هشدار وزیر خارجه یمن به مانورهای دریایی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ و عرب

وزیر امور خارجه یمن نسبت به خطرات احتمالی طرح‌های آینده ائتلاف‌های نظامی با اهداف مشکوک تحت عنوان «مانورهای دریایی رژیم صهیونیستی و آمریکا» در دریای سرخ، خلیج عدن و دریای عرب هشدار داد.

به گزارش مشرق، پایگاه اطلاع‌رسانی ۲۶ سپتامبر یمن،  «هشام شرف» امروز (چهارشنبه)  نسبت به عواقب ورود منطقه به عرصه درگیری و ائتلاف‌های نظامی جدید بین المللی به بهانه مبارزه با تروریسم و ‌دزدی دریایی و توسعه امنیت منطقه هشدار داد و افزود: در حالی که حقیقت امر این است که برنامه‌ها و اهداف مشکوکی برای تبدیل کردن منطقه دریای سرخ و دریای عرب به عرصه درگیری مستقیم و نیابتی وجود دارد.  

وی تاکید کرد که مردم و کشورهای منطقه اولین قربانیان چنین ترتیبات نظامی و قربانیان اصلی هر جنگی خواهند بود که «تل آویو» و «واشنگتن» خواستار آن هستند.  

وزیر امور خارجه یمن اضافه کرد: آنچه رژیم صهیونیستی و فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مانورهای دریایی در منطقه اعلام کردند چیزی جز نمایش تحریک‌آمیز قدرت نظامی دریایی نیست و رژیم اسرائیل از طریق آن تلاش می‌کند بر پیام‌های سلطه و تهدید کشورهای جز جزیره العرب، دریای سرخ و خلیج فارس  تاکید کند و به امید تقویت روند عادی‌سازی روابط و تبعیت از خود و به رخ کشیدن توانایی‌های نظامی خود علیه کشورهای منطقه که به آن وابسته نیستند، است.  

هشام شرف با بیان اینکه مانورهای برنامه ریزی شده در دوره آینده در زمانی صورت می‌گیرد که واشنگتن درباره لزوم ایجاد فضای ثبات و صلح در دریاها و خطوط دریایی بین المللی صحبت می‌کند، اظهار داشت: این ادعاها و توجهات به صلح صحت ندارد زیرا علاقه مندی آمریکا و رژیم صهیونیستی به نمایش قدرت و انجام اقدامات تحریک آمیز، روسیه، چین و تعدادی دیگر از کشورهایی را هدف قرار داده است که در دایره نفوذ آمریکا در منطقه قرار ندارند.  

وی بر اهمیت نظارت مستمر بر تحرکات جدید رژیم اسرائیل با مشارکت چند کشور که در مسیر آن‌ها گام بر می‌دارند و کورکورانه به سمت فعالیت‌های نظامی خصمانه هدایت می‌شوند و توسط واشنگتن حمایت می‌شود تاکید کرد  و افزود: برنامه ریزی در اتاق‌های بسته برای اهداف اعلام نشده رژیم اسرائیل برای نفوذ بیشتر در منطقه و دخالت دادن این کشورها (مشارکت کننده در این مانورها) در درگیری‌های آینده علیه سایر کشورها انجام می‌شود که این نوع مانورها را تهدیدی برای تحرکات و منافع خود در منطقه دریای سرخ و روابط خود  با کشورهای دو طرف نوار ساحلی دریای سرخ و دریای عرب از جمله یمن می‌دانند.  

وزیر امور خارجه یمن از رژیم صهیونیستی و کشورهای سازشکار با این رژیم شرکت کننده در این مانورها خواست تا از تلاش برای انجام هرگونه درگیری، برهم زدن آرامش یا تحرکات احمقانه در سواحل یمن و بهره گیری از موقعیت و ترکیب این تشکیلات نظامی دریایی که بر اساس اطلاعات اولیه شامل نیروهای وفادار به ریاض از جمله نیروهای وابسته به دولت مستعفی و فراری یمن به عنوان کشور شرکت کننده در این مانورها،  خودداری کنند.  

وی با بیان اینکه یمن در هیچ ائتلاف یا مانورهایی که رژیم صهیونیستی در آن شرکت می‌کند مشارکت نمی‌کند، افزود: نیروهای دفاعی صنعا در مقابله با هرگونه نفوذ ناوگان یا هواپیماهای متجاوز به منطقه دریایی که حریم کشور را نقض کند، دریغ نخواهد کرد.  

ارتش رژیم اسرائیل دیروز (سه شنبه) اعلام کرد که برای نخستین بار در مانور دریایی سالیانه به رهبری آمریکا و با حضور کشورهای عربی در دریای سرخ شرکت می‌کند.  

در  این مانور که به رهبری آمریکا و مشارکت اسرائیل در دریای سرخ برگزار می‌شود، کشورهای عربی از جمله مصر، امارات متحده عربی، بحرین، عمان و عربستان سعودی نیز حضور دارند.  

این رزمایش که از دوشنبه آغاز شده به عنوان بزرگترین رزمایش دریایی در خاورمیانه توصیف شده است.  

حضور ارتش اسرائیل در کنار ارتش کشورهای عربی رویدادی متفاوت و بیانگر روند رو به رشد نزدیکی در روابط بین این رژیم و کشورهای عربی است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    اسراییل نباید توی خلیج فارس مانور بذاره حتی با سایر کشورها. اگه این شعار را ما ازش دفاع کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس