کد خبر 132297
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۰

پس از آغاز بیداری اسلامی در منطقه و خیزش مردم برخی کشورهای عربی علیه رژیم‌های دیکتاتور، قطر مانند عربستان سعودی، امارات و برخی دیگر از رژیم‌های عربی به خرید کلان تسلیحاتی روی‌ آورده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، آژانس همكاري امنيتي و دفاعي، وابسته به وزارت دفاع آمريكا، اعلام كرد قطر قصد دارد 22 فروند بالگرد «سيكورسكي» از آمریکا خریداری کند.

اين آژانس افزود میزان ارزش قراداد خرید این بالگرد‌ها  دو و نيم ميليارد دلار است.

آژانس همكاري امنيتي و دفاعي آمريكا تصريح كرد قطر با خریداری این بالگردها از آن‌ها به طور مشترک با نیروهای آمريكايي در عرصه‌هاي آموزشي و انجام برخی عمليات‌ها در آينده و براي حمايت از اهداف امنيتي منطقه‌اي مشترك استفاده خواهد کرد.

در سال‌های اخیر، عربستان، امارات، بحرین و برخی از رژیم‌های عرب حوزه خلیج فارس، همسو با تبلیغات ایران هراسی در منطقه، معاهدات نظامی بزرگی با آمریکا امضا کرده اند.

همچنین بسیاری از تحلیلگران بر این باروند که برخی رژیم‌های عرب حوزه خلیج فارس مانند قطر، عربستان، امارات و بحرین برای سرکوب اعتراض‌های خود جوش مردمی به خرید تسلیحاتی کلان از آمریکا روی آورده‌اند.

حکومت قطر و عربستان در حالی هر ساله میلیاردها دلار برای خریداری تسلیحات نظامی هزینه می‌کند که از ارائه کمک‌های بشر دوستانه به مردم مظلوم فلسطین خودداری می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس