کد خبر 1364972
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۹
پردازش روزانه 51 میلیون آزمایش کرونا در چین

تیم مکانیزم مشترک پیشگیری و کنترل کووید-۱۹ شورای دولتی در بیانیه‌ای اعلام کرد، آژانس‌های آزمایش اسید نوکلئیک چین می‌توانند روزانه ۵۱.۶۵ میلیون نمونه را پردازش کنند.

به گزارش مشرق به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، تیم مکانیزم مشترک پیشگیری و کنترل کووید-۱۹ شورای دولتی در بیانیه‌ای روز یکشنبه اعلام کرد آژانس‌های  آزمایش اسید نوکلئیک چین می‌توانند روزانه ۵۱.۶۵ میلیون نمونه را پردازش کنند.

آزمایش اسید نوکلئیک به صورت خلاصه (NAT) روشی است که در آن اسید نوکلئیک خاصی را تشخیص می‌دهد و معمولاً از آن می‌تواند تشخیص دهد که باکتری یا ویروس بیماری‌زا بیماری‌زا وارد خون، ادرار، بافت‌ها و … شده‌است.

این تیم در بیانیه‌ای اعلام کرد که اکنون کشور دارای ۱۳۱۰۰ موسسه واجد شرایط آزمایش اسید نوکلئیک است که نزدیک به ۱۵۰ هزار تکنسین در این زمینه مشغول به کار هستند. به طور کلی، نتایج آزمایش می‌تواند در عرض شش ساعت منتشر شود و بخش‌های بهداشت به کار روی استراتژی‌های آزمایش سریع‌تر ادامه داده‌اند.

در بیانیه آمده است که آزمایش انبوه اسید نوکلئیک ابزار مؤثری برای شناسایی عفونت‌های کووید-۱۹ در چین بوده و ظرفیت آزمایش قوی‌تر اعتماد مردم را برای مهار این همه‌گیری افزایش می‌دهد.

آژانس‌های آزمایش اسید نوکلئیک چین با حداکثر ظرفیت خود برای مقابله با آخرین شیوع در مرکز اقتصادی این کشور یعنی شانگهای کار می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس