بمباران گسترده فرودگاه بین‌المللی «صنعاء» توسط جنگنده‌های سعودی

جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی فرودگاه بین المللی «صنعاء» را هدف سنگین ترین حملات هوایی قرار دادند.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، سلسله حملات تجاوزکارانه ائتلاف سعودی در مناطق مختلف یمن همچنان ادامه دارد. جنگنده‌های ائتلاف سعودی بامداد امروز چهارشنبه نقاطی از یمن را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، فرودگاه بین المللی صنعاء طی بامداد امروز چهارشنبه هدف سنگین‌ترین حملات هوایی توسط سعودی‌ها قرار گرفت. این درحالی است که دیگر نقاط در صنعاء هم توسط جنگنده‌های سعودی بمباران شدند.

بیشتر بخوانید:

چرا امارات به جنگ مجدد با یمن بازگشت؟

حملات سعودی‌ها به یمن پس از آن تشدید شد که ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور روز دوشنبه هفته جاری توانستند با موفقیت اهداف و مواضع راهبردی و حیاتی در ابوظبی امارات را هدف قرار دهند.

در همین راستا، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش أنصارالله یمن گفت: «امارات با از سرگیری عملیات تجاوزکارانه علیه یمنی‌ها موجب شد تا نیروهای یمنی به آن پاسخ دهند. امارات به اندازه کافی در برابر هر نوع عملیات نظامی سست و ناتوان است. وی افزود: ما پاسخ حمله را با حمله می‌دهیم».

از سوی دیگر، «یوسف الحاضری» کارشناس امور نظامی و استراتژیک گفت: واقعیت این است که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ۴ سال است که در برابر اقدامات خصمانه اماراتی‌ها صبر پیشه کرده‌اند. آخرین حمله‌ای که یمنی‌ها به امارات انجام دادند به سال ۲۰۱۸ باز می‌گردد. پس از دروغ بزرگی که در خصوص کنار کشیدن امارات از جنگ یمن گفته شد، حملات به این کشور نیز متوقف شد.

وی افزود: یمنی‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی از خود در برابر امارات دفاع کردند. این بدان معناست که عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه مواضع حساس و راهبردی امارات کاملاً مشروع بوده است. این عملیات درست در شرایطی انجام شد که ائتلاف متجاوز سعودی به دلیل تحقق برخی دستاوردهای نظامی در استان شبوه سرمست شده بود و مشغول پایکوبی بود. بنابراین، عملیات «طوفان یمن» در ظرف زمانی استراتژیکی به وقوع پیوست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس