پول ملی نمایه پول نمایه وام نمایه حقوق نمایه - کراپ‌شده

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قصد دارد یک عدد ثابتی به حقوق همه افراد اضافه شود و یک درصدی نیز نسبت به حقوق همه افراد افزایش صورت بگیرد که حدود ۱۰درصد در نظر گرفته شده است.

به گزارش مشرق، حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکید رئیس جمهور برای رعایت عدالت در پرداخت حقوق‌ها گفت: مجلس از این نوع نگاه عدالت‌محور رئیس جمهور و دولت استقبال می‌کند، بر این اساس، کسانی که حقوقی پایین‌تر دارند، می‌توانند دریافتی بالاتری نسبت به گذشته داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

 آیا درآمدهای بودجه ۱۴۰۱ قابل تحقق است؟

وی با تصریح بر اینکه مقصود دولت و مجلس این نیست که همه یکسان حقوق دریافت کنند، اظهار کرد: دریافت حقوق‌ها باید به‌نحوی باشد که وقتی به میزان پرداختی به افراد و کارمندان نگاه می‌کنیم، عدالت را در حاکمیت مشاهده کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس به پیشنهادات پرداخت حقوق در سنوات گذشته اشاره و بیان کرد: در یک سال قرار شد ۵۰۰ هزار تومان به همه اضافه شود، افرادی که حقوق بالایی دریافت می‌کردند از این موضوع ناراحت بودند.

وی با بیان "امسال دولت یک ترکیبی از عدد ثابت و درصد پیشنهاد برای افزایش حقوق‌ها داده است"، گفت: این پیشنهادها در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد تا در نهایت در صحن علنی مجلس تصمیم‌گیری شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس درباره پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق‌ها در سال آینده گفت: دولت قصد دارد یک عدد ثابتی به حقوق همه افراد اضافه شود و یک درصدی نیز نسبت به حقوق همه افراد افزایش صورت بگیرد که حدود ۱۰ درصد در نظر گرفته شده است، البته این افزایش درصدی به‌صورت پلکانی است و کسانی که حقوقی پایین‌تر دارند درصد بیشتری دریافت می‌کنند.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: مجلس به‌دنبال این است که لایحه دائمی شدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری، تأمین اجتماعی و کشوری توسط دولت تعیین تکلیف شود زیرا از ۱۴۰ لایحه‌ای که دولت قبل به مجلس فرستاده بود، دولت سیزدهم ۱۰ مورد را تقاضای استرداد کرده است و حدود ۱۰۰ مورد را تقاضای تداوم بررسی کرده است. ۳۰ لایحه نیز تعیین تکلیف نشده است که یکی از آن‌ها لایحه دائمی شدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    9 2
    کارکنان رسمی ودائمی امنیت شغلی حقوق مزایا وانواع امتیازات دارند-بفکز بیکارها وکارکنان موقت وقراردادهای سفید امضا وبی بیمه ها وبی درآمدها و....باشید
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    17 10
    همه حقه بازی ها برای بریدن نان مردم است. نمی توانید کشور را اداره کنید. کناره گیری نمائید
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    0 0
    هرچند قوانین بی مصرف وضدونقیض(شفافیتهامشاغل،اموال ودارائیها،طبقه بندی مشاغل و حداقل حقوق ومزایای قانون کار)هست که عملا یکدرصد هم اجرا نمیشه وفقط برای مردم هست!ولی چرایکی دو تبصره وقانون چندفوریتی،تصویب نمیکنید،که اولا تمام(حقوق،مزایا وانواع امتیازات کارکنان رسمی ودولتی یکسان سازی بشه ومهمتراینکه کلیه کارکنان(شرکتی،قرارداد موقت،پروژه ای،ماهیانه،روزمزد...)درکلیه سیستمهای(خصولتی،وابسته خصوصی،دولتی،حکومتی،سازمانی،نهادی،صنوف،تعاونیها،لشکری وکشوری....)بدلیل(قرارداد موقت،کوتاه مدت،روزمزد وپروژه ای...بودن وعدم امنیت شغلی و...)یاباید بیشتراز همتراز رسمی ودائمیشون ویابطورمساوی،قراردادودریافتشون باشه!!!؟؟؟اینطوری(هم هجوم،فساد؛پارتی بازی،مدارک سهمیه ای،امتیازی،بی رقابتی وتقلب...برای رسمی ودائمی شدن حذف میشه وهم رغبت برای کار غیر رسمی وغیر دائمی کم میشه وهم امید،عدالت،تولیر،خودکفایی،استقلال واقتداروتلاش مثل کشورهای استکبار دربخش خصوصی بیشتر واعتراضات معیشتی،حوادث وکشتارها کم میشه(مثال:دریک معدن یا پالایشگاه یا....یک(کارگرخدماتی،آبدارچی،نگهبانی،حراستی رسمی ودائمی)سه برابر ویابیشترازیک(کارگر،مهندس وکارکنان بخش خصوصی،پیمانکاری وخصولتی) حقوق،مزایا،طبقه بندی،ضرایب وانواع امتیازات،امنیت شغلی،امیدنسبی به آینده وانواع شرایط وبحرانها،اعتبار،امکانات،امکان برنامه ریزی مختلف ازدواج،تحصیل،خانه،خودرو،آموزش،تفریح ورفاه دارد!!!!؟؟؟)
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    12 4
    عدالتتون بدرد خودتان میخوره. طبق سیاست های عدالت محور چندسال اخیرتان، منکه با کلی زحمت و 12 سال تحصیل دانشگاهی و مدرک دکتری فنی با آزمون استخدامی و عبور از کلی فیلتر جذب شدم، باید حقوقم با آبدارچیمون که با سفارش بکارگیری شده و مدرک زیر دیپلم داشته و الانم دیپلم رو با هیچ زحمتی معلوم نیست چطور گرفته، حقوقم یکی شده. بعد میبینم ایشان کارش چای درست کردن هست بدون هیچ استرس کاری، در مقابل کار پر استرس و پر مشغله امثال من، آدم رو به کل بی انگیزه میکنه. ایشان از 20 سالگی جذب شده. من در سن 30. متاسفانه با این روش افزایش پلکانی، حقوق آبدارچی و رئیس تقریبا یکسان شده است.
  • نام آشنا IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    0 0
    یک فردی دارای درجه استادی در دانشگاه است و جندین دانشجوی دکتری را هدایت میکند و در منزل هم به جای استراحت بایستی مطالعه و تحقیق کند و فرد دیگری کارمند اداره است و دائما با مرخصی ساعتی از اداره " جیم" میشود و به امور شخص اش میپردازد و وقتی هم که در اداره حضور دارد دائما دارد چای میخورد یا با موبایل با فک و فامیلش وراجی میکند. ایا بایستی ان استاد ده درصد به حقوقش اضافه شود و ان کارمند کم کار 20 یا سی درصد به حقوقش اضافه شود؟ کجای این اقدام انصاف است؟ بهتر است مسئوولین یک سری به ادارات دولتی بزنند تا از نزدیک واقعیت را مشاهده کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس