افول آمریکا - نمایه

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در اشاره به دوران رکود بزرگ در آمریکا، گفت مردم این کشور به‌ خاطر دستورکار «رادیکال» بایدن و همکاران دموکراتش در خطرناک‌ترین دوره به سر می‌برند.

به گزارش مشرق، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی گفت که مردم این کشور در خطرناک‌ترین دوره از اواخر دهه ۳۰ (دوران رکود بزرگ) به‌ خاطر دستورکار قانون‌گذاری «رادیکال» بایدن و همکاران دموکرات‌اش زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

فرانسیس فوکویاما: حمله به کنگره نشانه افول آمریکا بود

به گزارش «نیویورک پست»، گراهام در مصاحبه‌ای پیش‌بینی کرد که رای‌دهندگان آمریکایی در انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ نه بر اساس آنچه در ۶ ژانویه اتفاق افتاد، بلکه با توجه به «دستورکار شکست‌خورده رادیکال دموکرات» مشارکت و رای خواهند داد. 

وی گفت این دستور کار آمریکا را در خطرناک‌ترین دوران از اواخر دهه ۳۰ قرار داده است. گراهام همچنین در این مصاحبه رادیویی که یکشنبه پخش شد، پیش‌بینی کرد که جمهوری‌خواهان در انتخابات نوامبر به موفقیت‌های بزرگی دست خواهند یافت و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ پیروز خواهد شد. این سناتور جمهوری‌خواه تندرو و حامی ترامپ گفت: «ما یک کشور سوسیالیستی نیستیم».

او با اشاره به این که «چگونه دموکرات‌ها ایده افزایش تعداد قضات دادگاه عالی را مطرح کرده‌اند تا اکثریت ۶-۳ محافظه‌کار فعلی را جبران کنند»، افزود: آنچه دموکرات‌ها می‌خواهند انجام دهند تکه تکه کردن قانون اساسی است. آن‌ها سعی می‌کنند توازن قوا را در کشور تغییر دهند. این رادیکال‌ترین رویکرد به بررسی و توازن قانون اساسی ما در طول زندگی من و شاید همیشه است. در سال ۲۰۲۲ با واکنش‌های منفی روبرو خواهیم شد.

او همچنین سخنرانی ششم ژانویه بایدن در سالگرد حمله مرگبار طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا را به باد انتقاد گرفت و گفت وقایع آن روز به پیروزی دموکرات‌ها در سال ۲۰۲۲ منتهی نمی‌شود.

او ششم ژانویه را روز تاریک خواند و گفت کسانی که به ساختمان کنگره حمله کردند باید مجازات شوند اما مدعی شد که نباید ترامپ را به خاطر اقدامات آن‌ها مقصر دانست.

او درباره سخنرانی بایدن گفت: این تلاشی از سوی او برای ایجاد یک لحظه سیاسی گستاخانه بود، تا (توجهات) از ریاست‌جمهوری ناموفق آن‌ها منحرف شود. من واقعاً از لحن رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور ناامید شدم - از سیاسی کردن (حادثه) شش ژانویه. مردم آمریکا آنچه در ششم ژانویه اتفاق افتاد را رد می‌کنند، اما در نوامبر ۲۰۲۲ می‌خواهند حزب دموکرات را رد کنند.

بایدن در سخنرانی پنجشنبه خود در مراسمی که به مناسبت سالگرد حمله هواداران ترامپ به کنگره آمریکا برگزار شد، وی را رئیس‌جمهور شکست‌خورده سابق خواند و گفت کسانی که به ساختمان کنگره یورش بردند خنجر به گلوی آمریکا گذاشتند.

او همچنین ترامپ را عامل تحریک اغتشاش‌طلب‌ها برای حمله به کنگره خواند و اقدام آن‌ها را شورش مسلحانه توصیف کرد.

 «کاملا هریس» معاون بایدن هم این حادثه را به حمله ژاپن به آمریکا در جنگ جهانی دوم و حملات یازده سپتامبر تشبیه کرد.

گراهام پس از سخنرانی بایدن در توییتر نوشت دولت او «نه به دلیل حمله به کنگره ما، بلکه به دلیل سیاست‌های شکست خورده و رهبری ضعیف در حال سقوط آزاد است».

ششم ژانویه (۱۷ دی) سال گذشته کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند. 

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    چقدر خوب، ان شاء الله هرچه زودتر ختم به شرّ بشه!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس