جنبش فتح: پیام عباس به اسد، پیشنهاد سیاسی درباره مسئله فلسطین بود - کراپ‌شده

دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح تأکید کرد که نابودی اردوگاه الیرموک سوریه، لکی ننگی بر پیشانی حامیان جنگ در این کشور است.

به‌ گزارش مشرق، «جبریل الرجوب» دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین تأکید کرد که نابودی اردوگاه الیرموک در سوریه، «ننگی بر پیشانی تمامی کسانی است که در جنگ [علیه سوریه] سهیم بودند و آن را تأمین مالی کردند».

الرجوب به شبکه خبری المیادین گفت که پیام محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به بشار اسد رئیس جمهور سوریه، پیشنهاد سیاسی درباره رخدادهای مربوط به مسئله فلسطین بوده است.

وی همچنین تأکید کرد، محمود عباس در سفر به سوریه یا هر کشور دیگری آزاد است و هیچ قیّمی در این زمینه نداریم.

این مسئول فتح تصریح کرد: «بر ما فشار وارد کردند تا در بهار عربی، شریک باشیم، ولی قبول نکردیم... اراده ما آزاد و مستقل است».

الرجوب به اشاره به کمکهای سوریه به جنبش حماس، تأکید کرد: «ما صاحبان مسئله [فلسطین] هستیم و بخشی از برنامه هیچ طرفی نیستیم».

وی با بیان اینکه انتخابات در فلسطین، راه مشارکت و حکومت است، خاطر نشان کرد: «آشکارا و به صورت پنهانی گفتیم که سوریه باید به اتحادیه عرب بازگردد».

این مسئول فتح همچنین گفت که سوریه در مسئله فلسطین به دنبال ایجاد محوری علیه اقدامات مصر نیست.

الرجوب همچنین امروز تأکید کرد، حضور سوریه در خارج از اتحادیه عرب مایه شرمساری کشورهای عربی است، بویژه آنکه سوریه از کشورهای مؤسس اتحادیه عرب به شمار می‌رود.

عضو فتح ادامه داد، سفر وی و هیأت همراه به دمشق یک نقطه آغاز واقعی برای سامان دادن به وضعیت فلسطینی در سایه تشدید بی سابقه اشغالگر اسرائیلی برای پایان دادن به مسأله فلسطین است.

وی با بیان اینکه عباس به زودی به سوریه سفر خواهد کرد، از ملت و دولت سوریه به خاطر مواضع حمایتی از فلسطین با وجود شرایط سختی که این کشور طی سالهای اخیر داشته، قدردانی کرد.

الرجوب گفت، این مرحله سخت‌ترین مرحله در تاریخ فلسطین است زیرا رژیم صهیونیستی به اقدامات خود در راستای یهودی‌سازی فلسطین و نیز شهرک‌سازی در تمامی ارضی اشغالی شدت داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس