کد خبر 1329085
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: سخنگوی نیروهای مسلح یمن یکشنبه اعلام کرد که ارتش این کشور در یک عملیات گسترده با نام «طوفان یمن» با تعداد زیادی پهپاد، موشک کروز و بالستیک اهداف متعددی را در ابوظبی شامل فرودگاه این شهر هدف قرار داده است. در ارتباط با این عملیات که تقریباً در طول جنگ هفت ساله یمن بی‌مانند است نکاتی قابل ذکر است. 

 نکته اول این‌که علی‌رغم هشدار قبلی انصارالله، سیستم‌های پدافندی مستقر در امارات و حتی سعودی هیچ واکنشی نداشتند و تمامی پرتابه‌ها بدون هیچ مزاحمتی به اهداف خود اصابت نمودند. جالب‌تر این‌که پایگاه «الظفره» که محل استقرار نیروهای آمریکایی در امارات است نیز هیچ اقدام و یا حتی هشداری نداشته است. این مسئله به روشنی عمق آسیب‌پذیری کشورهای عربی و سیستم‌های پدافندی آمریکایی را آشکار نمود. 

 نکته دوم در باب دلایل این عملیات است. امارات از توافق نانوشته‌ حدود دوسال قبل با رهبر انصارالله مبنی بر عدم تهدید منافع مستقیم انصارالله در عوض مصون ماندن از حملات این جنبش، تخلف کرده و در جبهه‌های مختلف به ویژه در شبوه و حتی در ساحل غربی ضربات قابل ملاحظه‌ای به انصارالله وارد کرده است. از سویی امارات در پوشش ائتلاف طی ماه‌های اخیر به تشدید محاصره علیه مردم یمن کمک کرده و بر اساس گزارش‌ها، شرایط بغرنجی را طی هفته‌های اخیر رقم زده است.

 نکته سوم در باب پیامدهای این عملیات است. سیل واکنش کشورها و احتمال محکومیت و تحریم‌های بین‌المللی در کنار حملات گسترده هوایی که در تلافی این عملیات علیه صنعا انجام شده است، این پرسش را ایجاد می‌کند که آیا رهبران انصارالله به پیامدهای این عملیات فکر کرده بودند؟ در پاسخ باید گفت شرایط وخیمی که تجاوز سعودی و اماراتی برای ملت یمن ایجاد نموده، راهی جز دفاع از خود به هر وسیله و ابزاری باقی نگذاشته و این عملیات تنها هشداری برای حکام ابوظبی بوده تا در رفتار خود تجدیدنظر نمایند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    1 0
    انصارالله برای بازدارندگي حملات‌ هوایی به‌ شهرهای يمن باید به‌ عمق خاک‌ امارات حمله‌ کرده وضربات محلکی بر آن‌ها وارد کند تا هزینه را براي دشمن بالا برده تا دست از جنگ بردارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس