دستگیری بیش از 5 هزارمجرم و کشف 450 قبضه سلاح در لرستان

فرمانده انتظامی لرستان از اجرای طرح ضربتی عملیات مشترک طی ۴۵ روز گذشته در سطح استان خبر داد.

به  گزارش مشرق، سردار"یحیی الهی" روز شنبه  در تشریح این خبر به رسانه ها ، اظهار کرد: به منظور بالا بردن ارتقاء ضریب امنیت شهروندان در سطح استان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت معاونت عملیات و با حضور کلیه عوامل انتظامی، پلیس های تخصصی و شهرستان های تابعه به منظور کشف کالای قاچاق، مواد مخدر، جمع آوری سلاح و مهمات و غیره در نقاط آلوده و جرم خیز و محورهای مواصلاتی لرستان در چندین مرحله به اجراء گذاشته شد.

او افزود: در این طرح ۴۵۰ قبضه سلاح شکاری و جنگی، ۲۰۶ عدد انواع فشنگ کشف و در این رابطه ۲۸۲ نفر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی لرستان تصریح کرد: ضمن پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز ۶۲۶ کیلو گرم  انواع مواد مخدر کشف و یک هزار و ۷۰۳ قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر دستگیر شد.

سردار الهی در ادامه کشف ۴۵۰ فقره انواع کالای قاچاق به ارزش ۴۳ میلیارد تومان، انهدام ۱۲ باند و توقیف ۳۲۵ دستگاه خودرو و دستگیری ۴۲۸ نفر را از نتایج دیگر این طرح عنوان کرد.

او  با اشاره به اینکه  در ادامه این طرح ۳۸ باند سارق شناسایی و دستگیر و ۲ هزار و ۲۳۵ فقره انواع سرقت کشف شده است، گفت: ۶۸ شرور و  اراذل و اوباش سطح ۱ و ۲ و نوظهور و عاملان تیراندازی دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی لرستان، در ادامه به انهدام ۳ باند ۸ نفره سارقیان مسلح در سطح استان اشاره کرد و بیان داشت: سارقان در تحقیقات پلیس به ۳۱ فقره انواع سرقت  اعتراف و در بازرسی از مخفیگاه آنان یک هزار و ۲۰۰ قلم اجناس سرقتی شامل، لوازم خانگی، مغازه، خودرو، کابل های برق و مخابراتی، ۳ دستگاه سواری و یک تیغه خشاب کلاش، ۱۳ تیرجنگی، یک رشته دست بند، یک قوطی افشانه و یک تیغه قمه که حین سرقت از آنها استفاده می کردند، کشف شد.

او  به دستگیری ۹ قاتل فراری اشاره کرد و افزود: در اجرای این طرح یک هزار و ۴۰۷ متهم فراری و تحت تعقیب قضائی نیز دستگیر و در مجموع ۵ هزارو ۲۳۴ مجرم انواع جرایم توسط پلیس لرستان زمین گیر شده اند.

سردارالهی، ضمن هشدار به مجرمان که چتر اطلاعاتی پلیس اجازه عرض اندام به آنان نخواهد داد، با تشکر از همکاری خوب مردم و مسئولان استان با کارکنان انتظامی لرستان در استمرار طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی، به شهروندان توصیه کرد، مثل همیشه خدمتگذاران خود را در رسیدن به هدف نهایی که برقراری امنیت و آرامش مطلوب جامعه است یاری نمایند.

فرمانده انتظامی  لرستان در پایان با سارقان مسلح و مجرمان دستگیر شده مصاحبه حضوری داشت و ضمن صحبت با آنان، به کسانی که تفکر مجرمانه در سر می پرورانند، هشدار داد، که پلیس با قدرت و قاطعیت با آنان برخورد قانونی خواهد کرد و از دستگاه قضاء خواست، با راه زنان و سارقان مسلح و سلب کنندگان امنیت و آرامش مردم که مصداق بارز محارب هستند برخورد قاطع داشته باشد.

منبع:برنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    1 1
    اینطوری که این بابا میگه لرستان سرزمین شرارت‌هاست ایشان فقط واسه خودشیرینی آمار کذب میده حضرت عباسی یکی اینو جابجا کنه
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    این نشان از فرهنگ بالای لرستان داره.
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    1 0
    این تعداد مجرم در برابر 26 هزار مجرم کل کشور یعنی تقریبا یک پنجم!!! آمار بالایی است مسئولان فرهنگی همت بیشتری در مناطق لرزبان داشته باشند
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    درود
  • عماد IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    چه خبره!!!
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    لر جماعت لر با همت و تلاش مشکل حل نمیشه.
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    0 0
    غیرت لر و شجاعت عرب وصالت بختیاری و مردانگی شوشتری است که قسمت جنوب وغرب کشور را حفظ کرده . دورود بر ایرانی وسلام بر غیرت لرها.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس