استفاده از کرکره‌ های برقی با کاربری پارکینگ یا واحدهای تجاری و همچنین پنجره‌ها در فروشگاه‌ها و پاساژهای بزرگ بسیار مورد توجه قرار گرفته است، استقبال زیاد مصرف کنندگان از این وسیله اتوماتیک سبب شده است تا شرکت‌ های زیادی مبادرت به تولید این کالای کاربردی کنند.

سختی استفاده از درب اتوماتیک صنعتی به دلیل سنگینی و استهلاک سریع آنها و نیاز گاه و بیگاه به تعمیر سبب شد کرکره‌ های اتوماتیک خیلی زود جایگاه ویژه‌ای در میان کسبه و علاقمندان به تکنولوژی‌ های مدرن پیدا کند.

استفاده از این وسیله کاربردی به ویژه در کلانشهرها با سرعت زیادی در حال توسعه است. در این مقاله قصد داریم نکات بیشتری در مورد این کالای کاربردی برایتان بازگو کنیم.

درب اتوماتیک و کرکره برقی پارکینگ | راهنمای خرید و استفاده


 

مقایسه میان کرکره ‌های برقی و سنتی

همانگونه که اشاره کردیم این وسیله خیلی زود توانست بازار درب و کرکره برقی ریلی و لولایی را کساد کند، با بررسی مزایای استفاده از این نوع کرکره ‌ها می‌توان دریافت که این ابزار دارای امتیازات مثبت ویژه‌ای نسبت به رقیب سنتی و کهنسال خود است.

برای مثال در پارکینگ ‌هایی که درب آنها به رمپ یا لوپ باز می‌شود، استفاده از درب نیاز به فضای بسیاری دارد که جایگزین شدن کرکره می‌تواند این معضل را حل کند، از طرف دیگر هزینه ساخت و نگهداری درب یا کرکره ‌های سنتی تقریبا دو برابر کرکره‌ های برقی است.

ضمن این که استفاده از کرکره‌ های اتوماتیک برای درب پارکینگ یا واحدهای تجاری سرعت باز و بسته شدن آن را بیشتر کرده و همچنین در وقت صرفه جویی می‌کند، همچنین کاربر با استفاده از این تکنولوژی در گرما و سرما، باران و برف و شرایط بد جوی نیز می‌تواند تنها با فشردن یک دکمه از داخل اتومبیل خود کرکره را حرکت داده و نیازی به خروج از اتومبیل و یا زور زدن برای بالا بردن کرکره‌ های سبک سنتی نخواهد داشت.

درب اتوماتیک و کرکره برقی پارکینگ | راهنمای خرید و استفاده

از دیگر مزایای استفاده از کرکره ‌های برقی یا اتوماتیک کیفیت بالای تیغه‌های آنها و استحکام سقف متحرک برقی در مقابل ضربات و مقاومت بالا در مقابل سرما و گرمای هوا و در نتیجه نیاز به تعمیر و نگهداری کم هزینه است.

نکات مهم خرید کرکره برقی

– کرکره‌ های برقی و اتوماتیک به وسیله موتورهای خاصی بالا و پایین رفتن کرکره را کنترل می‌کنند، بنابراین هنگام انتخاب کرکره برقی باید به کیفیت موتور و قدرت آن بسیار دقت کنید.

– از آنجایی که امنیت و سرعت کرکره‌ های اتوماتیک از اهمیت بسیاری برخوردار است توجه داشته باشید که جنس تیغه‌ها از دوام و استحکام مناسبی برخوردار بوده و دارای کیفیت بالایی باشد.

بهترین تیغه‌ های کرکره برقی آنهایی است که از شمش آلومینیوم درجه یک تهیه می‌شوند، باید دقت کنید که برخی تولید کننده ‌ها برای صرفه‌جویی در هزینه ساخت اقدام به استفاده از ضایعات آلومینیوم در ساخت این تیغه ‌های فلزی می‌کنند که علاوه بر کیفیت پایین محصول تولیدی، امنیت استفاده از آن نیز به شدت کاهش می‌یابد.

نکته مهم دیگر در مورد انتخاب تیغه ‌های کرکره برقی نحوه تولید آنها است، کرکره ‌هایی که در کارگاه ‌های ریخته‌گری ساخته می‌شوند معمولا کیفیت لازم را ندارند، اما تیغه‌ های اکسترود به دلیل اینکه تحت فشار اکستروژن ساخته می‌شوند، بسیار بادوام و دارای استحکام بالایی هستند.

– کیفیت رنگ کرکره ‌های برقی نیز نکته مهمی است که باید به آن توجه کرد، رنگ این تیغه ‌ها باید شرایط مقاومت در تغییرات آب و هوایی را داشته باشد که استقامت در مقابل گرما و سرما و عدم تغییر شکل، مقاومت بالا در مقابل نور خورشید از آن جمله است، رنگ ‌های با کیفیت معمولا از جنس الکترواستاتیک هستند و قبل از عملیات رنگ‌آمیزی تیغه‌ها باید با محلول خاصی شستشو و تمیز شوند تا کیفیت رنگ روی آنها بالاتر رود.

مزایای استفاده از کرکره ‌های برقی

یکپارچه بودن بافت کرکره‌های قدیمی باعث سنگینی وزن آنها بود، از طرفی حرکت دادن این کرکره‌ها باعث ایجاد  آلودگی صوتی آزاردهنده‌ای می‌شد، ضمن این که امنیت این نوع کرکره‌ها تنها با یک قفل فولادی حفظ می‌شد که در صورت شکسته شدن قفل این امنیت پوشالی نیز از میان می‌رفت، این مسائل در استفاده از کرکره‌های برقی و اتوماتیک وجود ندارد، سبکی، کم صدا بودن و امنیت بالا از جمله مزایای استفاده از این نوع کرکره‌ها است.

ظاهر کرکره‌های برقی بسیار شکیل و چشم‌نواز است، ضمن این که استفاده از کرکره‌های رنگی نیز می‌تواند این زیبایی را چندین برابر کند، این در حالی است که کرکره‌های قدیمی معمولا طراحی جذاب و زیبایی نداشته و از نظر طراحی دارای تنوع نبوده‌اند.

 سرعت حرکت کرکره‌ها قابل تنظیم است و در مورد کرکره‌های هوشمند می‌توان از برنامه‌های زمانی برای باز و بسته شدن خودکار کرکره استفاده کرد. در این صورت احتمال فراموش کردن بستن درب کرکره‌ای در مواقعی که از کنترلر استفاده می‌کنیم نیز کمتر خواهد بود.

 هزینه تعمیر و نگهداری کرکره‌های اتوماتیک بسیار کمتر از مدل‌های سنتی است، ضمن این که در صورت قطعی برق می‌توان با استفاده از اهرم مخصوص به صورت فیزیکی کرکره را حرکت داد. به علاوه استفاده از باطری‌های UPS با ولتاژ مناسب نیز می‌تواند یک انتخاب دقیق و آینده‌نگرانه برای قطعی برق احتمالی تلقی شود.

 استفاده از کرکره‌های برقی هوشمند می‌تواند یک انتخاب کاملا منطقی و مقرون به صرفه باشد، ضمن آنکه با استفاده از عایق‌ها می‌توان از هدر رفت انرژی نیز جلوگیری کرد، به همین دلیل است که استفاده از این نوع کرکره‌ها برای پنجره‌ها نیز انتخابی به‌جا و معقولانه و البته صرفه‌جویانه خواهد بود.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس