پدافند - اسراییل - امارات

پس از عملیات اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه ابوظبی، رسانه‌ها خبر دادند که امارات از یک شرکت سازنده سامانه‌های پدافند هوایی در اراضی اشغالی درخواست کمک فوری کرده است.

به گزارش مشرق، منابع عبری‌زبان خبر دادند که پس از عملیات اخیر صنعاء علیه ابوظبی، امارات به دنبال خرید سامانه‌های پدافند هوایی است. رئیس شرکت اسرائیلی «اسکای لاک» فعال در زمینه تولید پدافند هوایی خبر داده است که اماراتی‌ها درخواست کمک فوری از آن‌ها کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ائتلاف عربی غربی در شوک حمله نیروهای یمنی به مراکز مهم امارات

 امارات خواهان توسعه زرادخانه خود با استفاده از سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیلی است و طی ماه‌های اخیر، ابوظبی یکی از این سامانه‌ها را خریداری و آن را در خاک خود مستقر کرده است.

مدیرعامل شرکت اسکای لاک در این خصوص گفت که پس از حمله‌ای که این هفته انجام شد، «آن‌ها (اماراتی‌ها) اکنون از ما می‌پرسند که با چه چیزی می‌توانیم آن‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن با این لیست بلند سامانه‌ها مجهز کنیم».

روز دوشنبه و پس از هشدارهای مکرر صنعاء به ابوظبی درباره مداخله در امور داخلی یمن و تلاش برای تنش‌زایی در این کشور، رسانه‌های اماراتی خبر دادند که نقاطی در این کشور هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

 «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن پیش از انجام این حمله در گفت‌وگو با شبکه «العربی» خبر داده بود: «معامله‌ای میان عربستان سعودی و امارات وجود دارد که به موجب آن، عربستان سعودی تمام استان‌های جنوبی یمن از جمله شبوه را به امارات تحویل می‌دهد و به ازای آن، امارات تمام ظرفیت‌های نظامی خود را همچون گذشته [در یمن] به کار خواهد گرفت».

البخیتی هشدار داده بود: «ما از اینجا به امارات توصیه می‌کنیم که به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد چراکه اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد. ما در وضعیت جنگی قرار داریم».

پس از این هشدار، منابع رسانه‌ای، روز گذشته (دوشنبه، ۱۷ ژانویه) از انفجار در سه تانکر حامل نفت در منطقه «المصفح» در امارات و آتش‌سوزی پس از آن خبر دادند. المصفح منطقه‌ای صنعتی واقع در جنوب غربی ابوظبی، در امارات است. 

ساعاتی بعد، سخنگوی نیروهای مسلح یمن رسما اعلام کرد که نیروهای یمنی، فرودگاه‌های دبی و ابوظبی را هدف حمله موشکی و پهپادی قرار داده‌اند.

پس از این حمله، «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز گذشته در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشت: «حمله پهپادی امروز در ابوظبی را شدیدا محکوم می‌کنم و به خانواده‌های کشته‌شدگان تسلیت می‌گویم و برای زخمی‌ها آرزوی بهبودی عاجل دارم.اسرائیل در کنار امارات است».

پیشتر، پایگاه خبری «والا» در ارتباط با توانمندی پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن فاش کرده بود که حمله پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به تأسیسات راهبردی عربستان سعودی، تل‌آویو و غرب را تحت تأثیر قرار داده است.

والا خبر داده بود که حمله‌ پهپادی‌ که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در سال ۲۰۱۹ علیه شرکت سعودی «آرامکو» انجام دادند، در آن زمان، «اسرائیل و غرب را مات و مبهوت کرده است».

این پایگاه عبری‌زبان اضافه کرده بود که کیفیت پهپادهای استفاده شده در این حمله و روشی که با استفاده از آن، آرامکو هدف قرار گرفت دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و غرب را شگفت زده کرده و زنگ خطر را برای آن‌ها به صدا درآورده است.

این وبگاه به طور دقیق به حمله‌ پهپادی که در تاریخ چهاردم سپتامبر سال ۲۰۱۹ علیه آرامکو صورت گرفت، اشاره کرده بود.

طبق اعلام ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، در حمله‌ای که در سال ۲۰۱۹ علیه شرکت سعودی آرامکو در منطقه بقیق و خریص در شرق عربستان سعودی صورت گرفت، از ۱۷ پهپاد استفاده شد به‌نحوی که در بخش وسیعی از دو مجموعه پالایشگاه آرامکو آتش‌سوزی گسترده‌ای به وقوع پیوست که به گفته  وزارت کشور عربستان سعودی، این تأسیسات تا زمان انجام تعمیرات تعطیل شدند.

شبکه عبری‌زبان «کان» نیز اخیرا در این خصوص گزارش داد: «یکی از سناریوهایی که در اسرائیل از آن واهمه دارند، حمله با پهپادهای انتحاری و موشک‌هایی است که از یمن شلیک می‌شود. مسافت میان یمن و ابوظبی مشابه مسافت یمن و شهر ایلات در جنوبی‌ترین نقطه اسرائیل است. این حمله نشانگر توانمندی‌های توسعه‌یافته حوثی‌هاست».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    1 0
    پس حملات هوایی ائتلاف سعودی به صنعا والحدیده انصارالله بايد مقابله مثل کنه دوباره عمق امارات را هدف بگیرد
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    1 0
    خخخخ این ملخک دنبال چیه. اون سامانه های تاد وپاتریوت ک کاملاخواب موندن حالاالکی فقط هزینه میکنن ازیهودیان قاتل مسلمین میخوان جنس اوراقی بگیرن فکرکردن پناه اوردن به یهودیان براشون امنیت میاره.. یقینابزودی پشیمانی بزرگی سمت امارات گاوشیرده خواهدرفت ک چرابجای عقب نشینی وگوش دادن بحرف شیرمردان یمنی رفتن ازیهودیان سلاح گرفتن خخخ
  • khosrow IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    2 0
    مرگ بر رژیم صهیونیستی اسرائیل مرگ بر رژیم صهیونیستی آل سعود مرگ بر رژیم صهیونیستی آل نهان و آل خلیفه
  • افشین IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 0
    مجاهدان یمنی باید بر شاهرگهاي اقتصادی و هوایی عرعرستان و شهر کشور امارات هجوم بدون وقفه ببرند. فلج کنید اینها رو.ارتش اینها در روی زمین و دریا پای نیست.اقتصاد تک بعدی اینا هم خیلی زود نابود میشه. فاصله بینش نندازيد. آب که از سر گذشت چه یک وجب و چه یک متر. ویران کردند ویران کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس