کد خبر 1323181
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
رفع تصرف ۸ میلیاردی از اراضی منابع طبیعی آستارا

سرپرست اداره منابع طبیعی آستارا، از رفع تصرف ۴۰۰۰ مترمربعی در منطقه جبرئیل محله خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش عرصه های رفع تصرف شده را حدود هشت میلیارد تومان برآورد کرده اند.

به گزارش مشرق، تورج سفرکار از خلع ید اراضی ملی در شهرستان آستارا خبر داد و اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا بیش از ۴۰۰۰ مترمربع از عرصه های منابع طبیعی را در منطقه جبرائیل محله عنبران از چند متخلف پس گرفتند.

وی با اشاره به معرفی متخلفان به مرجع قضایی و جمع‌آوری کلیه آثا تصرف، افزود: کارشناسان ارزش عرصه‌های رفع تصرف شده را حدود هشت میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا، در ادامه از رفع تصرف حدود ۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی خبر داد و عنوان کرد: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا اراضی مذکور را از یک متخلف در منطقه اسیه‌شوان پس گرفتند.

سفرکار، ارزش ریالی عرصه رفع تصرف شده را حدود یک میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال برآورد کرد و ادامه داد: متخلف عرصه رفع تصرف شده را محصور کرده بود که براساس تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، همه آثار تصرف جمع‌آوری و به منابع طبیعی بازگردانده شد.

وی همچنین از کشف و تخریب یک باب کوره زغال در ارتفاعات خانبلاقی این شهرستان توسط ماموران یگان حفاظت خبر داد و تصریح کرد: حفاظت از انفال و منابع ملی و طبیعی در قانون اساسی وظیفه‌ای عمومی تعریف شده است و همگان باید در صیانت از طبیعت کوشا باشند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس