کارگران

خانه کارگر بعد از هشت سال سکوت در خصوص مسائل اقتصادی کشور و مشکلات معیشتی کارگران بیانیه داده است.

سرویس سیاست مشرق- خانه کارگر بعد از هشت سال سکوت در خصوص مسائل اقتصادی کشور و مشکلات معیشتی کارگران بیانیه داده است. نکته عجیب در این بیانیه آن است که رهبران این حزب سیاسی چپ‌گرا (با پوشش صنفی) باوجود سال‌ها حضور در مجلس هنوز فرق بین لایحه و طرح را ندانسته و در بیانیه خود؛ قانون حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را نتیجه تصمیم دولت دانسته‌اند!

خانه کارگر به‌عنوان یک تشکل سیاسی چند دهه است که به اسم کارگران از مزایا و رانت‌های گوناگونی بهره‌مند شده اما تلاشی برای بهبود معیشت کارگران انجام نداده است. ازجمله رانت‌های این تشکل سیاسی حضور افراد تأثیرگذار این حزب به نام دفاع از کارگران در پست‌های مدیریتی مختلف وزارت تعاون، نمایندگی مجلس و عضویت در شوراهای شهر است. این حزب اصلاح‌طلب؛ پای ثابت هر انتخاباتی بوده و رهبران آن سعی می‌کنند با گرفتن ژست‌های پوپولیستی و بر تن کردن لباس کارگران رأی لازم را به دست آورند.

خانه کارگر درنتیجه سیاست‌های غلط حاکم بر وزارت کار سال‌هاست از اهداف اصلی خود انحراف پیداکرده و از یک تشکل صنفی به یک حزب سیاسی تمام‌عیار تغییر جهت داده است. خانه کارگر همواره در دوران تبلیغات ریاست جمهوری کلیه امکانات خود را در اختیار نامزد اصلاح‌طلبان قرار داده و حامی سفت‌وسخت هاشمی، خاتمی و روحانی در چند انتخابات اخیر بوده است. علی ربیعی وزیر کار دولت روحانی و سخنگوی دولت گذشته، علیرضا محجوب نماینده اصلاح‌طلب ادوار مختلف مجلس و حسین کمالی وزیر کار دولت‌های سازندگی و اصلاحات اعضای مادام‌العمر شورای مرکز این تشکل سیاسی سانترال و غیر دموکراتیک هستند.

 حمایت از حقوق کارگران، تسهیل قوانین و افزایش رفاه برای جامعه کارگری از وظایف خانه کارگر است؛ اما ماجرا جایی جالب می‌شود که بدانیم در ۸ سال گذشته خانه کارگر جز نوشتن بیانیه سیاسی در جهت حمایت از نامزد اصلاح‌طلبان هیچ اقدامی در جهت حمایت از کارگران انجام نداده و در پرونده‌های مهمی چون هفت‌تپه، مغان، هپکو و... این تشکل سیاسی به دلیل تقارن با سال‌های فعالیت دولت روحانی واکنش خاصی نشان نداده و نگران وضعیت و آینده کارگران نشده است.

خانه کارگر؛ حزب سیاسی یا تشکل کارگری؟ /  تونی بلر ایرانی در حمایت از دلاربازها بیانیه داد!

درست در روزهایی که ابراهیم رئیسی در قامت رئیس قوه قضائیه شهر به شهر سفر استانی رفته و کارخانه‌های در حال نابودی را احیا و راه‌اندازی می‌کرد، خانه کارگر ترجیح می‌داد سیاست سکوت را پیشه کرده و با عامل وضع موجود هم‌راستا باشد. رئیس‌جمهور محبوب خانه کارگر بابیان جملاتی شبیه به خالی بودن خزانه و ورشکستگی صنعت کشور، سعی می‌کرد معیشت مردم را گروگان مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها کند؛ رئیس وقت دستگاه قضا با اقدامات جهادی تلاش کرد سفره کارگران را بیش از این کوچک نشود.

در آماری قابل‌توجه در پایان سال ۱۳۹۸ سید ابراهیم رئیسی بیش از ۳۲ کارخانه در حال نابودی را راه انداخته و تعداد قابل‌توجهی از کارگران را دوباره دعوت به کارکرد. کارخانه آسفالت سیریز زرند کرمان، کارخانه لبنیات افتخار گلستان، شرکت تولید آجر سفال گرگان، کارخانه فرآوری زیتون در شهرک صنعتی مینودشت، کارخانه آجر سفال گنبدکاووس، تنها کشتارگاه استان ایلام، معدن سنگ کرومیت در شهرستان کهنوج، کارخانه تبریز کف و اشتغال به کار ۱۱۰ نفر از کارگران و پرسنل مجموعه، کارخانه‌های فولاد شهرستان زرند، کارخانه آجر دهدشت، آرتاویل تایر اردبیل، کارخانه لبنیات افتخار گلستان، کارخانه قند بردسیر، شرکت ابهربافت، آبفای شادگان، احیای ۲۸ واحد تولیدی و بازگشت ۱۲۷ کارگر به واحدهای تولیدی در خراسان شمالی، جلوگیری از بیکار شدن بیش از ۸۰۰ کارگر معدن زغال سنگ کوهبنان و تعداد زیادی از اسامی دیگر تنها گوشه‌ای از مواردی هستند که قوه قضائیه با ورود خود و اقدامات مختلف از تعطیلی و یا بیکاری کارگران این مجموعه‌ها جلوگیری نمود.

خانه کارگر؛ حزب سیاسی یا تشکل کارگری؟ /  تونی بلر ایرانی در حمایت از دلاربازها بیانیه داد!

موارد متعدد دیگری همچون سه شرکت و واحد تولیدی در سمنان، کارخانه لبنیات مینودشت، کارگاه تولید انواع سنگ در شیروان، روغن نباتی جهان، ماشین‌سازی تبریز، مبلمان و خودرو تبریز، تنها واحد نساجی خراسان شمالی، یک کارگاه تولیدی در درگز، مرکز پرورش اسب امین در چهارمحال و بختیاری، کارخانه خودروسازان بم، واحد تولیدی فولاد هیربد زرندیه، کارخانه شمش منیزیم فردوس، شرکت عمران مارون درگز، کارخانه روزبهان بندر گز و فقط بخشی از فعالیت‌های قوه قضائیه وقت در حمایت از تولید ملی و کارگران بود. 

خانه کارگر؛ حزب سیاسی یا تشکل کارگری؟ /  تونی بلر ایرانی در حمایت از دلاربازها بیانیه داد!

جنگ روانی دلار بازها

خانه کارگر در قامت منتقد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بخشی از بیانیه خود نوشته است: «اخیراً معاون اقتصادی رئیس‌جمهور نیز بار دیگر در قالب یک خبر خوش به مردم در آستانه شب یلدا، موجی از نگرانی را بر سر این مردم به‌ویژه جامعه کارگری ایجاد کرد فرود آورده است که قرار است از ابتدای دی‌ماه یارانه مردم دو برابر شود. جدای این موضوع که با دو برابر شدن یارانه ۴۵ هزارتومانی چگونه قدرت خرید ازدست‌رفته مردم در این سال‌ها بازمی‌گردد، اما دلیل این اقدام را حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی عنوان کردند و پیشاپیش مردم را برای طرح غیر کارشناسی خود مبنی بر حذف ارز ترجیحی و آزاد شدن دلار تا ۲۳ هزار تومان یعنی همان کاهش ارزش پول ملی آماده کرده است»

ارز ۴۲۰۰ تومانی به‌عنوان ارز مرجع در بهار سال ۹۷ از سوی دولت روحانی اعلام شد، تنها سه ماه دوام داشت و از پایان تابستان ۹۷ تنها مشمول واردات ۲۵ قلم کالا شد و نیاز ارزی برای سایر واردات به سمت سامانه نیما هدایت شد. با رسیدن سیاست حذف تدریجی ارز ترجیحی به هسته سخت خود، این روند در سال ۹۹ متوقف شد و ارز ۴۲۰۰ تومانی در دو سال گذشته به واردات نهاده‌های دامی، گندم، روغن، دارو و تجهیزات پزشکی تعلق‌گرفته است. میزان ارز تخصیص‌یافته به واردات کالاهای اساسی از ابتدای سال ۹۷ تاکنون به بیش از ۶۰ میلیارد دلار بالغ می‌شود.

باوجود تأکید اکثر نمایندگان مجلس در زمان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ مبنی بر حذف دلار ۴۲۰۰، اما درنهایت این سیاست با اصرار دولت روحانی تا پایان شهریور تمدید شد. باوجودی که در قانون بودجه سال ۱۴۰۰، تنها ۸ میلیارد دلار منابع برای این سیاست تخصیص داده است و پیش‌بینی می‌شود که به دلیل روند افزایشی قیمت جهانی مواد غذایی، ارز موردنیاز برای تأمین واردات کالاهای مشمول ارز ترجیحی به بیش از ۱۵ میلیارد دلار تا پایان سال افزایش پیدا کند.

خانه کارگر؛ حزب سیاسی یا تشکل کارگری؟ /  تونی بلر ایرانی در حمایت از دلاربازها بیانیه داد!

این در حالی است که دسترسی دولت به منابع حاصل از صادرات نفت ایران کمتر از این میزان خواهد بود و کسری آن باید از منابع بانک مرکزی و یا سامانه نیما تأمین شود. از سوی دیگر، طولانی شدن روند حذف ارز ترجیحی، هزینه‌های سیاسی و اقتصادی اجرای آن را افزایش می‌دهد؛ به‌خصوص اینکه کسری منابع ارزی، دولت سیزدهم را در موقعیت شکننده‌ای قرار می‌دهد که دست آن را برای شروع سایر اصلاحات ضروری اقتصادی بسته‌تر خواهد کرد.

مخالفان حذف ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی معتقدند، دولت و مجلس باید مسئولیت افزایش قیمت کالاهای اساسی و دارو را که با محاسبات ساده ریاضی، تا شش برابر افزایش خواهد داد، بپذیرند. تجربه تک‌نرخی کردن ارز نشان داده است، حجم نقدینگی بالقوه سرگردان در اقتصاد کشور، و کمبود منابع ارزی، امکان تک‌نرخی کردن ارز را نمی‌دهد. پس از مدتی دولت و بانک مرکزی مجبور خواهند شد از تک‌نرخی کردن ارز عدول کرده و دوباره چند نرخی بودن ارز را جایگزین سیاست‌های ارزی نماید.

خانه کارگر؛ حزب سیاسی یا تشکل کارگری؟ /  تونی بلر ایرانی در حمایت از دلاربازها بیانیه داد!

متهم آبان ۹۸ بیانیه می‌دهد!

به نظر می‌رسد بیانیه خانه کارگر در جهت ایجاد دوگانگی میان مجلس و دولت به نگارش درآمده و بیش از آنکه دربرگیرنده خواسته‌های جامعه کارگری کشور باشد، مطالبات سیاسی یک حزب اصلاح‌طلب را پیگیر می‌کند. جلب آنکه دولت حسن روحانی در دو و نیم سال منتهی به شهریور ۱۳۹۹، بیش از ۵۷ میلیارد دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومان بین ذی‌نفعان توزیع کرد. این توزیع عجیب ارز به کالاهایی مانند قطعات خودرویی، گوشی موبایل، خوراک دام و چندین قلم کالای دیگر پرداخت‌شده و به‌تدریج از حجم کالاهای مشمول دریافت ارز ترجیحی کاسته شد. در آن زمان نه‌تنها خانه کارگر فشاری بر شانه‌های کارگران احساس نکرد، بلکه به تائید این دلار پاشی از سوی دولت مطلوب پرداخت.

خانه کارگر؛ حزب سیاسی یا تشکل کارگری؟ /  تونی بلر ایرانی در حمایت از دلاربازها بیانیه داد!

خانه کارگر؛ حزب سیاسی یا تشکل کارگری؟ /  تونی بلر ایرانی در حمایت از دلاربازها بیانیه داد!

بیانیه خانه کارگر بیش از آنکه از سر دلسوزی برای قشر کارگر نوشته‌شده باشد؛ نشانه‌های از تسویه‌حساب‌های سیاسی در خود دارد؛ به‌عنوان‌مثال حسن روحانی سال ۹۷ در سفر به نیویورک با لاگارد رئیس imf صندوق بین‌المللی پول دیدار کرده و بهار سال ۹۸ هیئت ۴ نفرِه این صندوق برای ارائه پیشنهاد راهبردی و لیبرالیستی خود به ایران سفر می‌کنند.

در آن زمان سازمان برنامه‌وبودجه نه‌تنها مشارکت صندوق در تدوین طرح اصلاح ساختاری بودجه را تکذیب نکرد، بلکه یک مقام این سازمان در گفت‌وگو با روزنامه جام جم در پاسخ به سؤالی درباره «دریافت مشاوره از کارشناسان صندوق بین‌المللی پول برای اصلاح ساختاری بودجه» گفت: «ایران عضو صندوق بین‌المللی پول است و استفاده از تجربیات موفق جهانی برای بهره‌مندی در داخل ایران یک امر طبیعی است.

مشاوران صندوق بین‌المللی پول مشاوره‌های زیادی در مورد وضعیت اقتصادی که یکی از موارد آن اصلاح ساختاری بودجه بود ارائه کردند و احتمال دارد برخی از آن‌ها با توجه به شرایط کشور مورداستفاده قرار بگیرد». خانه کارگر در تمامی آن سال‌ها حتی یک کلمه درباره سیاست‌های نئو لیبرالی حاکم بر دولت ننوشت! نتیجه آن سیاست‌ها تغییر یک‌شبه نرخ بنزین بود، فردای تعدیل قیمت‌ها رئیس‌جمهور محبوب خانه کارگر در جمع رسانه‌ها با تمسخر مردم گفت که او نیز مانند بقیه صبح جمعه تغییر قیمت بنزین را متوجه شده است.

خانه کارگر؛ حزب سیاسی یا تشکل کارگری؟ /  تونی بلر ایرانی در حمایت از دلاربازها بیانیه داد!

خانه کارگر؛ حزب سیاسی یا تشکل کارگری؟ /  تونی بلر ایرانی در حمایت از دلاربازها بیانیه داد!

 لازم است که وزارت تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی قدم‌های جدی‌تری در جهت سامان‌دهی تشکل‌های صنفی برداشته و ارزیابی دقیق‌تری از این نهادها داشته باشد. استفاده ابزاری از کارگران در جهت منافع یک تشکل سیاسی غیرقانونی بوده و باید خلاهای موجود برچیده شود و فرصت سوءاستفاده از قشر زحمتکش کارگری از سیاست‌مداران گرفته شود. فردی که هاشمی رفسنجانی راالگوی سیاست ورزی خود می‌داند، و در برخی محافل خود را با تونی بلر رهبر حزب کارگر انگلیس مقایسه می‌کند، نمی‌تواند نماینده شایسته‌ای برای پیگیری حقوق کارگران باشد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 50
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    32 4
    روش اسلاحتلب دقیقا شبیه منافقینه،
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      19 2
      چون همفکرن
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      4 1
      - ميانه روى، دورى از افراط وتفريط، و متانت در راه رفتن، سفارش قرآن است.
    • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
      0 1
      عجببببببب
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
      4 0
      که این سفارش قرآن ربطی به اصلاحاتچیا نداشته و ندارد!!!
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
      4 0
      نگاه اصلاحاتچی ها به مردم و هویت ملی و اجتماعی، بد و متکبرانه است.
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
      0 0
      - جدالى مورد پذيرش است كه محتواى آن و شيوه و الفاظش احسن باشد. «بالّتى هى أحسن»
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      سلام - - زمين و آسمان، شعور و شناخت و احساس دارند. «فما بكت» - آنجا كه اراده خدا باشد، همه هستى هماهنگ مى شود. «السماء والارض» - مهلت دادن خداوند شرايطى دارد، گاهى چنان پيمانه گناه لبريز مى شود كه هيچ گونه مهلتى داده نمى شود. «و ما كانوا منظرين»
  • علی IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    27 5
    دمت گرم جناب رئیسی با این معجزۀ شفادادن کرها و کورها و لال‌ها...! چی بودی تــو؟!
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    10 2
    پول يعنى كارمتبلور وقتى پول محصول چاپخانه باشد نه كار نتيجه گرانى ميشود
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      1 1
      در آمریکا هم اگر همه مردم دلارشان رو ببرند بانک یا به بازار دولت آمریکا کالا و خدماتی برا ای حجم پول ناگهانی نداره پس چی فکر کردی که این همه دلار بیپشتوانه تبلور کار بوده یا ذخایر طلا و بورس دولتی آمریکا جوابگوی این همه دلار میشه باید نرخ خدمات و کالا به درآمد همخوانی داشته باشه و نیازهای اولیه را تامین کند ثانویه پیشکش اونم برا تمام مردم
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    19 3
    8 سال دولت روحانی در خواب زمستانی لالا کرده بودند
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      حسن خواب نبود درحال بلعیدن بود ناظران وبازرسان مملکت باخواب بودند یا حق سکوت دریافت میکردند
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    11 3
    خانه کار پَر
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    16 16
    از نظر مشرق مملکت در این دوره گل و بلبل است و هیچ کس نباید اعتراض کند.
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      7 5
      این وصله ها به مشرق نمی‌چسبه ، کمتر نظر بده
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
      5 1
      نه کسی نمیگه دست پخت شما در هشت سال گل و بلبل بوده منتهی در پنج ماه نمیشه قضاوت کرد چون هنوز خیلی از مدیران هم طایفه ای های شما هستند که با فشار یک دکمه ریست و یا عصای جادویی نمیشه گل کاری های تان را جمع کرد زمان می برد
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    15 3
    چرا کارگرهای واقعی توی خانه کارگر عضو نیستند ؟ نکنه سرمایه سالارها کارگر بحساب میان ؟! چقدر این اسم برای این جماعت بی ربط و بی مسمی است .
    • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
      1 0
      با اینکه چرخش قدرت به درستی در مدیریت خانه کارگر عینیت نیافته است ولی از نویسنده محترم سوال میشود اگر این افراد در انتخاب در بیشتر دوران رای آورده اند نشانه چیست؟
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    5 7
    یه چیز دیگه هم داریم به اسم نظام پرستاری که هیچ کاری برا پرستاران نکرده.قانون تعرفه گذاری و تبدیل وضعیت نیروهای پرستاری طرحی و شرکتی که رییسی همین تازگی روش تاکیید داشتم هم کلا کشک بود و خیلی پرستاران 89 روزه و تمدید طرح دارن اخراج میشن از بیمارستان
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    6 2
    خیلی بی عرضگی به نظر میرسه که همچین کشوری که اعتباری در سطح بین المللی داره، از پس دلالی بر نمیاد، آنقدر تضاد منافع در کشور ما مثل خوره در سطوح مدیریتی و تصمیم ساز رخنه و نمود داره که هر زمان سخن از اصلاح میاد اونایی که درگیر موضوع هستن یهو فریاد وای و نمیشه شون بلند میشه. آقایان، اصلاح درد دارد، واقعا هم درد ندارد. آقای رئیسی! خدا و مردم رو در نظر بگیر غمت نباشه، نیاز نیست مثل آقای شیخ(!) فقط بین ۳یا۴ درصد برخوردار و پرنفوذ محبوب باشی. دنیا کوچیکه، میشه جاودانه بود میشه مثل اون طرف فراموش شد...
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      1 1
      به این مدیران دولتی درصدی کمیسیون بدهند در ازا خدمت بهتر به مردم تا کمتر به فکر خصوصی سازی و شرکتی کردن نیروهایشان باشند
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
      3 0
      هرچقدر هم کمیسیون بدهند دردی دوا نمیشه چون : گفت چشم تنگ دنیا دوست را یاقناعت پر کند یا خاک گور!! که اگه اینها قانع بودن تا حالا معلوم شده بود!!
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    14 3
    این خانه کارگر را از دست این ها در بیارید خیلی موارد درست میشه
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    9 2
    در انگلیس هم مردمش اکثرا مستاجراند و مقداری زیادی از حقوقشان را به سرمایه داران ملاک برا اجاره میدهند مثل حکومت روحانی که وام مستاجری میداد نه وام خانه دار شدن
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    0 1
    این نقدینگی سرگردان اکثرا متعلق به حقوقی ها و شرکتهای بزرگ است که اموال دولت را در مفت تحت عنوان خصوصی سازی میخرند نه پسانداز جزیی مردم زمان احمدی نژاد یکی از بانکها سپرده های مردم را برده و تبدیل به دلار کرده و باعث اخلال در بازار شده بود یا وام کم درصد به تعدادی اختلاسگر
  • حسن IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    5 1
    ساختار خانه کارگری و مقررات رفتاری باید به نفع کارگران تغییر یابد عضویت احزاب سیاسی در ساختار مربوطه ممنوع شود
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    4 1
    ابن فتنه گران از نجابت آقای رئیس جمهور در نگفتن مشکلات باقیمانده دولت روحانی سوء استفاده می کنند. نانجیبی اصلاح طلبان پول پرست بر همه آشکار شده.
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    4 1
    اینها با کارگران بعنوان عروسک خیمه شب بازی رفتار میکنند ، در هشت سال سکوت این ریاکاران ، انگار کارگران وجود نداشتند ولی حالا که تورم و اقتصاد رو به بهبودی می رود، اصلاح طلبان ناکارامد سعی در حاشیه سازی برای دولت به اسم کارگران دارند ، البته کارگران اینان را هم مثل اصلاح طلبان ، فراموش کرده و به حساب نمی اورند
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    2 1
    اما ماجرا جایی جالب می‌شود که بدانیم در ۸ سال گذشته خانه کارگر جز نوشتن بیانیه..... پس کارگرها به نظر و ایده شما در فقر مطلق چکار کنن؟
  • عزیز IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    1 1
    8 سال دولت روحانی در خواب زمستانی لالا کرده بودند .. نه برادر کارگرها لالا نکرده بودن کسی رو ندارن براشون لالایی بخونه و پول وحقوق مفت و مجانی دریافت کنن تو خونه بشینن و لالا کنن
  • بدبخت IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    4 3
    چه دیدگاه مزخرفی هر کسی الان حق و حقوق خودش رو طبق قانون میخاد میگه در دولت قبلی کجا بودی هه هه هه واقعا خنده داره
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    2 0
    فقط مشکلات اقتصادی اعصاب ملت ایران را خراب نکرده بلکه رفتار مسئول ها بیشتر مردم را رنج می دهد . ...
  • CA ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    3 3
    اصلا هیچ کس حق ندارد این دولت و مجلس را نقد کنه مهم هم نیست که پراید ۲۰۰ میلیون شده و قیمت خونه تو همین صد روز ۳۰ درصد رفته روش. اینکه ارز ۴۲۰۰ واسه واردات دارو حذف شده و قیمت داروهای خاص ۴ برابر شده هم مهم نیست .
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    0 3
    لطفا بیشتر مطالعه کنید.
  • دانا IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    2 1
    سرمایه دار لیبرال و حمایت از کارگر؟؟؟؟!!!!! اصلاحات فقط کلمات زیبا استفاده میکنند برای فریب. همین
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    1 1
    اگه اشخاصی فکر میکنند اجازه میدهیم به مردم و انقلاب. و نظام و کشور . میتونن آسیبی برسانند اشتباه کرده اند..
  • FR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    2 0
    اين عكسها را كه ميبينم واقعا حالم بد میشه.. واقعا ايران كمبود رجال سياسي داره ! افسوس..
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    6 1
    از عجایب روزگار این است حزب ودسته طرفدارسرمایه داران و نظام لیبرالی عنان تشکل کارگری را بدست گرفته
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    3 1
    از عجایب روزگار این است حزب ودسته طرفدارسرمایه داران و نظام لیبرالی عنان تشکل کارگری را بدست گرفته!؟!
  • علی ابوذروار IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    5 1
    از عجایب روزگار این است حزب ودسته طرفدارسرمایه داران و نظام لیبرالی عنان تشکل کارگری را بدست گرفته!؟!حزبی که علنا سرمایه سالاری جهانی و نظام طبقاتی غرب را در کشور تبلیغ می کند وسران آن همه در شمال شهر در منازل مجلل سکنه دارنند سکان هدایت قشر کارگر را به عهده گرفته ... جناب وزیر کشور پس ماده ۱۰ احزاب چبست تا دیر نشده بحث خانه کارگر را که اتاق تجمع مشتی رانتخوار شده مشخص کنید تا همه امور را خراب نکردند و دست دوستان برادر فریدون ندادند این بساط توطئه را جمع کنید .هر روز آن زیان است.
  • مصطفی IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    1 0
    باید از اینها پرسید شما برای نظام و انقلاب چه کردید که اینقدر توقع دارید؟
  • جواد IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    0 0
    متاسفانه در کشور ما همه چیز رو میخوان سیاسی کنند باید بدانیم مملکت داری اداب ورسومی دارد تغییر قوانین اجتماعی کشور اگر با معیار های مردم هم راستا نباشد فاجعه بار خواهد بود و عملا کمک کردیم به کشورهای متخاصم نظیر امریکا و اسراییل
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    2 0
    اونها فاسد وزرا و مسئولین در دولت جدید غالطی میکنن چرا سندیکای کارگران از نیروهای کارگر اصیل که واقعا کارگر باشه نه چپاولگر انتخاب نمیکنن؟خدا لعنت کنه رفس.... و خاندانشو
  • ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    2 0
    خانه کارگر در سالهای اول انقلاب به وسیله کارگران مومن و انقلابی تاسیس گردید تا ضمن دفاع از حقوق کارگران با جریانات مارکسیستی نیز مقابله نماید. متاسفانه در سالهای بعد به وسیله چند نفر مورد سوء استفاده قرار گرفت و این افراد از این مجموعه به عنوان ابزار و اهرمی برای کسب قدرت ، شهرت و ثروت استفاده کرده و می کنند. با اینکه این افراد سالهاست به دلیل کهولت سن بازنشسته شده اند ولی طعمه چرب خانه کارگر را رها نمی کنند و از آن برای مقاصد سیاسی و گرفتن پست و مقام و مقاصد اقتصادی استفاده می کنند و همه آنها از این راه به عالاف و علوفی رسیده اند و....
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    1 1
    دلیل این جیغ زدن ها مال این است که رئیسشان در انتخابات گذشته رأیی نیاورده
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    0 0
    سلام - - گفتگو با غير مسلمان نيز بايد با بهترين شيوه باشد. «لاتجادلوا اهل الكتاب الاّ بالّتى هى أحسن» - جدالى مورد پذيرش است كه محتواى آن و شيوه و الفاظش احسن باشد. «بالّتى هى أحسن» - تبادل نظر و گفتگوى صحيح ميان مكتب ها، فرهنگ ها و امّت ها مورد قبول اسلام است. «بالّتى هى أحسن» - مخاطبانِ خود را بشناسيم و با هر دسته به نوعى مناسب برخورد كنيم. زيرا براى ستمگران، منطق، گفتگو و نرمش كارساز نيست. «الاّ الّذين ظلموا» - همه ى مخالفان اسلام، ستمگر نيستند. «الاّ الّذين ظلموا منهم» - در گفتگوها، قبل از اظهار عقيده و نظر، آنچه را كه مورد اتفاق است مطرح كنيم. «الهنا و الهكم واحد» - ايمان به تنهايى كافى نيست، تسليم و اطاعت نيز لازم است. «آمنّا... نحن له مسلمون»
  • منصورتنها قشری که IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    0 0
    حتی بعد از انقلابی که یکی از ارکان ایجاد آن کارگران بودند اما بیش از همه آن قشری که مورد ظلم و ستم واقع گردید کارگران بودند چرا که نه قوانین محکمی در حمایت از این قشر در مجلس تصویب شدونه حمایت قوی ومحکمی از سوی قوه قضاییه ونهادهای ذیربط از آنان صورت گرفت لذا مثل قبل از انقلاب حق و حقوقشان از جانب کارفرمایان از خدابی خبر لگدمال شد
    • ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      زمان هاشمی تمام اتحادیه های کارگری تعطیل و جمع شدند
  • asad1234@gmail.com IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    وزارت تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی به وظیفه انقلابی خودعمل کندوبه استفاده ابزاری از کارگران در جهت منافع یک تشکل سیاسی غیرقانونی بوده پایان دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس