کد خبر 1328610
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
گرانی گوشت ربطی به صادرات دام ندارد

مدیرعامل اتحادیه دام سبک با بیان اینکه صادرات دام همچنان متوقف است، گفت:دولت به بهانه افزایش قیمت گوشت، صادرات دام را متوقف کرد اما با گذشت دو هفته از این اتفاق، نرخ گوشت تغییری نکرده است.

به گزارش مشرق، افشین صدر دادرس، مدیرعامل اتحادیه دام سبک، با بیان اینکه صادرات دام زنده از کشور همچنان متوقف است، گفت: متأسفانه گرفتار بوروکراسی‌های پیچیده اداری و مسائلی از این قبیل هستیم و عملاً هیچ کاری از پیش نمی‌رود.

وی با بیان اینکه در دو هفته اخیر صادرات دام زنده به بهانه افزایش قیمت گوشت قرمز متوقف شده است، افزود: با این حال شاهد هستیم که قیمت گوشت نیز تغییری نکرده و تعادلی در بازار این کالا ایجاد نشده است.

بیشتر بخوانید:

قیمت انواع گوشت گوسفندی بسته بندی +جدول

دادرس گفت: دلیل این اتفاق آن است که گرانی گوشت ربطی به صادرات دام زنده ندارد و عوامل دیگری در این اتفاق دخیل هستند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در مناطقی از کشور از جمله استان خوزستان و منطقه فسای فارس چندین رأس دام در قرنطینه نگهداری می‌شوند، افزود: فرایند قرنطینه دام هزینه بر است ضمن اینکه ایستگاه‌های قرنطینه به تأیید دامپزشکی استان‌ها می‌رسند و بعد از آن دام‌ها به این اماکن منتقل می‌شود اما ظرفیت محدودی دارند و نمی‌توان به مدت زیادی دام را آنجا نگهداری کرد.

دادرس اضافه کرد: در اواسط آبان ماه دولت مجوز صادرات ۳۵۰ هزار رأس دام را صادر کرد و بعد از پیگیری‌های فراوان صادرات انجام شد اما در میانه راه جلوی آن را گرفتند و در نهایت فقط ۲۰۰۰ رأس دام سبک صادر شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 0
    بورس را دریابید همه چیز درست میشه
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    3 0
    یا صادر میکنید یا دلال بازی
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    1 0
    پس به چه ربط دارد هم اکنون قیمت سیب زمینی و پیازو تمام میوه ها بخاطر صادرات سر به فلک کشیده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس