کد خبر 1323793
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
آمریکا با خروج برخی کارمندان کنسولگری خود از قزاقستان موافقت کرد

ادامه ناآرامی ها در قزاقستان، آمریکا را به موافقت با خروج داوطالبانه برخی از کارمندان سرکنسولگری خود در شهر «آلماتی» واداشت.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، آمریکا در حالیکه قزاقستان وارد ششمین روز از ناآرامی ها شده است، از موافقت با خروج داوطلبانه کارمندان غیرضروری سرکنسولگری خود در شهر «آلماتی» به همراه خانواده هایشان خبر داد.

بیشتر بخوانید:

قزاقستان نخستین قربانی پان‌ترکیسم آمریکایی

در بیانیه ای که به همین منظور از سوی وزارت خارجه آمریکا صادر شد، به شهروندان آمریکایی درباره این هشدار داده می شود که ممکن است تظاهرات خشونت بار در قزاقستان، به شدت عملکرد کنسولگری آمریکا ازجمله در ارائه خدمات به شهروندانی که قصد خروج از قزاقستان را دارند، تحت الشعاع قرار دهد.

ناآرامی ها در قزاقستان از دومین روز از سال نو میلادی در اعتراض به افزایش بهای سوخت مصرفی خودروها آغاز شد.

این در حالی است که توسل برخی جریان‌های معترض به خشونت، تخریب اموال عمومی و قتل و غارت حکایت از به سرقت رفتن این اعتراضات از سوی عوامل تروریستی و افراط گرایی دارد که از بیگانگان خط می‌گیرند. روسیه به عنوان شریک قزاقستان در سازمان پیمان امنیت جمعی، تحولات در کشور همسایه را نتیجه تحریک گروه های آموزش دیده از سوی بیگانگان ارزیابی می کند حال آنکه چین هم تلاش عوامل بیگانه برای ایجاد انقلاب رنگی در قزاقستان را محکوم کرده است.

البته، تاکنون به صراحت درباره اینکه چه کشور خارجی در دامن زدن به این ناآرمی ها دخیل است، اظهارنظری عنوان نشده حال آنکه کاخ سفید در چهارمین روز از ناآرامی ها در بیانیه‌ای معنی دار ادعا کرد که آمریکا در تحولات قزاقستان نقشی ندارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس