عضو سابق کنگره: مجتمع نظامی-صنعتی آمریکا خواهان جنگ در اوکراین است

عضو سابق کنگره آمریکا گفت: بایدن می‌تواند با یک اقدام ساده به بحران اوکراین پایان دهد، اما مجتمع نظامی-صنعتی آمریکا که وی را کنترل می‌کند برای درآمدزایی خواستار جنگ است.

به گزارش مشرق،  ادعاهای غرب مبنی بر آماده شدن روسیه برای حمله به اوکراین در روزهای اخیر به اوج خود رسیده، به طوری که کاخ سفید از آمریکایی‌ها خواسته هر چه سریع‌تر این کشور را ترک کنند و رسانه‌های آمریکایی ادعا می‌کنند که حمله از هفته آینده آغاز خواهد شد. این در حالی است که مقامات روسیه می‌گویند که ناتو برای توجیه استقرار نیروهای بیشتر در شرق اروپا تنش‌ها را افزایش می‌دهد.

«تولسی گابارد» عضو سابق کنگره آمریکا و نامزد سابق حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور معتقد است که مجتمع نظامی-صنعتی ایالات متحده به جنگ در اوکراین نیاز دارد تا هزینه‌های تسلیحاتی جدید را توجیه کند و جنگ سرد همه جانبه جدیدی را با روسیه تثبیت کند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در مصاحبه با شبکه آمریکایی «فاکس نیوز» گفت: اول این که رئیس‌جمهور بایدن می‌تواند با انجام یک کار بسیار ساده به این بحران پایان دهد و از جنگ با روسیه جلوگیری کند و آن تضمین این که اوکراین به عضویت ناتو در نخواهد آمد.  زیرا اگر اوکراین به عضویت ناتو درآید، نیروهای آمریکایی و ناتو مستقیماً در آستانه درهای روسیه قرار می‌گیرند که همانطور که پوتین بیان کرده، منافع امنیت ملی آن‌ها را تضعیف می‌کند. واقعیت این است که بسیار بعید است که اوکراین به هر حال عضو ناتو شود، بنابراین سوال این است که چرا رئیس‌جمهور بایدن و سران ناتو این را نمی‌گویند و تضمین نمی‌دهند؟  

گابارد در ادامه گفت: «اگر پاسخ به این (سوال) و جلوگیری از این جنگ بسیار روشن است، پس چرا در این موقعیت قرار داریم؟ در واقع این فقط به یک نتیجه‌گیری اشاره می‌کند و این است که آن‌ها در واقع می‌خواهند روسیه به اوکراین حمله کند. چرا این را می‌خواهند؟ زیرا اول این که بهانه روشنی را به دولت بایدن می‌دهد تا تحریم‌های شدیدی را اعمال کند که محاصره مدرن علیه روسیه و مردم آن است. دوم این که، این جنگ سرد را تثبیت می‌کند. مجتمع نظامی-صنعتی طرفی است که از این امر سود می‌برد. آن‌ها به وضوح دولت بایدن را کنترل می‌کنند. جنگ‌افروزان هر دو طرف در واشنگتن بر طبل این تنش‌ها افزوده‌اند». وی افزود مجتمع نظامی صنعتی «یک تُن بیشتر» از آنچه در جنگ به اصطلاح علیه تروریسم درآمد دارد به دست خواهد آورد، «مبارزه با القاعده یا ساختن سلاح برای القاعده».

عضو سابق کنگره آمریکا در ادامه گفت: چه کسی بهای آن را می پردازد؟ مردم آمریکا بهای آن را می‌پردازند، مردم اوکراین بهای آن را می‌پردازند. مردم روسیه تاوان آن را می‌دهند. این امر امنیت ملی ما را تضعیف می‌کند، اما مجتمع نظامی-صنعتی که بسیاری از سیاستمداران ما را کنترل می‌کند برنده می‌شود و آن‌ها به بانک می‌روند.

این سیاستمدار آمریکایی در ادامه به انتقاد از دولت بایدن برای افزایش تنش با روسیه بر سر اوکراین با این توجیه که "ما باید از دموکراسی دفاع کنیم" پرداخت و آن را پوچ خواند و گفت: زیرا رئیس‌جمهور فعلی (اوکراین) مخالفان سیاسی را دستگیر می‌کند، آن‌ها را به زندان می‌اندازد. ایستگاه‌های تلویزیونی را که منتقد او هستند تعطیل می‌کند. برای من سخت است که ببینم چگونه رئیس‌جمهور بایدن یا هر کسی با چهره‌ای صادقانه بگوید "ما از دموکراسی دفاع می‌کنیم". و دلیل آن این است که دولت خودمان علناً از این اقدامات استبدادی رئیس‌جمهور اوکراین در سرکوب مخالفان سیاسی خود حمایت کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    0 0
    ممنون از انتشار اینگونه اخبار مشرق
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    0 0
    افرین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس