کد خبر 1324512
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵
اوج گیری ابتلا به کرونا در شهرهای انگلیس

کارشناسان بهداشتی در انگلیس از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، نرخ ابتلا به کرونا در بخش‌هایی از شمال انگلیس سه برابر شده است و این در حالی است که در لندن کاهش یافته و کانون ویروس کرونا در این کشور نشانه‌هایی از جابجایی را نشان می‌دهد.

به گزارش «ایندیپندنت»، یک کارشناس مدل‌سازی بیماری که به دولت انگلیس مشاوره می‌دهد، گفت، بقیه مناطق این کشور از نظر گسترش سویه اومیکرون تقریباً دو یا سه هفته عقب‌تر از پایتخت هستند.

وضعیت شمال غرب و شمال شرق انگلیس در حال حاضر به طور ویژه نگران کننده است.

«مایک تیلدزلی»، از دانشگاه «وارویک»، می‌گوید «اگر به پذیرش بیمارستان در این دو منطقه نگاه کنید، آن‌ها در حال افزایش هستند؛ این نیز کمی نگران کننده است.»

آخرین تجزیه و تحلیل داده‌های رسمی نشان می‌دهند که از ۱۵ منطقه محلی با بالاترین نرخ کلی ابتلا در انگلیس، ۱۴ مورد از آن‌ها در این دو منطقه هستند، همانطور که سه منطقه از پنج منطقه انگلیس با بیشترین افزایش هفتگی روبرو هستند.»

در هفته منتهی به دوشنبه، نرخ ابتلا در میدلزبورو و در ردکار و کلیولند بیش از سه برابر هفته قبل شد و به ترتیب از ۷۴۸ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر به ۲ هزار و ۶۵۱ نفر در میدلزبورو و از ۸۴۶ نفر به ۲ هزار و ۵۶۴ نفر در ردکار و کلیولند افزایش یافت.

در شمال غرب انگلیس، کوپلند با افزایش هزار و ۷۳۱ نفر به ۳ هزار و ۵۳۵ نفر رسید.

آخرین گزارش نظارتی آژانس امنیت بهداشتی انگلیس، نشان داد که مرکز پذیرش در بیمارستان‌ها از لندن به شمال غرب منتقل شده است و شمال شرق و یورکشایر نیز در یک مسیر شیب‌دار قرار دارند.

آخرین آمارها نشان می‌دهند که نزدیک به ۴۰ هزار نفر از کارکنان سازمان بهداشت ملی انگلیس در روز یکشنبه به دلایل ابتلا به کووید در محل کار خود حضور نیافته‌اند که این میزان افزایش ۵۹ درصدی غیبت‌ها در مقایسه با هفته قبل را نشان می‌دهند.

از روز پنج شنبه گذشته، ۱۸ هزار و ۴۵۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های انگلیس بستری شده‌اند که این رقم یک هفته قبل از شب سال نو میلادی، ۱۴ هزار و ۱۲۶ نفر بود.

این بالاترین رقم از فوریه تاکنون است، اما در مقایسه با نزدیک به ۴۰ هزار بیمار مشاهده شده در موج دوم در ۱۸ ژانویه هنوز هم فاصله زیادی دارد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس