کد خبر 1323208
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
چین برای شاخ آفریقا نماینده ویژه تعیین می کند

وزیر خارجه چین می گوید که این کشور در راستای مقابله با چالش های امنیتی، برای منطقه شاخ آفریقا نماینده ای ویژه تعیین خواهد کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، وانگ ئی وزیر خارجه چین که به کنیا سفر کرده است، از تصمیم پکن مبنی بر تعیین نماینده ویژه برای امور مربوط به منطقه موسوم به شاخ آفریقا خبر داد و دلیل آن را حمایت از تلاش‌ها برای غلبه بر چالش‌های امنیتی این منطقه عنوان کرد.

شاخ آفریقا دربرگیرنده کشورهای اریتره، سومالی، جیبوتی و اتیوپی است حال آنکه برخی سودان و کنیا را نیز جزئی از آن می‌دانند.

این در حالی است که در حال حاضر، اریتره و اتیوپی درگیر جنگ با جدایی طلبان تیگرای هستند حال آنکه سودان نیز طی ماه‌های گذشته شاهد کودتای نظامی بود.

وانگ پیش از سفر به کنیا، توقفی هم در اریتره داشت.

قاره آفریقا، زمینه بسیار مساعدی برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ چین فراهم می‌کند. در مقابل، دولت پکن، رفع نیاز گسترده کشورهای آفریقایی به طرح‌های عمرانی و زیرساخت‌های حیاتی را تأمین مالی می‌کند. این درحالی است که چین برخلاف قدرت‌های استعماری اروپایی، سابقه خشونت، برده داری و نسل کشی ندارد و همین امر هم باعث مقبولیت بیش‌تر و بیش‌تر این کشور نزد مردمان و دولت‌های آفریقایی می‌شود.

البته، حضور چین و حتی روسیه در کشورهای آفریقایی که زمانی حوزه نفوذ استعمارگران اروپایی بوده است، مسئله‌ای نیست که به مذاق سران قاره سبز خوش بیاید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس