کد خبر 1324594
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱
کلاهبرداری با شگرد استخدام در پتروشیمی

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: فردی که با ترفند آگهی استخدام در پتروشیمی کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش مشرق، سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: به تازگی پیامی با عنوان استخدام در پتروشیمی کاویان در گروه‌های واتساپی انتشار یافت که میزان بازنشر آن هم گسترده بود.

او گفت: در پایین این آگهی لینک اینترنتی ثبت‌نام جانمایی شده بود و کاربر پس از وارد شدن به لینک، چندین نشانه راهنما در قالب مراحل ثبت‌نام را می‌دید و برای واریز هزینه اولیه ثبت نام که یک مبلغ مشخص بود، به درگاه پرداخت اینترنتی بانکی هدایت می‌شد و در نهایت مبلغ به حساب تعریف شده‌ای واریز می‌شد.

رئیس پلیس فتا بوشهر گفت: موضوع را پیگیری کردیم و مشخص شد که این آگهی هیچ ارتباطی به شرکت پتروشیمی کاویان ندارد و یک کلاهبردار آن را طراحی کرده و همه مبالغ پرداختی متقاضیان استخدام به حساب فرد کلاهبردار واریز شده است.

قاسمی گفت: این اقدام مجرمانه به شرکت کاویان اعلام شد و برای پیشگیری از زیان بیشتر به کاربران، ضمن اطلاع‌رسانی گسترده در فضای مجازی مبنی بر خلاف واقع بودن آگهی، دستگیری فرد کلاهبردار در اولویت اقدام‌های پلیس فتا شهرستان عسلویه قرار گرفت.

او از جویندگان کار خواست که به صحت آگهی استخدام و کاریابی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند، بدون تحقیق و بررسی، اعتماد نکنند و قبل از ارائه مدارک هویتی و شخصی یا پرداخت هرگونه وجهی در قالب هزینه ثبت نام یا غیره، از اصالت هویت شرکت و محتویات مطرح شده در آگهی، یقین پیدا کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر توصیه کرد که افراد برای اشتغال به‌صورت حضوری به شرکت‌ها و مؤسسات معتبر داخلی مراجعه و یا در آزمون‌های استخدامی که از طریق صداوسیما یا رسانه‌های چاپی کثیرالانتشار اعلام می‌شود، اقدام کنند.

قاسمی از کاربران خواست در صورت دیدن هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، به درگاه پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مراجعه و در بخش گزارش‌های مردمی، موضوع را ثبت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    0 0
    درود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس