دادستان نیویورک ترامپ و فرزندانش را احضار کرد

در آستانه سالگرد حمله به کنگره آمریکا، دونالد ترامپ طرفدارانش را به شورش علیه دولت بایدن به دلیل صدور حکم واکسیناسیون کرونا دعوت کرد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) در آستانه اولین سالگرد حمله طرفداران خود به کنگره در تاریخ ۶ ژانویه (۱۶ دی ماه)، طرفداران خود را دعوت کرد تا علیه دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل صدور حکم واکسیناسیون کرونا «شورش» کنند.

روزنامه تایمز انگلیس گزارش کرد، دونالد ترامپ روز گذشته در بیانیه‌ای از بایدن به دلیل صدور حکم اجباری واکسیناسیون برای دانش‌آموزان و وادار کردن به تعطیلی مدارس در پی افزایش موارد ابتلا به کرونا بشدت انتقاد کرد».

وی در این خصوص گفت: «هم‌اکنون بار دیگر حرف‌هایی از سوی دولت بایدن درباره تعطیلی مدارس و حتی حکم واکسیناسیون برای دانش‌آموزان مطرح می‌شود».

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالی چنین اظهارات تحریک‌آمیزی را علیه بایدن مطرح کرده است که رئیس‌جمهور فعلی آمریکا هیچ اقدامی در خصوص واکسیناسیون اجباری و تعطیلی مدارس در ایالات متحده آمریکا اتخاذ نکرده است.

ترامپ که با سخنان جنجالی خود بارها طرفدارانش را به شورش تحریک کرده است، گفت: «این (اقدام بایدن) بی‌حرمتی است و ملت "آمریکا را بار دیگر بزرگ می‌کنیم" (طرفداران ترامپ) باید به پاخیزند و قیام کنند و با این گستاخی فاحش دولت فدرال مخالفت کنند».

اظهارات ترامپ در میان گزارش‌های جدید رسانه‌های آمریکایی مطرح شده که گفته بودند منطقه جامعه مدارس دولتی دیترویت احتمالاً قبل از شروع ترم جدید، شرط واکسیناسیون را برای پذیرش دانش‌آموزان اعمال کند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا پیشنهاد داده است که تمامی آمریکایی‌های پنج سال به بالا موظف به دریافت واکسن کرونا به منظور جلوگیری از ابتلا به کووید-۱۹ و بستری شدن می‌باشند.

ترامپ همچنین در سخنرانی خود دولتش را با دولت بایدن مقایسه کرد و دموکرات‌ها را به باد انتقاد گرفت و گفت: «دولت ما کاری را انجام داد که آن‌ها می‌گفتند نمی‌تواند انجام شود و آن تولید واکسن در یک زمان بی‌سابقه بود اما هیچ‌گاه حکم اجباری صادر نکردیم و هرگز این کار را نمی‌کنم! افراد باید بتوانند انتخاب کنند که چطور می‌خواهند سلامت خود را مدیریت کنند».

ترامپ ادامه داد که دولت فدرال «عقب‌نشینی کنند و به افراد آزادی تصمیم‌گیری درباره این که می‌خواهند واکسینه شوند یا خیر را بدهند».

اظهارات جنجالی ترامپ درست یک روز قبل از سالگرد حمله طرفداران ترامپ به کنگره که به مرگ دست‌کم پنج نفر از جمله یک افسر پلیس منجر شد، مطرح شده است.

در جریان شورش سال گذشته حامیان ترامپ به کنگره، چهار نفر در روز شورش جان باختند و یک افسر پلیس کنگره نیز یک روز پس از دفاع از کنگره جان باخت.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که در جریان یورش چند ساعته حامیان ترامپ، ده‌ها پلیس مجروح شدند و چهار افسر از آن زمان تاکنون خودکشی کرده‌اند.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که بایدن به همراه معاونش «کامالا هریس» قصد دارند برای اولین بار از زمان روی کار آمدن بایدن بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا همزمان با سالگرد حمله به کنگره، مستقیماً ترامپ را تنها مسئول حملات سال گذشته به کنگره معرفی کند و از ادعاهای پی در پی وی در خصوص تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ انتقاد کند.

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

متعاقباً دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا کمیته‌ای منتخب برای رسیدگی به این حادثه تشکیل دادند که شماری از جمهوری‌خواهان مخالف ترامپ نیز به آن ملحق شدند و از دولت درخواست کردند اسناد و شواهد مربوط به ریاست جمهوری ترامپ را در اختیارشان قرار دهد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    2 0
    ان‌شاالله خبرهای خوشی از آمریکا در راه است...
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    کار خوبی میکنه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس