۱۰۰میلیارد تومان به انتقال آب خلیج فارس به شمال کرمان اختصاص یافت

استاندار کرمان با اشاره به بحران خشکسالی در کرمان گفت: ۱۰۰میلیارد تومان به اجرای خط انتقال آب خلیج فارس به شهرهای شمالی کرمان اختصاص یافت.

به گزارش مشرق،   علی زینی وند استاندار کرمان دوشنبه شب با وزیر نیرو دیدار کرد. علی زینی‌وند در این جلسه که با حضور محمد مهدی زاهدی، محمدرضا پور ابراهیمی، شهباز حسن پور و صمدالله محمدی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد با تشریح آخرین وضعیت استان در حوزه مدیریت منابع آب، از علی اکبر محرابیان تقاضا کرد که وزارت نیرو اجرای پروژه تأمین بخشی از نیاز آب شرب شهرهای شمال استان از محل خط انتقال آب خلیج‌فارس و ادامه عملیات احداث سیل‌بند جیرفت با توجه به تاکید رئیس جمهور محترم را آغاز کند.

وزیر نیرو نیز دستورات لازم را صادر و مقرر شد عملیات اجرای این دو پروژه مهم آغاز شود.

در همین رابطه وزیر نیرو با اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای خط انتقال آب خلیج فارس که پیش از این هم ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر از محل ردیف تنش‌های آبی به آن اختصاص یافته بود و همچنین ساز و کار تأمین و اختصاص بقیه اعتبار مورد نیاز برای اجرای کامل این پروژه موافقت کرد.

استاندار کرمان در این باره گفت: با توجه به موافقت وزیر محترم، عملیات اجرایی طرح نیز به زودی آغاز می‌شود.

در این جلسه همچنین مواردی چون توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در استان و پیگیری تأمین بخشی از آب مورد نیاز طرح‌های کشاورزی و دامپروری صنعتی هم از سوی استاندار، نمایندگان مجلس و وزیر نیرو بررسی شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    2 0
    با انتقال آب اقیانوس هند به مرکز ایران و حتی به مشهد برای همیشه مشکل آب در ایران حل میشه و دیگه افغانستان نمی تونه برامون گربه برقصونه.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 1
    اگر من وزیر نیرو بودم نصف پساب تصفیه شده تهران رو با خط لوله به اطراف اصفهان انتقال میدادم برای کشاورزی. نصف دیگه هم برای کشاورزی دشت ورامین.
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    حیف یک قطره اش برای ما اصراف کاران فحش میخواهید بدهید خودم کرمانیم مصرف آب زیاد داریم همین ۵ دقیقه قبل همسایه داشت ماشینو با شیلنگ میشست قدر نمیدونیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس