نخستین شماره «گاهنامه ادبیات دینی کودک و نوجوان» رونمایی می‌شود

نخستین شماره «گاهنامه ادبیات دینی کودک و نوجوان» روز شنبه ۱۸ دی با حضور جمعی از اصحاب قلم در تهران رونمایی می‌شود.

به گزارش مشرق، مراسم رونمایی از نخستین شماره «گاهنامه ادبیات دینی کودک و نوجوان» شنبه ۱۸ دی ماه با حضور جمعی از پژوهشگران، نویسندگان و شاعران ادبیات کودک و نوجوان در تهران برگزار می‌شود.

«گاهنامه ادبیات دینی کودک و نوجوان»، نشریه‌ای است که بر نقد و نظر پیرامون مجموعه مسائل ادبیات دینی مرتبط با مخاطب کودک و نوجوان متمرکز است و به طرح دیدگاه‌های صاحب‌نظران این عرصه می‌پردازد. گستره موضوعی این مباحث از تعاریف مبنایی تا جزئی‌ترین مسأله‌های کاربردی دست اندرکاران تولید این گونه ادبی است.

نخستین شماره «گاهنامه ادبیات دینی کودک و نوجوان» رونمایی می‌شود

این نشریه به مدیرمسئولی حسین سعیدی و سردبیری سیداحمدمیرزاده و با مطالبی از صاحب‌نظران ادبیات حوزه کودک و نوجوان همچون سید جوادبهشتی، غلامرضاحیدری ابهری، علیرضا سبحانی‌نسب، مرتضی دانشمند،عبدالعظیم کریمی،علی‌محمد رفیعی، سیدمحمدمهاجرانی، محسن هجری، محمودپوروهاب، انسیه‌سادات موسویان و ... در ۱۸۰ صفحه منتشر شده است.

ادبیات دینی؛ چیستی، اصول و عناصر، فرشتگان و شیطان در متون دینی و دست‌مایه‌های داستانی آن، تجربه ادبیات دینی کودکان در غرب؛ بهره‌ها و مخاطره‌ها و تجربه‌های نوشتن داستان دینی برای کودکان و نوجوانان از جمله سرفصل‌های منتشر شده در نخستین شماره «گاهنامۀ ادبیات دینی کودک و نوجوان» است.

مخاطب این گاهنامه، نویسندگان، تصویرگران، ناشران، پدران و مادران، معلمان و مربیان و تمام کسانی‌اند که دغدغۀ انتقال آموزه‌ها و مفاهیم دینی به کودکان و نوجوانان این سرزمین را دارند و برای هدف مقدس خود به قالب‌های ادبی دل بسته‌اند.

«گاهنامه ادبیات دینی کودک و نوجوان»، بر آن است فرصتی برای نزدیک کردن دیدگاه‌های دغدغه‌مندان و دلسوزان این عرصه فراهم کند و راهکارهایی برای برون‌رفت از تنگناهای مسیر آفرینش این آثار بیابد.

مراسم رونمایی از نخستین شماره «گاهنامۀ ادبیات دینی کودک و نوجوان» شنبه ۱۸ دی از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ در محل کتابفروشی به‌نشر در تهران، روبروی در اصلی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس