ججج

براساس آخرین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات ، همراه اول تنها اپراتوری است که در سال ۱۴۰۰ رشد پیاپی داشته است و ایرانسل نیز توانسته است مانع ریزش مشترکانش شود؛ اما رایتل در پاییز امسال ریزشی شد.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جدیدترین گزارش شاخص‌های آماری بخش ICT را منتشر کرده است که مربوط به فصل پاییز است و با نگاهی بر آمار عددی می‌توان به‌وضوح به وضعیت و جایگاه شرکت‌های ارتباطی فعال در کشور پی برد.

مهم‌ترین بخش این فصلنامه آماری که معاونت راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری وزارت ارتباطات تهیه کرده است، مربوط به «تلفن همراه» است.

در این بخش مشترکان فعال اپراتورهای «همراه اول»، «ایرانسل» و «رایتل» به‌صورت شفاف اعلام شده‌اند، به این ترتیب مشترکان فعال همراه اول حدود 72.8 میلیون، مشترکان ایرانسل حدود 58 میلیون و مشترکان رایتل حدود 5 میلیون هستند.

همراه اول توانسته است به‌عنوان نخستین اپراتور تلفن همراه ایران، بیش از 100 میلیون سیم‌کارت واگذار کند و ایرانسل نیز بیش از 90 میلیون سیم‌کارت واگذار کند.

یکی از شاخص‌های مهم زیرمجموعه این بخش، «سهم بازار» است که به «نسبت میزان فروش یک برند در یک محصول به فروش کلی آن محصول در بازه‌های زمانی فصلی یا سالیانه» اطلاق می‌شود.

بنابراین با مقایسه سهم بازار فصول دوم و سوم 1400، متوجه می‌شویم که تنها «همراه اول» توانسته است رشد مداوم در سهم بازار داشته باشد. اپراتور اول تلفن همراه با رشد 0.029درصدی در پاییز به‌نسبت تابستان، توانسته است سهم بازار 53.569درصدی را به ثبت رساند.

«ایرانسل» هم با وجود آنکه در پاییز 1400 به‌نسبت تابستان با رشد 0.109درصدی در سهم بازار مواجه شده اما سهم بازار آن در تابستان 1400 به‌نسبت بهار ریزش کرده بود، اکنون سهم بازار این اپراتور 42.7 درصد است.

«رایتل» نیز به‌عنوان سومین اپراتور تلفن همراه کشور، تنها اپراتوری بوده که در پاییز امسال به‌نسبت تابستان دچار ریزش 0.138درصدی در سهم بازار شده و به سهم بازار 3.730 درصد رسیده است. این اپراتور در تابستان امسال با رشد سهم بازار مواجه شده بود.

بنابراین می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که «ایرانسل» توانسته است جلوی ریزش مشترکان خود در تابستان را بگیرد، در حالی که «رایتل» علی‌رغم رشد تعداد مشترکانش در تابستان 1400، با ریزش در پاییز مواجه شده است. «همراه اول» هم که همچنان با رشد مشترکان در سه‌ماهه سوم سال جاری در صدر جدول تعداد مشترکان فعال اپراتورهای کشور قرار دارد.

جهت ساده‌سازی آماری و مقایسه‌ای، وضعیت "سهم بازار" هرکدام از اپراتورهای تلفن همراه کشور را مطابق با گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، طبق جدول زیر دسته‌بندی می‌کنیم:

 همراه اول تنها اپراتور با دو فصل رشد پیاپی/ ایرانسل مانع ریزش و رایتل کاهشی شد

ستون اول سهم بازار مربوط به «تابستان»، ستون دوم سهم بازار مربوط به «پاییز» و نهایتاً ستون آخر هم مقایسه این آمار در دو فصل میانی سال 1400 است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پرداخت ارزش افزوده بااپراتوره نه ملت IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    0 0
    رشدش بخاطر ارزش افزوده یامالیاتی ک ازیه شارژهزاری خودش بایدپرداخت کنه ک سودهای میلیاردی میکنه اماپرداختش انداخته بملت بیچاره.. کجاش عدالته مثلا20هزارتومن شارژبخری دوسه هزارتومن بیشترازش کم کنن برای ارزش افزوده بازبخوای بسته فعال کنی 9درصددیگه هم کسربشه. مالیات وارزش افزوده بایداپراتورها بدن ک میلیاردی سودمیکنن وچندین نفرهم بیشتر نیستن نه ملت ک برای یه شارژهزاری 10یادوازده درصدمالیات بدن. بسته های همراه اول ک دیگه اجباری شده یجورایی هرچیز اوناتعیین کردن مجبوری بخری بایدبسته های متعددتری بزارنه هرروزمحدودترش کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس