فلسطینیان در حمایت از اسیر فلسطینی جمعه آینده را «روز خشم» نامیدند

رئیس بخش پژوهش‌های مرکز امور اسیران و آزادگان فلسطینی اعلام کرد که بیش از ۶۰۰ اسیر فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند.

به گزارش مشرق، «عبدالناصر فروانه» رئیس بخش پژوهش‌های مرکز امور اسیران و آزادگان فلسطینی اعلام کرد که   بیش از ۶۰۰ اسیر فلسطینی بیمار هستند که دها تن از آن ها به بیماری‌های جدی  و مزمن مانند قلب، نارسایی کلیوی، فلج و سرطان مبتلا هستند و برخی از این اسیران بیمار بدون کمک دیگران  نمی‌توانند امور شخصی خود را انجام دهند.

براساس گزارش المیادین، رئیس بخش پژوهش‌های مرکز امور اسیران و آزادگان فلسطینی تاکید کرد که این آمار تنها شامل اسیرانی است که بیماری آن‌ها در معاینات پزشکی مشخص شده و اگر سایر اسیران معاینه شوند  اعتقاد راسخ دارم که تعداد بیماران اسیر در زندان‌های صهیونیستی  بیشتر از این ارقام خواهد بود.

پیش از این عبدالناصر فرونه  اعلام کرده بود که تعداد اسرای فلسطینی ۴۶۰۰ تن است که برخی از آن‌ها از بیماری‌های مزمن و خطرناکی مانند  سرطان رنج می‌برند. «ناصر ابوحمید» اسیر فلسطینی  نیاز به درمان فوری دارد.

اخیراً کمیته رسیدگی به امور اسرای فلسطینی بیانیه‌ای را در خصوص آخرین وضعیت اسیر «ناصر أبو حمید» که هم اکنون در بند رژیم صهیونیستی به سر می‌برد، صادر کرد. بر اساس این گزارش، در بیانیه کمیته رسیدگی به امور اسرای فلسطینی آمده است که ناصر ابو حمید درحال حاضر از وضعیت جسمانی وخیمی رنج می‌برد. وی به داروی بیماری سرطان و معالجه فوری نیاز دارد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در کمیته اسرای جریان‌های ملی و اسلامی فلسطین اعلام کرد که اسیر ناصر ابوحمید به مرحله مرگ واقعی رسیده است.

ده‌ها تن از شهروندان شهرک الخضر در جنوب بیت لحم، عصر چهارشنبه در حمایت از ناصر ابوحمید اسیر فلسطینی که از بیماری سرطان رنج می‌برد در یک راهپیمایی شرکت کردند.

سخنرانان این تجمع بر حمایت از آرمان اسیران تاکید کردند. شرکت کنندگان در این تجمع، اشغالگران صهیونیست را مسئول جان ناصر ابوحمید و همه اسرای دیگر که از مراقبت‌های پزشکی محروم هستند، دانستند و از جامعه جهانی و همه نهادهای حقوق بشری خواستند تا به سرعت برای متوقف کردن سیاست تخلفات خودسرانه زندانبانان صهیونیست علیه زندانیان مداخله کنند.

بر اساس آخرین گزارش باشگاه اسرای فلسطینی، شمار اسرای فلسطینی در بند اسرائیل به ۴۶۰۰ نفر از جمله ۱۶۰ کودک و نوجوان و ۳۴ زن رسیده و حدود ۵۰۰ نفر مورد بازداشت اداری قرار گرفته‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس