عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شوری اسلامی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شوری اسلامی گفت: قطعا قانون در جامعه اثرگذار است و می‌تواند بستر لازم را برای اهداف فراهم کند اما بحث مقاومت در جامعه یک فرهنگ است و به فرهنگ سازی نیاز دارد.

به گزارش مشرق، سیدرضا تقوی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شوری اسلامی در رابطه با نقش مجلس برای نهادینه کردن فرهنگ و مکتب سردار سلیمانی گفت: رسانه‌ها باید وارد ابعاد مختلفی از فرهنگ و مکتب حاج قاسم سلیمانی شوند تا مجلس و قانون‌گذاران را به تحرک وادار کنند و با دگرگونی نگاه‌ها، جامعه را از رسالت‌های هر بخش آگاه ساخته و آن‌ها را به در این مسیر هدایت کنند.

وی اظهار کرد: علی‌رغم اینکه قانون در جامعه اثرگذار است و می‌تواند بسترهایی را برای اهداف مدنظر فراهم کند، اما بحث مقاومت در جامعه یک فرهنگ است و به فرهنگ‌سازی نیاز دارد، چرا که اگر قانونی در بستر جامعه مقبولیت نداشته باشد و مردم درباره آن توجیه نشده باشند، کاربرد ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شوری اسلامی ادامه داد: قانونی جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد که جامعه با هدف و محتوای آن آشنا باشد در غیر این صورت پس زده خواهد شد. بنابراین قانونگذار باید به این نکات توجه کند. مقاومت بیش از قانون به فرهنگ وابسته است. هیچ قانونی، سربازان و فداکارانی که در جبهه مقاومت حضور یافتند را به آنجا نکشانده بود، بلکه یک فرهنگ بود که آن‌ها را به میدان برده بود.

حجت‌الاسلام تقوی تأکید کرد: البته قانون اثرگذار است و می‌تواند مکمل فرهنگ‌سازی باشد اما به تنهایی کافی نیست.

وی اظهار کرد: سردار سلیمانی روحیه و صلابتی داشت که قانون آن را نساخته بود، بلکه از اعتقاد و فرهنگی قوی برآمده بود. او معتقد بود که اگر می‌خواهیم در ساختار نظام جمهوری اسلامی اثرگذار شویم باید از خود عبور کنیم. این نگاه حاج قاسم بود که او را به درجه رفیع شهادت رساند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شوری اسلامی عنوان کرد: مجلس و دولت باید بستر را برای تقویت این مکتب فراهم کنند و همه اثرگذاران را در این زمینه آموزش دهند. به ویژه رسانه‌ که توانایی و قدرت را دارد که موج فرهنگی تأثیرگذاری را در کوتاه‌ترین زمان به وجود بیاورد. رسانه می‌تواند روحیه‌ها را به اوج برساند و صلابت در آن‌ها بیافریند.

حجت‌الاسلام تقوی تصریح کرد: کسی که راهش مشخص باشد هر چقدر هم دچار مشکلات شود باز سختی‌ها برایش لذت‌بخش است، چرا که معتقد است باعث افزایش درجات او خواهد شد، سردار سلیمانی چنین باور و اعتقادی داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شوری اسلامی با اشاره به اینکه دولت و مجلس در گام‌های خود از جمله تنظیم بودجه باید به نیاز کشور به روحیه و مکتب حاج قاسم توجه کنند، بیان کرد: اگر ما اعتقاد داریم جوانان جامعه باید در این مسیر حرکت کنند، ضروری است که امکانات و لوازم آن را فراهم کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    مکتب درسته. نه متکب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس