کد خبر 1327720
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
راه‌ مطمئن برای محافظت از کبد چیست؟

کبد یکی از مهم‌ترین اجزای بدن است؛ بنابراین به سلامتی آن اهمیت دهید.

به گزارش مشرق، کبد یکی از اجزای گوارشی مهم بدن است که مایع صفرا را نیز تولید می‌کند؛ بنابراین به کبد خود کمی بیش‌تر اهمیت دهید و سالم‌تر زندگی کنید. با این وجود که در سلسله مراتب اندام‌های انسان، مغز و قلب بالاترین درجه را نیز دارد، اما کبد، سزاوار توجه و اهمیت است. تمام غذایی که میل می‌کنید، می‌نوشید، حتی دود سیگار که از ریه وارد جریان خون می‌شود، برای پردازش و سم‌زدایی از کبد عبور می‌کند؛ بنابراین بخش مهمی محسوب می‌شود.

کبد یکی از اندام اصلی بدن است که مسئولیت زیادی در بدن به عهده دارد. به همین دلیل است که حفظ سلامتی آن بسیار مهم است. کبد وقتی نتواند درست عمل کند، سموم و مواد مضر می‌تواند به سلول‌های قسمت دیگر نیز آسیب برساند و خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت، بیماری قلبی، «بیماری کبدی غیر الکلی» (NAFLD) و سرطان را نیز افزایش می‌دهد.

افرادی که میل به نوشیدن قهوه ندارند، برای محافظت از کبد خود می‌توانند چای بنوشند. مطالعه‌ای در مجله بین‌المللی پزشکی‌مولکولی نشان داد افرادی که از بیماری کبد چرب غیرالکلی رنج می‌برند می‌توانند از چای سبز استفاده کنند. چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های قوی به‌نام «کاتچین» است. کاتچین، ماده‌ای طبیعی است که در بسیاری از موارد غذایی از جمله چای یافت می‌شود. این آنتی‌اکسیدان، رسوبات چربی را در کبد کاهش داده است و نتایج آنزیم‌های کبدی را نیز بهبود می‌بخشد.

منبع:آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس