارات شد

تکرار عملیات تلافی جویانه نیروهای یمنی علیه امارات می‌تواند اعتبار این کشور را زیر سوال ببرد.

به گزارش مشرق، عملیات تلافی جویانه نیروهای یمنی علیه امارات در چند روز گذشته از ابعاد مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است.

اندیشکده «استراتفور»، به عنوان اندیشکده نزدیک به نهادهای اطلاعاتی آمریکا نیز به بررسی این عملیات پرداخته است.

بیشتر بخوانید:

بدبخت‌تر از سعودی و امارات داریم؟

یادداشت اندیشکده آمریکایی اگرچه تا حدی زیادی به شکلی جانبدارانه به موضوع جنگ یمن پرداخته، اما به نکات جالبی پیرامون پیامدهای ادامه این جنگ برای امارات اشاره می‌کند.

نویسنده، یادداشت را با اشاره به حضور امارات در ائتلاف سعودی به سرکردگی عربستان برای جنگ علیه یمن از سال ۲۰۱۵ آغاز می‌کند؛ امارات که در تجربه تاریخی خود از پیامدهای بی ثباتی منطقه‌ای در امان بود، در دوره پس از انقلاب‎های عربی به سمت رویکرد مداخله مستقیم و آشکارتر در امور منطقه‌ای و حتی نظامی حرکت و اقدام کرد.

از منظر «استراتفور»، حمله اخیر نیروهای یمنی به «ابوظبی»، می‌تواند چرخه‌ای از این دست حملات را سبب شود که اعتبار امارات به عنوان یک مرکز تجاری را تضعیف می‌کند.

در عین حال، امارات احتیاط‌هایی برای اقدام تلافی جویانه در قبال یمن دارد؛ نگرانی از رویارویی نظامی که می‌تواند گردشگران، کسب و کارها و سرمایه گذاران را بترساند و از امارات فراری دهد؛ وقوع چنین رویارویی نظامی می‌تواند جذابیت اقتصادی امارات را تضعیف کند.

در واقع امارات می‌داند که در صورت اجرای عملیات تلافی جویانه، سرعت حملات نیروهای یمنی علیه امارات به ویژه «دبی» که تاکنون تا حد زیادی از تاثیر جنگ‌های منطقه در امان بوده، افزایش می‌یابد.

ضمن این که عملیات نیروهای یمنی علیه امارات نشان داد که کنترل امور در حال حاضر در دست این نیروهاست و احتمال موفقیت دیپلماتیک آمریکا در این زمینه اندک است.

یادداشت «استراتفور» در پایان این گونه نتیجه گیری می‌کند که اگر نیروهای یمنی کارزار پایدارتری را علیه امارات آغاز کنند، اعتبار این کشور به عنوان مکانی امن برای سرمایه گذاری و تجارت آسیب می‌بیند و استراتژی تنوع اقتصادی اش دچار آسیب می‌شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    7 1
    اگر انصارالله به حملات موشکی وپهپادی خود بعمق امارات ادامه دهد امارات به سرزمين ملخها تبديل می شود
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    6 0
    برج های امارات جنایتکار بر زمین این کشورک اسراییلی سنگینی می کند وچندین بمب وموشک میتواند صاحبان این درندگان وحشی که زوال خود را تسریع می کنند بر سر عقل اورد و شاید هم نه ماندن خود را به صلاح جهانیان نمی دانند و می خواهند زودتر از روی کره خاکی محو شوند که جنایتکاران جز این سرانجامی نخواهند داشت
  • DE ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    4 0
    دوره بزن در رو تمام شد هم‌برای سران ارتجاع زبیخ عرب هم برای اربابشون یانکی آباد. مرزهای مناطق اشغالی در حال لرزش قبل از ریزش است.
    • عبدالله IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
      0 0
      از این به بعد برای آمریکا از واژه «یانکی آباد» استفاده کنیم بسیار جالب می شود!
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    4 0
    آسمون خراشهای زشت خراب کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس