سایه کرونا در هند و چین ؛ تعطیلی مدارس، سالن‌های ورزشی و آزمایش‌های گسترده

رسانه‌ها از شیوع سویه کرونای امیکرون در برخی شهرهای هند و چین و تمهیدات مقام‌های این دو کشور برای مهار کرونا خبر دادند.

 به گزارش مشرق، رسانه‌ها غروب یکشنبه به وقت تهران از شیوع سویه کرونای امیکرون در  برخی شهرهای هند و چین و تمهیدات مقام‌های این دو کشور برای مهار کرونا خبر دادند.

 وبگاه شبکه خبری «الجزیره» در این باره نوشت، مقامات هند روز یکشنبه ۱۵۹۶۳۲ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ را گزارش کردند این موجب شد تا مقام‌های هند چند ایالت را مجبور به اعمال محدودیت‌های جدید در تلاش برای جلوگیری از گسترش ویروس کنند.

ایالت «ماهاراشترا» اعلام کرد که استخرها و سالن‌های ورزشی را از دوشنبه تعطیل می کند، در حالی که مدارس و کالج‌ها تا ۱۵ فوریه (سه شنبه ۲۶ بهمن) تعطیل هستند، زیرا موارد روزانه در این ایالت به بیش از ۴۱۰۰۰ افزایش یافت. تنها افرادی که کاملاً واکسینه شده اند اجازه ورود به دفاتر خصوصی را خواهند داشت در حالی که ظرفیت نیروهای کار را به ۵۰ درصد از کل نیروها محدود کرده‌اند.

در ایالت «گجرات» مقام‌ها ساعات منع رفت و آمد در شب را تمدید و مرخصی همه پرسنل مراقبت‌های بهداشتی را لغو کردند. «نارندرا مودی» نخست وزیر هند نیز در جلسه‌ای با بررسی وضعیت شیوع  کووید-۱۹ در هند خواستار رعایت پروتکل‌ها، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی برای بهبود اوضاع شد. وزارت بهداشت هند ۳۲۷ مورد فوتی جدید را گزارش کرده که تعداد رسمی قربانیان از آغاز همه‌گیری به ۴۸۳۷۹۰ نفر رسید. مجموع مبتلایان نیز ۳۵.۵۲ میلیون نفر اعلام شده است.

سایه کرونا در هند و چین؛ تعطیلی مدارس، سالن‌های ورزشی و آزمایش‌های گسترده

در چین نیز مقامات شهر بندری «تیانجین» اعلام کردند که پس از مثبت شدن آزمایش کووید-۱۹،  ۲۰ کودک و بزرگسال، از جمله دستکم با دو مورد ابتلا به امیکرون ساز و کار  بهداشتی را در سطح شهر برای  ۱۴ میلیون ساکن آن آغاز کرده‌اند. افراد مبتلا شامل ۱۵ دانش آموز، یک کارمند و چهار والدین آن‌ها هستند.

چین در آستانه بازی‌های المپیک زمستانی که قرار است از چهارم فوریه در پکن آغاز شود، راهبرد مقابله  با کووید-۱۹ را افزایش داده است.

سازمان جهانی بهداشت در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد موارد ابتلا به اُمیکرون در هر ۳۶ تا ۷۲ ساعت دو برابر می‌شود که این امر نشان می‌دهد این سویه جدید از «رشد قابل توجهی» نسبت به نوع دلتا که اکنون گونه غالب است، برخوردار است.  

از سوی دیگر، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا گفته سویه بشدت سرایت‌پذیر اومیکرون اکنون سویه غالب کرونا در آمریکا است و ۷۳ درصد از موارد ابتلا در این کشور را تشکیل می‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس