وزیر نیرو نمایه

علی اکبر محرابیان" وزیر نیرو و فرستاده ویژه رئیس جمهور با حضور در جنوب سیستان و بلوچستان مشکلات حاشیه‌نشینان و سیل‌زدگان چابهار را بررسی و دستورات لازم را برای پیگیری بهتر مشکلات فوری صادر کرد.

به گزارش مشرق، معین‌الدین سعیدی نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کُنارک، قصرقند، زرآباد و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید وزیر نیرو از محله مرادآباد چابهار گفت: طی چند روز اخیر وزیر نیرو به عنوان نماینده رئیس جمهور ۲ مرتبه به چابهار و کُنارک سفر کرده و مشکلات مردم را مورد بررسی قرار داده است که جا دارد از تلاش آن‌ها و همه مسوولان در امدادرسانی به مردم قدردانی کنیم.

وی به وضعیت نا مناسب زندگی بیش از ۷۰ هزار نفر از حاشیه‌نشینان چابهار، روند کند ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و خسارات وارده ناشی از بارندگی اشاره کرد و گفت: باید هر چه سریع‌تر ساماندهی حاشیه‌نشینی تسریع و خانه‌های مردم مستحکم شود تا در کمترین بارندگی‌ها شاهد خسارت جانی و مالی به مردم محروم جنوب سیستان و بلوچستان نباشیم.

سعیدی گفت: طی چند روز اخیر ۱۶۰ میلیارد تومان برای جمع‌آوری آب‌های سطحی کُنارک اختصاص یافته است و به‌زودی مشکلات مردم برای همیشه برطرف می‌شود و دیگر شاهد آبگرفتگی خانه‌ها نخواهیم بود.

وی گفت:بازدید میدانی وزیر نیرو و مسوولان کشوری، استانی و محلی از مسیرهای مواصلاتی خسارت دیده ناشی از بارندگی در بخش‌های مرکزی و پیرسهراب چابهار و مناطق دشتیاری و بررسی مشکلات مردم می‌تواند گرفتاری‌های آن‌ها را حل کند.

وی به بازدید از فرسایش خندقی خاک (گَرگَروک)، ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر گرگروک‌ها در دشتیاری و چابهار اشاره و گفت: تکمیل طرح‌های آبخیزداری، ساخت سیل‌بند عورکی و سایر مکان‌های پیش‌بینی شده می‌تواند به مهار آب‌ها و سیل‌های ناشی از بارش باران کمک کند.

به گفته نماینده مجلس؛ سفر وزیر کشور، رئیس جمعیت هلال احمر کشور، استاندار سیستان و بلوچستان، فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی جنوب شرق، فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان، رئیس ستاد مدیریت بحران و تلاش سایر مسوولان محلی، استانی و کشوری برای رفع مشکلات مردم سیل‌زده جای قدردانی دارد و امیدواریم خسارت‌های سیل و بارندگی سریعا برآورد و جبران شود.

وی به نفوذ آب به ۸۰ درصد خانه‌ها و خسارت جدی به ۱۲ هزار نفر در کُنارک، خسارت‌های به اهالی روستای تیس چابهار، خسارت جدی به ۸۰ درصد از راه‌های مواصلاتی و روستاهای شهرستان‌های دشتیاری و چابهار و کُنارک و قصرقند، خسارت جدی به مزارع کشاورزی و زیرساخت‌های برق و آب و تخریب خانه‌های خشت و گلی اشاره و گفت: متاسفانه راه‌های روستایی خاکی و فاقد ابنیه فنی در کمترین بارندگی و جاری شدن سیل تخریب و آسیب جدی می‌بینند لذا نیاز است اعتبارات لازم به این بخش‌ها تخصیص یابد تا مشکلات مردم کمتر شود.

سفر نمایندگان رئیس جمهور به مناطق سیل‌زده در راستای بررسی مشکلات مردم و برآورد میزان خسارت‌ها انجام می‌شود تا پس از مطرح شدن در جلسه هیات دولت، برای رفع فوری این مشکلات تصمیم‌گیری شود.

از ۲ روز قبل نیز تیم‌های ارزیاب در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان مستقر شده‌اند. روند امدادرسانی به سیل‌زدگان همچنان ادامه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس