همان طور که می‌دانید فرش‌های ایرانی در شمار کالاهای لوکس قرار داشته و در صورتی که قصد ارسال فرش به خارج از کشور را داشته باشید، لازم است که حتما بهترین و ایمن‌ترین روش برای این منظور را انتخاب کنید. معمولا قوانین گمرکی نیز برای فرستادن فرش به کشورهای خارجی، با محدودیت‌هایی همراه بوده و شرکت‌های فریت مسافری، بهترین عاملان برای اجرای گمرکی‌ها به شمار می‌آیند. در واقع زمانی که ارسال محموله‌های خود که حاوی فرش‎‌های ایرانی باشد را به یک شرکت فریت بار متخصص بسپارید، فرایندهای گمرکی و ارسال به مراتب سریع‌تر و بهتر از حالتی که شخص بخواهد برای آن اقدام کند، اتفاق خواهد افتاد.

بهترین روش ارسال فرش به خارج از کشور + شرایط فریت مسافری

اما ببینیم برای ارسال فرش به خارج از کشور، چه روش‌هایی پیش روی شما قرار دارد.

ارسال فرش ماشینی به خارج از کشور

برای ارسال فرش ماشینی به خارج از کشور می‌توانید به راحتی از فریت مسافری استفاده کرده و بسته به این که چه کشور و شهری به عنوان مقصد ارسال شما مطرح باشد، محموله مورد نظر را به روش دریایی، هوایی یا زمینی ارسال کنید. به طور مثال اگر قصد ارسال چند تخته فرش ماشینی به کشور ترکیه را داشته باشید، فریت هوایی یا زمینی هر یک مناسب خواهد بود. در چنین شرایطی باید دید فاکتور زمان برای شما تا چه اندازه اهمیت دارد.

در صورتی که بخواهید محموله فرش در مدت زمان بسیار کمی به مقصد در ترکیه برسد، باید فریت هوایی را انتخاب کنید. در غیر این صورت فریت زمینی به عنوان یک گزینه مناسب برای شما مطرح خواهد بود.

البته این در مورد کشور نزدیک و همسایه‌ای چون ترکیه مصداق دارد و اگر مقصد شما به طور مثال کشور آلمان باشد، اوضاع متفاوت بوده و باید از فریت هوایی برای ارسال محموله فرش خود استفاده کنید.

ارسال فرش دستباف به خارج از کشور

اما زمانی که موضوع ارسال فرش دستباف به خارج از کشور باشد، اوضاع کمی متفاوت بوده و سخت گیری‌های بیشتری وجود خواهد داشت. توجه داشته باشید که شما مجاز به ارسال بیش از 2 عدد فرش دستباف به خارج از کشور نیستید و برای تعداد بیشتر، حتما باید مجوزهای آن را دریافت کنید.

بسته به کشور مقصد، روش ارسال دریایی یا هوایی فرش ترجیح داده خواهد شد. معمولا برای محموله‌های در حجم و ابعاد کوچک تر از روش ارسال هوایی استفاده شده و در صورتی که وزن و ابعاد محموله بزرگتر باشد، ارسال دریایی را مورد استفاده قرار می‌دهیم.

فریت مسافری چطور ارسال فرش به خارج را تسهیل می‌کند؟

با فریت مسافری، شما می‌توانید تنها از طریق تماس با شرکت باراد هوا دریا، هماهنگی اولیه برای ارسال محموله فرش را انجام دهید. به این ترتیب کافی است که تعداد و نوع فرش و همین طور کشور و شهر مقصد را اعلام کنید.

پس از آن یک نفر نماینده از سوی شرکت به محل منزل شما مراجعه کرده و ضمن تکمیل فرم مربوط به فریت بار، فرش‌ها را از شما تحویل خواهد گرفت. در همان محل بسته بندی اولیه انجام شده و می‌توانید از امنیت و سلامت کالا تا رسیدن به مقصد اطمینان خاطر داشته باشید.

در مراحل بعدی بسته بندی دقیق و در برخی اوقات پالت بندی انجام شده و تشریفات گمرکی نیز از سوی شرکت فریت بار، پیگیری خواهد شد. بدیهی است که در این حالت زمان کمتری برای این مسائل صرف شده و در ضمن مشتری نیز نیازی به پیگیری و دخالت در موضوع و حواشی آن نخواهد داشت. با توجه به سابقه و تجربه‌ای که شرکت های فریت بار در اخذ مجوزهای گمرکی دارند، سپردن این امور به آن‌ها، باعث تسهیل و تسریع در فرایند ارسال فرش به خارج از کشور خواهد شد.

در نهایت شما می‌توانید به صورت آنلاین زمان رسیدن محموله مورد نظر خود به انبار فرودگاه شهر مقصد را دنبال کنید. پس از آن باید شخص تحویل گیرنده با همراه داشتن مدارک به فرودگاه شهر مقصد مراجعه کرده و نسبت به تحویل گرفتن محموله فرش اقدام کند.

به یاد داشته باشید که تعلل در این خصوص، باعث خواهد شد تا هزینه‌های نگهداری در انبار را بپردازید که با توجه به نرخ هر فرودگاه و هر کشور، می‌تواند عدد متفاوتی باشد.

کلام آخر

شما چه تجربه‌ای در خصوص فریت مسافری و به هر شکلی ارسال بار به خارج از کشور دارید؟ تجربیات و نظرات خود در زمینه ارسال فرش به خارج از کشور و همین طور ارسال دیگر محموله‌های شخصی را با ما و دیگر کاربران وب سایت درمیان بگذارید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس