ائتلاف «الفتح» عراق: با اتفاقات پارلمان، اهداف امارات و عربستان محقق شد

یکی از نمایندگان ائتلاف الفتح عراق بااشاره به تحولات پارلمانی و اتفاقات پارلمان اظهار داشت که آنچه امارات و عربستان در تحقق اهدافشان در عراق از لحاظ نظامی ناکام ماندند، از نظر سیاسی به اهداف خودرسیدند

به گزارش مشرق، «احمد الموسوی» نماینده ائتلاف الفتح عراق به ریاست هادی العامری اعلام کرد که رویدادهای مربوط به اولین جلسه پارلمان در دوره جدید، میزان مداخله خارجی به ویژه از سوی کشورهای حوزه خلیج فارس را نشان داد.

وی تأکید کرد که مداخله کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در انتخابات پارلمانی اکتبر گذشته و تشکیل دولت آینده، بسیار زیاد است.

الموسوی افزود: آنچه امارات و عربستان در تحقق اهدافشان در عراق از لحاظ نظامی ناکام ماندند، از نظر سیاسی در پارلمان به اهداف خود دست یافتند.

نماینده ائتلاف الفتح عراق تصریح کرد: مداخله عربستان و امارات در امور داخلی عراق باعث شد تا محمد الحلبوسی برای بار دوم به عنوان رئیس پارلمان انتخاب و چارچوب هماهنگی شیعیان از فرآیند سیاسی حذف شود.

جلسه رأی‌گیری برای تعیین رئیس پارلمان عراق در اولین جلسه آن روز یکشنبه انجام گرفت و محمد الحلبوسی با کسب ۲۰۰ رای موافق برای دومین بار به‌عنوان رئیس پارلمان این کشور انتخاب شد.

در پی وقوع تشنج در مجلس عراق و اعتراضاتی که نسبت به نحوه برگزاری رای گیری و انتخاب رئیس مجلس عراق صورت گرفت، «چارچوب هماهنگی» بیانیه‌ای صادر و عدم مشروعیت مصوبات جلسه انتخاب رئیس مجلس و دو معاونش را اعلام کرد، زیرا این روند در نبود رئیس سنی مجلس صورت گرفته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس