آخرین خبرها از مناطق سیل‌زده جنوب کشور

سیل ویرانگر هفته جاری، مناطقی از هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان را در برگرفت و خسارت‌های فراوانی به زیرساخت‌ها شامل آب، برق، مخابرات، راه، پل‌ها، واحدهای مسکونی و کشاورزی وارد کرد.

به گزارش مشرق، سیل ویرانگر هفته جاری، مناطقی از هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان را در برگرفت و خسارت‌های فراوانی به زیرساخت‌ها شامل آب برق مخابرات، راه، پل‌ها، واحدهای مسکونی و کشاورزی وارد کرد.

هرمزگان| انسداد 90 درصدی راه‌های روستایی بشاگرد

براساس اعلام هواشناسی هرمزگان، میناب با ۲۷۲ و رودان با ۱۷۶ میلی‌متر بیشترین بارش‌ها را داشتند که آسیب بسیاری متحمل شدند و این بارش‌ها موجب آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق شهری و روستایی و خسارت به زیرساخت‌های عمومی شده است.

با توجه به وسعت آبگرفتگی به‌ویژه در منطقه شهری میناب، تیم‌های مدیریت بحران استانداری و تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر هرمزگان از ساعت اولیه وقوع سیل در منطقه حضور دارند و مشغول خدمات‌رسانی هستند.

بیش از یک هزار منزل در ۳۰ محله این شهرستان در جریان بارندگی روزهای اخیر دچار آبگرفتگی شد.

در پی بارندگی‌های چند روز اخیر، حجم ذخیره آب سدهای استان که خالی و رو به پایان بود، به بیش از ۹۱ درصد رسیده و در حال حاضر ۱۰۰ درصد آبگیری کامل شد.

علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو که از روز گذشته راهی استان‌های جنوبی کشور شده بود، صبح امروز وارد بندرعباس شد و از مناطق سیل زده شرق هرمزگان بازدید به عمل آورد و دقایقی پیش، احمد وحیدی وزیر کشور نیز با استقبال استاندار هرمزگان وارد بندرعباس شد تا از نزدیک وضعیت مناطق شهری و روستایی را که بر اثر سیل دچار آسیب‌دیدگی شدید شده‌اند را مورد بررسی قرار داده و در این زمینه مساعدت‌های لازم به‌عمل آورد.

ایام شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام و سیدالشهدای مقاوت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برای هرمزگانی که با خشکسالی بسیار عمیق و کم‌آبی شدید مواجه است با خیر و برکات بسیاری همراه بود.

گذشته از وقوع سیلاب و آسیب مزارع کشاورزان، باران دی‌ماه امسال باعث شد تا هرمزگان به‌طور ویژه از خشکسالی خارج و سدهای این استان که رو به خالی شدن بود تا دو سال آینده بدون مشکلات کم‌آبی به کار خود ادامه دهند.

پل بسیج میناب که در جریان بازگشایی دریچه‌های سد استقلال دچار آسیب شده بود با بکارگیری ۶۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین شهرداری میناب، مدیریت بحران و بخش خصوصی از روز گذشته ترمیم آن آغاز شد.

آخرین خبرها از مناطق سیل‌زده جنوب کشور +عکس و فیلم

هم‌اکنون بهسازی پل بسیج پایان یافته و عبور و مرور بر روی آن از عصر امروز آغاز شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر: ارسال بزرگترین محموله کمک‌رسانی به سیل‌زدگان جنوب کشور

پیرحسین کولیوند ظهر امروز در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان میناب، اظهار داشت: بزرگترین محموله کمک‌رسانی به سیل‌زدگان جنوب کشور با همکاری سپاه و ارتش، امشب فرستاده می‌شود.

وی افزود: استان‌های هرمزگان، کرمان و فارس شرایط پایدارتر است، اما در کنارک و سیستان و بلوچستان وضعیت ناراحت‌کننده‌ای وجود دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه بر اثر سیل سه روز گذشته در میناب ۷۵۰ خانواده اسکان اضطراری یافتند و به بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر معرض در سیل امدادرسانی شده است، خاطرنشان ساخت: این امدادرسانی شامل توزیع چادر، پتو و  مواد غذایی بوده است.

فرماندار رودان: توزیع بیش از ۱۲۰۰ تخته پتو، چادر و موکت در رودان

مصطفی غلام‌پور عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودان با اشاره به وضعیت پایدار شهرستان رودان پس از وقوع سیلاب ناشی از بارندگی‌های اخیر اظهار داشت: امداد رسانی به آسیب دیدگان از سیلاب از صبح روز ۱۳ دی آغاز شد و با مشارکت نیروهای بسیج، طلاب در کنار هلال احمر و شهرداری در محله سنگی به عنوان کانون سیل اقدامات اولیه صورت پذیرفت.

فرماندار رودان افزود: مسیر ورودی محله سنگی پس از ۵ ساعت از وقوع بحران سیل بازگشایی شد و آب وارد شده به این منطقه نیز پس از ۷ ساعت تخلیه شد.

آخرین خبرها از مناطق سیل‌زده جنوب کشور +عکس و فیلم

غلام‌پور با بیان اینکه از بدو وقوع بحران در این منطقه بیش از ۵ مرتبه با بازدیدهای مختلف کارشناسی با حضور استاندار هرمزگان، معاون توسعه استانداری، نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه رودان، مدیرکل حوزه دفتر استاندار، مدیرکل بحران استانداری این منطقه بطور ویژه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی با اشاره به قطع خطوط ارتباطی این شهرستان به مدت ۲۴ ساعت در اوج بحران سیل گفت: خط ارتباط این شهرستان از دو محور میناب و منوجان استان کرمان قطع شده بود که با تلاش‌های انجام شده تمامی ارتباطات برقرار شد.

غلام‌پور ادامه داد: آب ۲۷ روستا نیز قطع شده بود که هم اکنون با رفع مشکل تنها در ۳ روستا مشکل قطعی آب داریم.

وی گفت: ۵۰ محور در شهرستان بر اثر طغیان رودخانه ها مسدود شده بود که هم اکنون تنها مسیر روستای ماشنگی به مرکز بخش رودخانه مسدود می‌باشد که اقدامات لازم برای رفع آن در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار رودان به قطع برق در ۵۹ منطقه شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون با رفع مشکل در ۲ محله با مشکل برق مواجه هستیم.

غلام‌پور از تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث پل منطقه بارانی جغین خبر داد و گفت: دو دستگاه بولدوزر نیز برای ترمیم و تقویت سیل‌بند محله سنگی اختصاص یافته است.

وی به برخی اقدامات پیشگیرانه نیز در برای مقابله به سیلاب در رودان گفت: ترمیم و تقویت دیوار حفاظتی شهر رودان از مهمترین این اقدامات بود که موجب پیشگیری از وقوع سیلاب در محدود شهر رودان شد.

فرماندار رودان از برآورد خسارت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به زیر ساخت های شهرستان در حوزه کشاورزی، مسکونی، آب و برق و راه‌ها خبر داد.

وی گفت: تاکنون ۱۰ هزار کیلو پلاستیک، ۳۷۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۵۹۰ تخته پتو ، ۴۳۷ تخته موکت و ۱۷۴ تخته چادر در بین آسیب دیدگان از بارندگی‌های اخیر در شهرستان توزیع شده است.

آخرین خبرها از مناطق سیل‌زده جنوب کشور +عکس و فیلم

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان: حجم ذخیره آب سدهای هرمزگان به بیش از ۹۰ درصد رسید

جمشید عیدانی ظهر امروز در حاشیه بازدید وزیر نیرو از سد استقلال میناب، اظهار داشت: در حال حاضر سدهای استقلال میناب و شمیل و نیان بندرعباس ۱۰۰ درصد آبگیری شده است.

وی افزود: در بارندگی‌های چند روز اخیر، حجم ذخیره آب سدهای هرمزگان به بیش از ۹۰ درصد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با بیان اینکه در این بارندگی‌ها سد سرنی میناب ۵۰ درصد و سد جگین جاسک نیز حدود ۷۰ درصد آبگیری شد، خاطرنشان ساخت: در استان هرمزگان آب شرب و کشاورزی مردم از چهار سد استقلال میناب، شمیل و نیان بندرعباس، سرنی میناب و جگین جاسک تامین می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشاگرد: ۹۰ درصد راه‌های روستایی بشاگرد بسته است

امین‌الله باسره صبح امروز در تشریح آخرین وضعیت شهرستان بشاگرد پس از بارندگی شدید روزهای گذشته، اظهار داشت: بدنبال بارش‌های اخیر در شهرستان بشاگرد، ۹۰ درصد راه‌های روستایی در سه بخش مرکزی، گوهران و گافر و پارامون بسته است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشاگرد افزود: بیشتر این مسیرها در بخش گافر و حوزه سرحدی در بخش گوهران است.

وی با بیان اینکه به دلیل طغیان رودخانه‌ها و باتلاقی بودن مسیرها امکان بازگشایی در شماری از محورها مانند زیرکوه گافر تا مساعد نشدن شرایط زمین وجود ندارد، تصریح کرد: راه‌های ارتباطی اصلی به میناب، جاسک و قلعه‌گنج با تلاش راهداری بازگشایی شده و رفت و آمد برقرار است.

باسره اضافه کرد: شهرستان بشاگرد در بارندگی‌های یک هفته گذشته هرمزگان، بیش از ۹۶ میلیمتر بارندگی داشت.

وزیر نیرو: سیل به ۴۷۰۰ هکتار اراضی میناب خسارت زده است

علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو صبح امروز در سفر به شرق هرمزگان که به منظور بررسی خسارات ناشی از سیل اخیر صورت گرفته، اظهار کرد: سد میناب با ظرفیت ۲۷۰ میلیون متر مکعب بزرگترین سد استان به حساب می‌آید که در حال حاضر به صورت کامل آبگیری شده است.

وی افزود: لایروبی سد استقلال میناب ضروری است و اعتباری در این زمینه اختصاص خواهد یافت.

به گفته وزیر نیرو، سیل به ۴۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی میناب نیز خسارت زده است و باید برای جبران این خسارات وارد شده و اصلاح و بهبود این وضعیت در جلسه ستاد مدیریت بحران اقدام کنیم.

محرابیان همچنین تأکید کرد: اعتبارات ویژه‌ای برای تعمیر پل بسیج میناب در نظر گرفته می‌شود.

آخرین خبرها از مناطق سیل‌زده جنوب کشور +عکس و فیلم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان: امدادرسانی به بیش از ۱۴ هزار فرد آسیب‌دیده از سیلاب هرمزگان

مختار سلحشور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان صبح امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار داشت: به‌دنبال وقوع بارندگی شدید در هرمزگان کار امدادرسانی به مردم آسیب‌دیده در ۱۲ شهرستان ۱۶ شهر و ۳۹ روستا توسط تیم‌های عملیاتی در حال انجام است.

وی افزود: تعداد ۱۴ هزار و ۹۱۵ نفر آسیب‌دیده توسط نجاتگران این جمعیت امدادرسانی شدند که از این تعداد ۸۸۵ نفر اسکان اضطراری داده شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان ادامه داد: تاکنون ۱۷۷ دستگاه چادر امدادی، ۹۸۹ تخته موکت، ۱۶۰۰ تخته پتو و ۱۲ هزار و ۸۳۷ کیلو گرم نایلون در بین آسیب‌دیدگان توزیع شده است.

سلحشور با اشاره به توزیع اقلام امدادی بین حادثه‌دیدگان سیل اخیر تصریح کرد: ۴۶۹ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۶۱ شعله والور و فانوس، ست ظروف و بخاری در مناطق آسیب‌دیده توسط نجاتگران این جمعیت توزیع شده است.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین عملیات تخلیه آبگرفتگی ۴۶۵ واحد مسکونی و رهاسازی ۵ خودرو توسط امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان هرمزگان انجام شده است.

استاندار هرمزگان: سیل به زیر ساخت های کشاورزی و آب رودان و میناب خسارت جدی زده است

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده رودان اظهار داشت: طی بازدیدهای امروز از مناطق سیل زده شهرستان های میناب و رودان موضوع جبران خسارت‌ها بطور ویژه مطرح و بررسی شد.

وی افزود: با انتقال امکانات از مرکز و غرب استان به منطقه سیل زده شرق امیدواریم با راهکارهای موقت و دائم مشکلات تا حدود زیادی مرتفع شود.

مهدی دوستی ادامه داد: طبعاً جبران این خسارت که در بخش‌های کشاورزی و منازل مسکونی عمدتا می‌باشند نیازمند تخصیص اعتبار ویژه هست که برای این امر برنامه‌ریزی خواهد شد.

استاندار هرمزگان همچنین افزود: برآورد میزان دقیق خسارت از صبح امروز توسط تیم‌های ارزیاب آغاز شده است و گروه‌های جدید نیز از صبح فردا در منطقه برای تسریع در کار مناطق سیل‌زده مستقر خواهند شد.

دوستی با بیان اینکه برآوردهای اولیه حکایت از آسیب جدی به زیرساخت‌های کشاورزی و آب  دارد، گفت: رقم دقیق خسارت پس از برآورد کامل اعلام خواهد شد.

وی در خصوص خسارت ناشی از تصرف غیر قانونی اراضی و برداشت‌های بی‌رویه از سطح رودخانه خاطرنشان کرد: قطعا باید دستگاه متولی این امر  پاسخگو باشد و این مسیرها در سطح رودخانه‌ها و مناطق شهری مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و با یک کار کارشناسی دقیق از تکرار این گونه مسایل پیشگیری می شود.

نماینده عالی دولت در هرمزگان تاکید کرد: بطور یقین باید تصمیماتی که در گذشته در این زمینه‌ها گرفته اصلاح شود.

فیلم/ بازدید معاون اول رئیس جمهور از مناطق سیل‌زده جنوب کرمان

مخبر: تصمیمات مناسبی در دولت برای جبران خسارات سیل گرفته خواهد شد

محمد مخبر دقایقی پیش در بدو ورود به فرودگاه جیرفت اظهار داشت: بنا به دستور ریاست محترم جمهوری، نمایندگان دولت به استان‌های دچار خسارت از سیل اعزام کردند و مکلف شدیم در استان کرمان حضور پیدا کنیم و مسائل را بررسی کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه خسارت‌های سیل به دام‌ها، زمین‌های کشاورزی و منازل مسکونی است، افزود: در این بازدید که تا لحظاتی دیگر شروع خواهد شد همه این مسائل را می‌بینیم و جمع‌بندی کرده و به دولت می بریم و از همه نهادها کمک می‌گیریم که این مشکلات را حل کنیم.

وی عنوان کرد: نکته خیلی خوبی که وجود دارد خوشبختانه استانداری‌ها در همه استان‌ها از جمله کرمان از همان لحظات اول حضور پیدا کرده و سعی کردند آنچه که میسر بوده به سرعت بعضی از مشکلات حل شود.

مخبر اظهار کرد: در استان کرمان هم ارتباط ۱۵۰ روستا قطع شده  که تاکنون ارتباط ۱۱۰ روستا برقرار شده و برق دو سه روستا هم مانده که انشاء‌الله تا فردا برطرف می‌شود و در ارتباط با خسارت و جبران خسارات هم با جمع‌بندی در دولت تصمیم منابسی گرفته خواهد شد.

آخرین خبرها از مناطق سیل‌زده جنوب کشور +عکس و فیلم

امدادرسانی هلال احمر به ۲۳۰۰ آسیب دیده از سیل جنوب کرمان

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های اخیر در جنوب استان، ۱۱ هزار و ۴۸۲ خانوار متاثر از سیل دچار خسارت و حادثه شدند و امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر به ۲ هزار و ۳۲۰ نفر طی سه روز گذشته انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه امدادگران و نجاتگران تا کنون ۳۷۳ نفر اسکان دادند و ۲۸ خودروی گرفتار در سیل رهاسازی کردند، افزود: ۲۳۸ نیروی عملیاتی در قالب ۶۱ تیم در مناطق حادثه دیده حاضر شدند و تیم‌های امدادی شهرستان‌های سیرجان، زرند، کرمان، جیرفت، رفسنجان، بم، کهنوج، کرمان، ریگان و انار به مناطق حادثه دیده از سیل اعزام شدند.

وی تصریح کرد: ۶۰ خودروی سبک و سنگین، نجات و آمبولانس در عملیات‌های امدادونجات به‌کار گرفته شده است و ارزیابی منازل مسکونی، تخلیه آب منازل، توزیع بسته‌های غذایی، اقلام امدادی، توزیع و برپایی چادر امدادی از جمله اقداماتی است که توسط نیروهای امدادی هلال‌احمر انجام شده است.

فلاح خاطرنشان کرد: امدادرسانی مناطق سیل‌زده در شهرستان‌های قلعه‌گنج، منوجان، رودبارجنوب، سیرجان، ارزوئیه، کهنوج، ساردوئیه و شهداد همچنان ادامه دارد.

آخرین خبرها از مناطق سیل‌زده جنوب کشور +عکس و فیلم

سیستان و بلوچستان| کمک رسانی دریادلان نیروی دریایی سپاه به مناطق سیل زده چابهار و کنارک

از روز شنبه، یازدهم دی ماه تا امروز و تا رفع مشکلات بر آمده از سیل اخیر در مناطق چابهار و کنارک ، رزمندگان دریادل پایگاه دریایی امام علی علیه السلام چابهار به دستور سردار تنگسیری در کنار مردم و با استفاده حداکثری از ظرفیت سازمانی به امداد و کمک رسانی شتافتند.

بر اساس بررسی های میدانی و با توجه به حجم گسترده آبگرفتگی معابر و فراوانی آب های سطحی، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری ضمن تماس با شهردار تهران برای اعزام ماشین آلات و تجهیزات تخصصی شهرداری به منطقه کنارک و چابهار ، به فرماندهی پایگاه دریایی امام علی(ع) هم دستور داده شد با راه اندازی قرارگاه جهادی کمک رسانی به مردم و استفاده از تجهیزات و ماشین آلات مهندسی نیروی دریایی سپاه ، در خصوص رفع سریع آبگرفتگی معابر شهری و هدایت آب های سطحی اقدام لازم صورت گیرد.

ناوسالار یکم پاسدار نوذری ، فرمانده پایگاه دریایی امام علی(ع) با بیان اینکه نیروهای قرارگاه جهادی پایگاه دریایی امام علی (ع) چابهار برای کمک به مردم گرفتار در سیل از روز شنبه به کنارک اعزام شده اند تصریح کرد: گروهای مردمی و جهادی مختلفی درشهرکنارک و چابهار حضور دارند و برای ساماندهی و نظافت عمومی معابر، خیابان ها و منازل مردم همکاری جدی می نمایند و در بحث تخلیه آب از خانه ها وکوچه ها فعالیت چشمگیر دارند.

وی در پایان باتاکیدبر تخلیه آب های سطح معابر و رفع آبگرفتگی ها خاطرنشان کرد: تمام ظرفیت پایگاه دریایی امام علی(ع) چابهار نیروی دریایی سپاه تا رفع این مشکلات در کنار مردم می مانیم وکمک های دیگری هم مثل طبخ غذای گرم و توزیع در برخی نقاط آسیب دیده از سیل انجام شده و می شود.

فیلم/ وزیر کشور: گروه‌های جهادی، هلال احمر و تمامی ارگان‌های امدادی پای کار هستند

حدود ۲ هزار خانواده کُنارکی در شرایط آبگرفتگی به سر می‌برند/نگران ریزش احتمالی دیوارها هستیم

 علی‌اکبر محرابیان شامگاه سه‌شنبه در جریان بازدید میدانی از مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان، در محل فرمانداری کُنارک اظهار داشت: در منطقه کُنارک مجموعا ۳۳۴ میلی‌متر بارش باران اتفاق افتاد که با چهار سال بارندگی این منطقه برابری می‌کند. درواقع چهار سال بارش طی چهار روز انجام شد و نکته حائز اهمیت این است که دوشنبه عصر به مقدار ۱۰۸ میلی‌متر باران طی مدت‌زمان ۲۰ دقیقه باریده است که این میزان بارش موجب حجم آب گرفتگی در شهر کنارک شد.

وی با اشاره به بازدیدهایی که از محله‌های دچار آبگرفتگی داشت گفت: حدود ۲ هزار خانواده کُنارکی در شرایط آبگرفتگی به سر می‌برند.

وزیر نیرو که با دستور رییس جمهور به کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان سفر کرده است تصریح کرد: باید هرچه سریع‌تر شرایط را برای امدادرسانی بهتر فراهم کنیم و با حجم وسیع پمپ‌های کف‌کِش بتوانیم آب را از داخل خیابان و منازل مردم بیرون بکشیم که البته در این خصوص اقداماتی در حال انجام بود.

ارسال ۱۰۰ پمپ کف‌کِش به کنارک

وزیر نیرو گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم که حداقل ۱۰۰ دستگاه پمپ کف‌کِش به منطقه ارسال می‌شود و شاهد تخلیه و انتقال آب از منازل و خیابان‌ها به بیرون شهر خواهیم بود.

وی ادامه داد: موضوع بعد امداد رسانی به مردم است که خوشبختانه با دستوراتی که استاندار در منطقه صادر کرده است، سایت‌ها و مکان‌های بسیار خوبی برای اسکان موقت مردم تشکیل شده است. بخشی از این سایت‌ها توسط مردم در حال استفاده بوده و بخش قابل توجهی از آن‌ها هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است.

محرابیان با بیان اینکه یک نگرانی وجود دارد گفت: برخی از خانه‌هایی که به صورت خشتی و گِلی ساخته شده‌اند و استحکام قابل توجهی ندارند بر اثر این بارش‌ها و میزان آبی که در حیاط و کوچه‌ها انباشته شده است دیوارهایشان خیس خورده‌اند و نگران ریزش احتمالی این دیوارها هستیم و باید برای جلوگیری از حوادث احتمالی، توصیه‌های لازم به اطلاع مردم برسد.

وی تاکید کرد: از مردم عزیز این منطقه خواهش کردیم و خواهش می‌کنیم که این منازل را ترک کنند تا به زودی عملیات مقاوم‌سازی انجام شود تا خدایی نکرده جان فردی به خطر نیفتد.

وزیر نیرو افزود: در موضوع امدادرسانی، در حوزه‌های آب و برق کارهای خوبی انجام شده، در جنوب سیستان و بلوچستان حدودا ۳۰۰ روستایی را داشته ایم که قطع برق شده بود و تامین برق نبود و حالا تعداد آن روستاها به پنج روستا کاهش پیدا کرده است و در حوزه آب کُنارک هم مشکلی خاصی نیست.

وی ادامه داد: باید لوازم زندگی مردم، اقلامی همچون پتو، موکت و وسایل ضروری زندگی فراهم شود.

او در بحث اسکان موقت یادآور شد: محل‌هایی که برای اسکان مردم پیش‌بینی شده مناسب هستند و ما از این مکان‌ها بازدید کردیم و از همه گروه‌های جهادی، سپاه، بسیج و ارتش جمهوری اسلامی که در این زمینه کمک کردند قدردانی می‌کنیم.

 محرابیان با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم که از ظرفیت‌های اسکان استفاده کنند تصریح کرد: در این راستا خوردروهایی در نظر گرفته شده تا مردم راحت به مکان‌های اسکان منتقل شوند، از حدود ۲ هزار خانواده کمتر از ۵۰۰ خانواده استقبال کردند و البته برخی از خانواده‌ها ترجیح دادند به خانه‌های اقوام و حتی روستاهای اطراف منتقل شوند، اما خواهش ما این است که در منازل نا ایمن زندگی نکنند و حتما این منازل را ترک کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    0 0
    از الان برای بارشهای بعدی به فکر چاره باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس