دومین سقوط بالگرد رزمی آمریکا در یک هفته؛ سقوط «سیهاوک آمریکا»

یک فروند بالگرد رزمی نیروی دریایی آمریکا در «ویرجینیا» دچار سانحه شد و سقوط کرد.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها روز شنبه از سقوط یک فروند بالگرد رزمی نیروی دریایی آمریکا در «ویرجینیا» خبر دادند.

به نوشته وبگاه «امریکن میلیتری نیوز» یک فروند بالگرد نیروی دریایی آمریکا ار نوع «ام اچ -۶۰ سیهاوک»   حین فرود اضطراری در منطقه نورفولک در ویرجینیا سقوط کرد. سخنگوی نیروی دریای آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری «ای بی سی نیوز» این سانحه را تایید کرد و گفت که این بالگرد رزمی حین فرود اضطراری دچار سانحه شد و خسارت‌هایی به کابین این بالگرد وارد شده است.

این بالگرد سه خدمه داشت که دو خلبان آن صدمه‌ای ندیدند، اما نفر سوم به بیمارستان انتقال یافت. نیروهای امنیتی و تیم تحقیق نیروی دریایی آمریکا در مکان این سانحه حاضر شده  و به علت یابی این حادثه پرداختند.

دومین سقوط بالگرد رزمی آمریکا در یک هفته؛ سقوط «سیهاوک آمریکا»

این دومین سانحه برای بالگردهای نظامی آمریکا در یک هفته اخیر است. در روزهای گذشته، یک فروند بالگرد تهاجمی «بل‌ای‌اچ کبرا-۱» تفنگداران دریایی آمریکا نزدیک یک پایگاه نظامی در «برلینگتون کانتی» سقوط کرد.

مقام‌های نظامی آمریکا بدون ارائه جزئیات بیشتر تنها اعلام کرده‌اند که تحقیقات در زمینه پی بردن به علت این حادثه در دست بررسی است. دو خدمه این بالگرد نظامی به بیمارستان انتقال یافته‌اند و حال آن‌ها خوب اعلام شد.

چندی قبل نیز یک فروند بمب افکن پیشرفته آمریکا سقوط کرد و نیروی هوایی آمریکا بعد از چند روز سکوت تایید کرد که یک فروند بمب افکن «بی-۲ اسپریت» پس از نقص فنی حین یک پرواز آموزشی در باند «پایگاه هوایی وایتمن» در «میسوری» سقوط کرد. این بمب افکن پنهانکار در فرود اضطراری ۱۴ سپتامبر(سه شنبه ۲۳ شهریور)   آسیب دید. «جنیفر گرین» سخنگوی نیروی هوایی آمریکا یک روز بعد و در ۱۵ سپتامبر مدعی شد که در این حادثه هیچکس مجروح نشد و هیچ آتش سوزی در هواپیما رخ نداد.

گرین در نشست خبری به شمار خدمه این بمب افکن حین ماموریت اشاره نکرد و تنها گفت که این بمب افکن می‌تواند سلاح‌های معمولی و اتمی در جنگ شلیک کند، اما هنگام سقوط حامل سلاح نبود. گرین همچنین از پاسخگویی به سئوالاتی دیگر در مورد این حادثه، از جمله نقص در پرواز، خودداری کرد و تنها افزود که نیروی هوایی در حال بررسی این حادثه است. برخی منابع خبری گزارش دادند که بمب افکن بی-۲ در حین  پرواز دچار نقص هیدرولیکی شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس