ارشادی: شورای امنیت ادعاهای بی‌اساس درباره سوریه را رها کند

معاون نماینده کشورمان در سازمان ملل گفت: شورای امنیت جلسات خود را به تکرار مواضع و ادعاهای بی اساس علیه دولت سوریه اختصاص ندهد.

به گزارش مشرق، زهرا ارشادی، سفیر و معاون نمایندگی ایران نزد سازمان ملل در نشست روز چهارشنبه ۲۹ تیرماه شورای امنیت این سازمان درباره سوریه اظهار داشت: با در نظر گرفتن همکاری دولت سوریه در اجرای تعهداتش در چارچوب کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی، انتظار می‌رود شورای امنیت جلسات خود را به تکرار مواضع و ادعاهای بی اساس علیه دولت سوریه اختصاص ندهد. زیرا این به کارایی شورای امنیت کمک نمی‌کند.

نماینده ایران در این نشست مجدداً بر خواست کشورمان بر اجرای کامل، موثر، غیرسیاسی و بدون تبعیض کنوانسیون و همچنین حفظ اقتدار سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) تاکید و گفت: سیاسی کردن اجرای کنوانسیون و بهره‌برداری از سازمان OPCW با انگیزه سیاسی، اعتبار کنوانسیون و اقتدار سازمان را به خطر می‌اندازد.

ارشادی افزود: ایران به عنوان یکی از قربانیان اصلی سلاح‌های شیمیایی، استفاده از سلاح‌های شیمیایی را در هر مکان، توسط هرکس و تحت هر شرایطی به شدت محکوم می‌کند.

وی تاکید کرد: سوریه تلاش‌های واقعی برای انجام تعهدات کنوانسیون خود انجام داده و تمایل خود را برای همکاری با دبیرخانه فنی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی ثابت کرده است. با این حال، برخی از کشورهای عضو، پرونده تسلیحات شیمیایی سوریه را سیاسی کرده‌اند و مانع از تایید سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) از پایبندی سوریه به تعهداتش شده‌اند که می‌تواند منجر به گفتگو و همکاری سازنده با سوریه شود.

زهرا ارشادی در این نشست همچنین گفت که ایران از رویکرد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی و سوریه برای گفتگوهای سطح بالا حمایت و امیدوار است که این ابتکار نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.

معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در ادامه، از ارائه صد و چهارمین گزارش ماهانه سوریه به سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در ۱۷ جولای ۲۰۲۲ درباره فعالیت‌های مربوط به انهدام تسلیحات شیمیایی و تأسیسات تولید آن‌ها در خاک این کشور استقبال کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    0 0
    درود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس