کد خبر 1321681
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
دلالان محتکر نهاده‌های دامی؛ عامل اصلی افزایش قیمت گوشت/ تکذیب خرید دام صادراتی به قیمت ۹۰ هزار تومان

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک گفت: افزایش قیمت گوشت ناشی از احتکار نهاده توسط دلالان است به‌طوری‌که دلالان نهاده را به بازار عرضه نمی‌کنند و درنهایت قیمت نهاده به‌شدت افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش مشرق، افشین صدر دادرس، در خصوص صادرات دام به عراق، گفت: در مقابل ۳۵۰ هزار رأس صادرات دامی که مجوز آن داده‌شده است یک محموله ۲ هزار رأس رقمی نیست در حال حاضر بیش از یک ماه می‌شود که معطل صادرات دام هستیم.

بیشتر بخوانید:

رشد ۶۴ درصدی ظرفیت پتروشیمی ایران تا پایان برنامه هفتم توسعه

وی در خصوص علت افزایش قیمت گوشت در بازار بیان کرد: افزایش قیمت گوشت به صادرات دام مربوط نیست اسناد دامی که برای صادرات خریداری‌شده موجود است و ۵۰ روز قبل با قیمت ۶۲ هزار تومان دام صادراتی را خریداری کرده‌ایم بنابراین خبرهایی در خصوص خریداری دام صادراتی به قیمت ۹۰ هزار تومان را تکذیب می‌کنم.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک اظهار کرد: اگر قرار بود قیمت دام صادراتی و صادرات دام روی قیمت‌ها تأثیرگذار باشد افزایش قیمت باید ۵۰ روز قبل اتفاق می‌افتاد.

صدر دادرس در ادامه افزود: افزایش قیمت گوشت ناشی از احتکار نهاده توسط دلالان است به‌طوری‌که دلالان نهاده را به بازار عرضه نمی‌کنند و درنهایت قیمت نهاده به‌شدت افزایش پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: دامداری که تا هفته گذشته جو را ۷ هزار و ۳۰۰ تومان خریداری می‌کرد در حال حاضر باید بیش از ۸ هزار تومان جو را خریداری کند بنابراین قیمت تمام‌شده افزایش پیدا می‌کند و قیمت دام نیز گران‌تر می‌شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس