جماعتی که حیثیت آنان قابل ترمیم نیست+عکس

پس از حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن به ابوظبی، سخنگوی تروریست‌های سنتکام خبر داد که نیروهای آمریکایی به علت حمله احتمالی ارتش یمن به امارات در پناهگاه‌ها مخفی شده بودند.

به گزارش مشرق، تروریست‌های «سنتکام» اعلام کردند که روز دوشنبه هفته گذشته پس عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه ابوظبی در پناهگاه‌ها مخفی شده‌اند.

بنابر گزارش امروز (شنبه) پایگاه خبری شبکه «سی‌ان‌ان»، «ویلیام اوربان» سخنگوی سنتکام گفت که نیروهای آمریکایی مستقر در امارات به علت حمله‌ موشکی و پهپادی روز دوشنبه نیروهای صنعاء مجبور به پناه گرفتن در پناهگاه‌ها شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نیروهای مسلح یمن: به شرکت‌های خارجی توصیه می‌کنیم امارات را ترک کنند

سخنگوی سنتکام اضافه کرد که نیروهای آمریکا در پایگاه هوایی «الظفره» در ابوظبی ساعت ۹:۰۱ شب به وقت محلی حدود ۳۰ دقیقه در وضعیت آماده باش بوده‌اند.

ویلیام اوربان در ادامه افزود که اعلام وضعیت آماده‌باش بنابر یک تهدید محتمل بوده که در این حالت، خلبان‌ها امکان استفاده از پناهگاه‌ها را داشته‌اند.

اوربان می‌گوید که تمامی امور در وضعیت آماده‌باش «به صورت حرفه‌ای و با نظم» انجام شده است.

به گفته او، ساعت ۹:۲۷ دقیقه به خلبان‌ها دستور داده شد که تجهیزات محافظتی در ظرف پنج دقیقه آماده باشد که این وضعیت به مدت ۲۴ ساعت ادامه یافت.

روز دوشنبه هفته گذشته و پس از هشدارهای مکرر صنعاء به ابوظبی درباره مداخله در امور داخلی یمن و تلاش برای تنش‌زایی در این کشور، رسانه‌های اماراتی خبر دادند که نقاطی در این کشور هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن پیش از انجام این حمله در گفت‌وگو با شبکه «العربی» خبر داده بود: «معامله‌ای میان عربستان سعودی و امارات وجود دارد که به موجب آن، عربستان سعودی تمام استان‌های جنوبی یمن از جمله شبوه را به امارات تحویل می‌دهد و به ازای آن، امارات تمام ظرفیت‌های نظامی خود را همچون گذشته [در یمن] به کار خواهد گرفت».

البخیتی هشدار داده بود: «ما از اینجا به امارات توصیه می‌کنیم که به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد چراکه اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد. ما در وضعیت جنگی قرار داریم».

پس از این هشدار، منابع رسانه‌ای، روز گذشته (دوشنبه، ۱۷ ژانویه) از انفجار در سه تانکر حامل نفت در منطقه «المصفح» در امارات و آتش‌سوزی پس از آن خبر دادند. المصفح منطقه‌ای صنعتی واقع در جنوب غربی ابوظبی، در امارات است. 

ساعاتی بعد، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن رسما اعلام کرد که نیروهای یمنی، فرودگاه‌های دبی و ابوظبی را هدف حمله موشکی و پهپادی قرار داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    12 4
    نیروهایی آمریکایی هدف قرار بدهید
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    9 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر اذناب داخلی آمریکا ای کسی که برای ملت اشک تمساح میریزی و متاءسفانه در کسوت روحانیت سنگ رابطه با آمریکا را به سینه می زنی لطفا" دهانت را گل بگیر.یادت رفته که حضرت روح الله به دانشجویان تسخیرکننده لانه فساد اربابت فرمود :"محکم نگه دارید که خوب جایی را گرفته اید" ملتهای مظلوم زیر بمباران آمریکا و اذنابش ضجه می زنند ولی در ایران انقلابی دم از رابطه با آمریکا زده شود. مگر ما ارث پدر آریکاییها را خورده ایم که تحریم مان کرده اند وانگهی اگر با دیده انصاف بنگریم تحریم های ناشی از تسخیر لانه جاسوسی در قیاس باتحریمهایی که بابت استقلال مان به ما تحمیل کردند مشت در برابر خروار است. ای آقای روحانی نما چقدر از اربابت یا نوچه های داخلیش مزد گرفته ای .که این زسوایی بزرگ را برای خود به بار آوردی .در برابر این رسوایی هرچه گرفته باشی نا چیز است .
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    7 0
    ببرک کاغذی آمریکاست اینا در جنگ ایران هیچ غلطی نکردند یمن ایران کوچک است
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    0 0
    گذشت آن زمانی که واشنگتن اعلام میکرد یک ناوش به منطقه اعزام شده چند حکومت سرنگون می شدند ! یمن ضعیف ترین کشور نظامی منطقه آنها را به زیرزمین می کشاند وچین وروسیه می‌بینند شهامت ایران باعث شده که عین الاسد را شکار میکند تاشهامت آنها هم بالا رود. یمن زجر کشید امانشکست شهادت عزیز أنهاست وحق با آنهاست . جهان هم تمام شود نه عربستان نه آمریکا نمی توانند یمن را تسلیم کنند . یحیی السریع افسری دلاور و زبان قدرت انصار الله وارتش یمن است او با سخن سدید هرچه گفته درست بوده اما امارات و عربستان و آمریکا درتاریکی حرکت میکنند بنام یمن علیه یمن دعوا می‌کنند اما یمن کربلا است و مردمش محکم وایران با آنهاست چراکه خدا ومردان کربلاییش باعث شدند امام زمان عج هم حواسش به آنهاباشد..‌‌اللهم عجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس