کد خبر 1323150
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
تداوم تحرکات خصمانه کشورهای غربی علیه سوریه

نماینده سوریه در سازمان ملل به ادامه تحرکات خصمانه کشورهای غربی علیه کشورش اشاره کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری سوریه، «بسام صباغ» نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که سوریه به کارگیری سلاح شیمیایی در هر مکان و هر زمان و از سوی هرکه تحت هر شرایطی باشد را محکوم می‌کند.

وی به ادامه تحرکات کشورهای غربی برای دروغ پردازی درباره همکاری سوریه با سازمان منع تسلیحات شیمیایی اشاره کرد که در راستای سیاسی کردن موضوع هستند.

بسام صباغ تاکید کرد: سوریه هرگز از هیچ سلاح ممنوعه یا مواد شیمیایی سمی با وجود جنایات گروه‌های تروریستی و حامیان آن علیه ارتش سوریه، استفاده نکرده است.

وی تصریح کرد: سوریه در سال 2013 به معاهده منع تسلیحات شیمیایی ملحق شده و با سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی همکاری کرده و در مدت کوتاهی در نیمه دوم سال 2014 تسلیحات شیمیایی خود را امحا کرده است.

صباغ ادامه داد: همکاری سوریه با سازمان منع تسلیحات شیمیایی و پایبندی به تعهداتش با اقدام کشورهای غربی در سیاسی کردن موضوع و دروغ پردازی و اقدامات فریبکارانه آنها روبرو شده است. آنها سازوکارهای غیرقانونی مانند تیم تحقیق را راه انداختند که این سیاسی کاری آشکار است.

وی در ادامه به نامه نگاری وزارت خارجه سوریه به مدیر سازمان منع تسلیحات شیمیایی اشاره کرد که در آن به اتهامات باطل علیه سوریه اشاره شده و اینکه دمشق به همکاری مثبت و سازنده با این سازمان ادامه می‌دهد.

نماینده سوریه در سازمان ملل در ادامه از نادیده گرفتن اقدامات گروه‌های تروریستی مانند داعش و جبهه النصره در به کارگیری سلاح شیمیایی، از سوی غربی ها با وجود گزارش‌های سازمان ملل در این باره سخن گفت.

وی در پایان بر مخالفت سوریه با اتهامات باطلی اشاره کرد که علیه آن زده می شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس