علی صوفی

فعال سیاسی اصلاح طلب، گفت: با توجه به اینکه اصلاح طلبان امروز آلوده به قدرت هستند و بعد از به قدرت رسیدن اصلاح طلبی را فراموش می‌کنند نمی‌توانند نماینده خوبی برای اصلاح طلبی باشند.

به گزارش مشرق، علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب پس از محمدرضا تاجیک، تئوریسین اصلاح‌طلب دومین نفری است که صریحاً از آلودگی اصلاح‌طلبان به قدرت می‌گوید. کمتر از دو ماه پیش بود که تاجیک در گفت‌وگو با سایت اصلاح‌طلب جماران تأکید کرد امیدی به طیف در قدرت اصلاح‌طلبان ندارد و توضیح داد که «آنانی که زلف زیبای اصلاح‌طلبی را به زلف زمخت قدرت گره زده‌اند، امروز جریان اصلاح‌طلبی را به حاشیه برده‌اند.

جریان اصلاح‌طلب قرار بود که یک جریان گفتمانی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی باشد، اما عده‌ای آن را محبوس در قفس آهنین قدرت کردند و رنگ قدرت را بر تمامی پیکر او پاشیدند و حیات آن را به قدرت گره زدند. از نظر اینان، اصلاح‌طلبی تا در قدرت و با قدرت است، زنده است، در غیر این‌صورت مرده یا رو به احتضار است و برای اینکه بتواند در ساحت قدرت باشد، اندک اندک هدف وسیله را توجیه کرد، و به نام عقلانیت سیاسی امکان با هر کسی یار غار شدن، زیر هر چتری قرار گرفتن و زیر لحاف هر جریانی خسبیدن توجیه شد و بدین ترتیب، اعتبار و حیثیت جریان اصلاح‌طلبی خدشه‌دار شد.»


مهم ترین محورهای گفتگوی علی صوفی دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا در ادامه آمده است:

رهبری اصلاح‌طلبی برای گسل‌هایی که امروز وجود دارد، باید راه‌ حل‌هایی داد تا این گسل‌ها مثل فاصله طبقاتی فعال نشود. شما می‌دانید کسانی که این شعارها و این حرف‌ها را می‌زنند، باید زندگی ساده‌ای داشته باشد و شکل زندگی آن‌ها باید هم سطح زندگی مردم باشد. اگر این‌حرف‌ها بخواهد میان مردمی که به نان شب محتاج هستند و فردی که پول تو جیبی‌اش میلیاردتومان است زده شود، اختلاف فاحشی خواهد بود و مردم آن صحبت‌ها را نمی‌پذیرند. بنابراین الان این مورد ایجاد شده است.

الان اصلاح طلبان برای مردم جذابیتی ندارند. امروزه  ما در میان اصلاح طلبان کسانی را داریم که فاصله طبقاتی آن‌ها شبیه مردم نیست.

یکی از مهم‌ترین معضلی که اصلاح طلبان با آن مواجه هستند، از دست دادن سرمایه اجتماعی است. اصلاح طلبان سال هاست که دیگر موفقیتی نداشتند.

به نظرم شاید اصلاح طلبان موجود نتوانند آن پروسه‌ای که اصلاح طلبی اقتضا می‌کند بتوانند آن را پیش ببرند و آن را نمایندگی کنند. اصلاح طلبان موجود مثل جریان چپ سابق نیستند. آن شجاعت و اخلاصی که در جریان چپ وجود داشت در جریان اصلاح طلبی امروز دیده نمی‌شود. اصلاح طلبان موجود، گرایش به قدرت دارند و به آن آلوده‌اند.  با وجود حضور اصلاح طلبان در بدنه دولت و جاهای مختلف در دوران هشت ساله ریاست جمهوری آقای روحانی،  شاهد اصلاح طلبی نبودیم.

اصلاح طلبان در دوران آقای روحانی در واقعیت خودشان را نشان دادند. اصلاح طلبان وقتی به قدرت می‌رسند برای حفظ خودشان دست از اصلاح طلبی می‌کشند. در نهایت می‌توانیم بگوییم اصلاح طلبان موجود، آلوده به قدرت و نگاهشان نیز به قدرت معطوف شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    7 0
    کاری که حسن روحانی با بورس ، اقتصاد و مملکت کرد. ااصلاح طلبان حداقل تا ۱۰۰ سال آینده شانس پیروزی تو هیچ انتخاباتی را نخواهند داشت. این خط و این نشان.
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    3 0
    آقای تاجیک برو ببین خاندان تاجیک در سیستم اطلاعات،امنیت و...مملکت چیکار کردنند ومیکنند!؟
  • عبدالله مومن IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    4 0
    باید اینگونه گفت . افسادطلبان ، کشور ، قدرت ، نسل و همه چیز ایران را آلوده کردند !!!
  • رضا US ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    0 0
    شما چرا
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    1 0
    ماموریت اصلاح طلبان چیز دیگریست قدرت مزد وهدیه انهاست انطور که امریکا در انتخابات از انها.حمایت میکند مادر از بچه اش نمی کند
  • مجید IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    0 0
    اصلاح طلب و اصول گرا ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس